Eindelijk! Daar is de Superb Combi 1.8 tsi Ambition BL

jalex_h

Forumguru
Vanavond m'n Superb opgehaald. Helaas nog niet echt tijd gehad om er meteen eens een flink eind mee te rijden, maar dat komt nog wel :grin: Maar ook al was het maar een klein eindje, het was een heerlijk ritje. Nu eerst maar eens de (overigens beroerd vertaalde) handleiding bestuderen (waar is de tijd gebleven dat je die ongezien in de hoek kon kwakken?).

De aflevering was in het donker, dus ik heb hem nog niet met daglicht kunnen bewonderen (wel met tl-licht), maar wat in het donker wel op valt is, is dat deze kleur wel heel lekker glimt:super:.

Het interieur is Rubicon met grijs onder het dashboard en in de deuren. Ik had die combinatie nog niet gezien (wel exemplaren met alles zwart, maar dat vind ik te somber) en ik vind het mooi staan. Licht en niet al te besmettelijk.

Helaas doen de zwarte winterbandvelgen een beetje afbreuk, dus maar snel wieldoppen kopen. Dan kan'ie ook op de foto.

Falcon

Donateur
Voor een klein bedrag kun je je winterbanden om de originele velgen laten leggen :)

Mooie auto en lekker veel opties!

RogerS

Forumguru
17 inch winterbanden waren in mijn geval duurder dan 16 inch winterbanden met lichtmetalen velgen (Ik heb een setje genomen die zeer eenvoudig zijn schoon te houden) vandaar dat ik ze ook niet op de originele velgen heb laten leggen.

jalex_h

Forumguru
Zwarte velgen zaten in de leaseprijs. Maar ik vindt het wel prima zo, blijft het lichtmetaal wat mooier.

jalex_h

Forumguru
Foto's!

superb00007.jpg
Het weer zat niet mee, dus het heeft even geduurd, maar hier zijn dan foto's!

superb00001.jpg

superb00007.jpg

img8

jalex_h

Forumguru
Foto's (2)

Nog maar eens proberen
superb00007.jpg

Bijlagen

• Superb00007.jpg
    Superb00007.jpg
    58,7 KB · Weergaven: 69
  • Superb00006.jpg
    Superb00006.jpg
    47,4 KB · Weergaven: 60
  • Superb00004.jpg
    Superb00004.jpg
    50,2 KB · Weergaven: 58
  • superb00008.jpg
    superb00008.jpg
    50,2 KB · Weergaven: 59
  • superb00002.jpg
    superb00002.jpg
    28,8 KB · Weergaven: 57

Klaasje

Forumguru
nog niet alle plaatjes zijn te zien, maar ik heb ook storm blue gekozen als kleur en nu kan ik me weer lekker maken
met deze mooie kleur. heb toch de goede keuze gemaakt voor storm blue.

jalex_h

Forumguru
Ik heb wel lang lopen twijfelen of ik deze kleur zou nemen. Hele tijd met monsterplankjes van binnen naar buiten gelopen etc. Blijft toch lastig, vanaf zo'n strookje metaal je voorstellen hoe de hele auto eruit gaat zien. Zwart, bruin, paars en lichtblauw had ik wel "in het echie" gezien, maar die vond ik toch allemaal wat saai (sorry voor hen die zo'n kleur hebben).
Uiteindelijk werd het dus toch Storm Blue, en ik heb er nog geen seconde spijt van gehad. Het is een kleur die mooi mee kleurt met het licht en ik heb er al veel positieve reactie's op gehad.

jalex_h

Forumguru
Ervaring na 1000 km

O ja, nu de plaatjes gelukt zijn, kan ik ook wel wat over mijn eerste ervaringen vertellen.
Om te beginnen heb ik er snel wieldoppen op gezet, want zo met die zwarte wintervelgen leek het wel of'ie op 4 thuiskomertjes stond.

Het rijden is elke keer weer een genot. Hij is lekker stil (ik kom uit een Touran met een 1.9 TDI-motor en die was flink lawaaiïg) en je merkt gewoon dat je een grote wielbasis hebt. Plooien worden mooi vlak gestreken en zelfs verkeersdrempels leiden nauwelijks tot stoten.
De DSG is een uitkomst:super:. Niks geen geklooi meer met het koppelingspedaal, filerijden is in ene een stuk leuker geworden:winkie:.

