eindelijk dan in bestelling...

Na een vergelijkend warenonderzoek waar familie en vrienden he-le-maal gek van werden en de leasemaatschappij ook, vw. de verschillende offertes die ze mochten maken (zelf schuld, moeten ze er maar niet zo'n ondoorzichtige wereld van maken!!!) is de kogel door de kerk:

De O2 Combi in Elegance uitvoering op basis van het Attractive Business-pakket, dus in feite de 'ouderwetse' O2 Business Edition die veel forumleden al hebben, aangevuld met (als belangrijkste extra's) zilverkleurige dakrails, multifunctioneel stuurwiel en Nexus.
Kleur is Black magic, bekleding ook zwart en als extraatjes nog Sunset-ramen en een afneembare trekhaak.

Om de een of andere duistere reden was het leasebedrag van de 'nieuwe' BE €20 lager, dus dat maakte de keus gemakkelijk.
Volgens de dealer waar ik in 1e instantie was dit dan ook een vergissing in mijn voordeel en dit vermoeden werd bevestigd toen de leasemij. op het laatste moment een (volgens die dealer) absurd hoge dealerkorting ging bedingen. Daarop haakte die lokale dealer af en bleef de dealer over waar de leasemij. waarschijnlijk in 1e instantie mee gesproken heeft.

Zo had ik dus wat onzekerheid of het nou allemaal wel goed zat - volgens de lokale dealer MOEST het echt een fout zijn en een andere dealer bevestigde dit verhaal - en mede door de summiere leaseofferte (tot mijn ergernis werd het Attractive Business-pakket gewoon 'Business pakket' genoemd...) duurde die onzekerheid akelig lang.
Gisteren eindelijk gebeld door de verkoper van Hamers, Skoda-dealer in Voorschoten en na de bestelling doorgelopen te hebben, ben ik gerustgesteld!! Levertijd is niet zo heel erg lang, maar aangezien we al richting eind van het jaar gaan, zal de auto pas op 2-1-08 uitgeleverd worden.

Ach, dat overleef ik ook nog wel.... maar kan niet wachten!!

redfoxert

Senior Member
Gefeliciteerd ! Ongeveer dezelfde uitvoering als mijn O2, alleen andere motor maar das niet zo spannend :)

Wellicht heb je tegen die tijd al wel de nieuwe kenteken reeks ... zou cool zijn natuurlijk :D

Succes met het laaaaange wachten ;)

Fabia

† In Memoriam
We zitten nu op:

Het laatst uitgegeven autokenteken 69-XV-PP volgens de RDW. Dus dat moet gaan lukken volgens mij.

Tijg

Senior Member
Verrek, had ik helemaal niet meer bij stilgestaan!!!
Die combi wodt toch CC-LLL-C, net zoals bij de vrachtwagens onlangs is geïntroduceerd???

Yep. Het gaat trouwens om vrachtauto's onder de 3500 kg. De TIR's zitten nog steeds in de BB-BB-01 reeks.

"Side Code 7" begint met 00-GBB-1 omdat de letterreeksen beginnende met D en F voor brommers zijn gereserveerd.
Of de Z in de huidige side code 6 gebruikt wordt, houdt RDW geheim, omdat ze niet willen dat "de burgâh" uitstellend gedrag gaat vertonen. Daarom hebben ze bij de vorige side code overgang ergens in het midden van de Z al de overstap gedaan.

Fabia

† In Memoriam
Yep. Het gaat trouwens om vrachtauto's onder de 3500 kg. De TIR's zitten nog steeds in de BB-BB-01 reeks. .

Dat kenteken is voor de lichte bedrijfswagens. De vrachtwagens zitten nog steeds op de oude reeks, ze zitten nu op BT-BB-01.

Dat nieuwe kenteken gaan we dus niet redden vrees ik... (vandaag: 76-ZD-FN) Zal mij ook een reet roesten trouwens, ik wil die auto hebben!!! 2 januari is al uitgesteld naar 4/5 januari. Later mag het toch echt niet worden!!!!:yeah:

Dat nieuwe kenteken gaan we dus niet redden vrees ik... (vandaag: 76-ZD-FN) Zal mij ook een reet roesten trouwens, ik wil die auto hebben!!! 2 januari is al uitgesteld naar 4/5 januari. Later mag het toch echt niet worden!!!!:yeah:
Die roestende reet zal inderdaad eerder bij een auto voorkomen, al is het te hopen (en te verwachten) dat de aanblik ervan bij de O2 je nog lang bespaard blijft ...

:laugh:

Zaterdag om 11.00u stipt sta ik te popelen voor de deur bij de dealer... Eindelijk kan ik m dan in ontvangst nemen, mijn 02 1.6MPI Attr.Bus.

Betr. die aflevering: Ik heb zojuist de Duits/Vlaamse checklist nog eens bekeken - met een paar nuttige dingen, maar heeft iemand nog uitgesproken tips waar ik goed op moet letten??