Ik was enigzinds beducht voor parkeerproblemen, want de parkeerruimte in onze straat houdt niet echt over. Maar dat valt reuze mee. In ieder geval gevoelsmatig manouvreert hij makkelijker dan de Touran en ook de draaicirkel valt me alleszinds mee. En de overzichtelijkheid is ook dik in orde, de parkeersensoren heb ik eigenlijk niet eens nodig.

De stoelen zitten ook lekker. Stevig zonder hard te zijn. Ik had proef gereden in een elegance BL, dus met leer, maar ik vind deze stoffen exemplaren toch net wat lekkerder zitten.

En ja, dan die kofferbak. Grandioos. Natuurlijk, in liters gemeten was de bak in de Touran nog groter, maar daar zaten de liters vooral in de hoogte. Zoals je op de foto's kunt zien, heb ik een redelijk omvangrijke "vaste uitrusting" achterin liggen. Deze kan ik nu mooi ordenen en hou dan nog vrije vloer over.
In de Touran moest je echter al snel stapelen, waardoor het steeds een bende achterin werd.

Als extra heb ik o.a. een electrisch te openen achterklep genomen. Ik kan dit van harte aanbevelen. Als het hard regent, staat de klep al open als ik eraan kom rennen en ik zit al in de auto als de klep nog dicht gaat. Scheelt toch de nodige druppels! Maar ook voorkomt het vieze handen. Vind ik eigenlijk nog prettiger.

De ruimte op de achterbank is al ruimschoots beschreven. Laat ik het erbij houden dat een mede-Superbrijder tegen mij zij dat je en katapult nodig hebt om een snoepje aan je kinderen te geven.

Over de radio (met soudsystem) had ik het nodige gelezen en ja, het is niet zoals thuis. Maar ik heb nog nooit wat gegeven om de geluidskwaliteit in mijn auto, zolang de koplampen maar niet mee gaan knipperen met de muziek (zoals bij de Nissan Primera die ik ooit gehad heb), vind ik het al lang best.
Maar ik ben er ruimschoots tevreden mee, beter heb ik het nog niet gehad.

Het verbuik schommelt zo tussen de 1:11 en 1:12. Vind ik netjes en daar had ik ook zo ongeveer op gerekend.

Zijn er dan ook minpunten?
Ehhh, de navigatiestem is ietwat irritant. En het zou prettiger zijn als de spiegelverwarming en de achterruitverwarming gecombineerd zouden zijn (zoals ik gewend was). Nu vergeet ik steeds de spiegelverwarming in te schakelen.

Maar verder ben ik heel erg in mijn nopjes.

hemi24

Forumguru
Prachtige kleur..! ;)

V.w.b. de spiegelverwarming: die kun je ook continue in de verwarmingstand laten staan, zodra je de achterruitverwarming inschakeld, zal deze ook weer geactiveerd worden.

RogerS

Forumguru
Mooie kleur! Dat was de voorkeurskleur van mijn vrouw (aan mijn handtekening kun je dus zien wie de baas thuis is. :disc:)

De ruimte op de achterbank is al ruimschoots beschreven. Laat ik het erbij houden dat een mede-Superbrijder tegen mij zij dat je en katapult nodig hebt om een snoepje aan je kinderen te geven.

Mijn zus stelde al lachend voor om een vliegenmepper mee te nemen om de kinderen een draai om de oren te geven als ze elkaar weer zitten te vervelen...

En het zou prettiger zijn als de spiegelverwarming en de achterruitverwarming gecombineerd zouden zijn (zoals ik gewend was). Nu vergeet ik steeds de spiegelverwarming in te schakelen.
Daar ben ik het volledig met je eens! En hem continu in de verwarmingsstand te laten staan is geen optie omdat dan de rechterspiegel niet omlaag draait bij het achteruit rijden.

jalex_h

Forumguru
Daar ben ik het volledig met je eens! En hem continu in de verwarmingsstand te laten staan is geen optie omdat dan de rechterspiegel niet omlaag draait bij het achteruit rijden.

Kijk, da's nou het voordeel als je een wat minder luxe uitvoering neemt, want dan draait de spiegel toch al niet naar beneden bij het achteruitrijden :uitlachen:
Maar desondanks blijf ik het een knullige oplossing vinden.

Zeker de eerste dagen heb ik behoorlijk met de stoel en dus ook de spiegels zitten pielen om ze goed te krijgen en dan staat de volgende ochtend de spiegelverwarming niet aan.

Bovenaan Onderaan