Steve

Senior Member
Zaterdag om 11.00u stipt sta ik te popelen voor de deur bij de dealer... Eindelijk kan ik m dan in ontvangst nemen, mijn 02 1.6MPI Attr.Bus.

Betr. die aflevering: Ik heb zojuist de Duits/Vlaamse checklist nog eens bekeken - met een paar nuttige dingen, maar heeft iemand nog uitgesproken tips waar ik goed op moet letten??
Hmm checklist ?
Kun je mij vertellen waar je die gevonden hebt ?

Ik had zelf al opgeschreven dat ik moest letten op een rammelende nummerplaat, deze wil nog wel eens klepperen bij het dichtdoen van de kofferbak.
Dit kan je eventueel zelf verhelpen door 4 viltjes op de hoeken te plakken (die van meubels bijvoorbeeld).

Gelukkige bezitter...

Yes, de eerste km's zijn gemaakt!!

Vanochtend dus de auto opgehaald bij Hamers in Voorschoten. Had nog nooit een nieuwe auto opgehaald, dus wist niet wat me te wachten stond.

Nou, niet zo heel veel feestelijks eigenlijk, maar vond ik wel prima ook. Gelukkig geen bloemen, vind ik toch een beetje raar staan, als mannen onder elkaar! :), maar gewoon n bakkie koffie (hadden er ook wel 2 mogen zijn, maar kniesoor die daarop let) en daarna hup, naar de auto.

Uitleg was okay, niet supergrondig of supertechnisch, maar ook daar weer geen behoefte aan. Wel werden de paar vragen die ik had prima beantwoord. Dus daarna maar vol goede moed op weg.
Auto zag er tiptop uit en rijdt prima, geen rammeltjes te horen. Wel maak ik me een beeeeetje zorgen over de afstelling van Xenons, maar ik heb nog niet lang genoeg gereden in de avonduren om dat te kunnen bewijzen.
Wat me het meest bevalt volgens mij, is het stuur. Ligt perfect in de hand!!

Overigens moest ik wel zeer wennen aan de toch wel stugge afstelling (geen sportonderstel). Bij een redelijk onschuldige drempel ging ik al lawaai maken!!!

Columbus werkt inderdaad fantastisch. Ik vind de interface zeer netjes en een kind doet de was.
Schattig accent overigens van de navigatiedame; klinkt een beetje als Beatrix ("rechtzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz") en dan met een Kerkraadse tongval. Is zeker niet door een Hollandse ingesproken in ieder geval!
Geluidskwaliteit van de speakers vind ik ook niet tegenvallen trouwens... had verschillende soorten muziek bij me en t ging lekker hard en toch nog duidelijk.

Al met al een lekkere rit terug naar huis gehad, met wat omwegen natuurlijk!! De eerste 200km zitten erop!!

Ter info 2 pic's meegestuurd. 1 algemene (alsof jullie nog nooit een zwarte O2 gezien hebben, maar toch...) en 1 van de alu-middenconsole

Bijlagen

• cockpit-45%.JPG
    cockpit-45%.JPG
    85,1 KB · Weergaven: 40
  • vooraanzicht_gk-45%.JPG
    vooraanzicht_gk-45%.JPG
    33,6 KB · Weergaven: 27
Strakke bak man!

Vraagje, waar heb je die aluminium middenconsole vandaan? En heb je ook de rest van de decorstrips (zo heten die dingen geloof ik) ook in aluminium genomen? Want bij een Elegance zijn deze toch veel donkerder?

Nogmaals mooie auto!

waar heb je die aluminium middenconsole vandaan?
Zie elders op dit forum, is uitgebreid besproken. Ik heb er maar liefst 32€ voor moeten afrekenen, incl. inbouw, dat maak je niet vaak mee als je een auto-accessoire neemt he! :rockon:
Het is een vervangonderdeel dat eigenlijk in de RS hoort.

En heb je ook de rest van de decorstrips (zo heten die dingen geloof ik) ook in aluminium genomen? Want bij een Elegance zijn deze toch veel donkerder?

Nee, heb verder de strips behorend bij de Elegance. Zijn inderdaad niet identiek, maar ik vind het juist perfect aansluiten. De strips zijn alu, met wat donkers erdoorheen ofzo, dus zeg maar een mash van de rest van het dashboard en de alu middenconsole.

Anyway, het was voor mij ook puur bedoeld om het zwarte in de cockpit wat te breken en ik ben zeer tevreden over het resultaat! Heb van de buren (en van mn vrouw, ook niet onbelangrijk! :D) ook alleen maar complimentjes gehad.

Tallguy

Forumguru
Alu middenconsole kan je gewoon los bestellen. Zie ook mijn auto. Ding kost idd iets van 32euro en inbouwen kan je zelf...oude eruit trekken en nwe erin. Kind kan de was doen zo simpel.

JeeWee

Actief lid
Congrats! Veel veilige km's gewenst; laat je je niet teveel afleiden door alle bling-bling ;) Dank ook voor de link naar de checklist; ik ben op of rond 16 februari bij dezelfde dealer aan de beurt, dus ik kan me perfect voorbereiden!

Bovenaan Onderaan