EGR terugroepactie petitie / brief.

Status
Niet open voor verdere reacties.

MacManiac78

Forumguru
In diverse topics is het al naar voren gekomen. De EGR van o.a. de 1.2 TDI motor geeft bijzonder snel de geest. Middels dit topic verzamelen we inbreng om een terugroepactie op gang te krijgen, zodat wij allen, langer, schadeloos rond kunnen blijven rijden.

Het is waarschijnlijk interessant dit topic te delen op andere fora, zodat meerdere mensen die dit probleem herkennen, hebben ervaren of er bij voorbaat gebruik van te willen maken te informeren.

Ik denk dan met name aan fora waar leden kunnen rondhangen die rondrijden met de 1.2 TDI van de VAG.
(Seat, VW, Skoda... de 1.2TDI van Audi betreft volgens mij een andere motor.)
 
S

Sverige Krigaren

Goed idee!

Hoe gaat de verdere organisatie van deze actie worden geregeld? Ondaks de service van mijn garage doe ik graag mee met de aktie richting PON. Toyota roept al auto's terug als er een dubieus gaspedaal ongeluk is gebeurd waarvan de oorzaak niet volledig te achterhalen is. Dit gebeurde wel in VS met haar strenge claim cultuur. Is dat het verschil? Pon lijkt mij een importeur met een zeer arrogante houding. Niet goed voor toekomstige verkoopcijfers van VAG producten.

Ik zal regelmatig op forum de zaak volgen om te worden geinformeerd over de verder afhandeling van deze aktie.
 
Zeker een goed idee. Als we de klachten niet bundelen gaat er zeker niets gebeuren.
Het is op dit moment aan de dealer hoe hij met deze klacht omgaat. In het topic "zelf vervangen" had ik al geschreven, dat bij 2 verschillende dealers 750 euro verschil werd berekend in de reparatie kosten. Ik wil dadelijk zelfs mijn 150 euro terug. Onderdelen die door een fabricagefout defect raken, moeten niet worden betaald door de gebruiker, maar door de ontwikkelaar. Dus top voorstel en graag uitrollen, zeker omdat dit verder gaat dan alleen Skoda. Een vriend van mij heeft een Seat, die heeft hetzelfde probleem. Reparatie onder coulance alleen op het onderdeel 70%. Als iemand deze actie wil coördineren? Ik wil best ondersteunen.....
 
Over een half jaar loopt mijn garantie af... en met een beetje pech gaat een maand later de EGR stuk... ik hoop het natuurlijk niet maar mijn steun hebben jullie.
 

wanderer

Senior Member
tja, ik moet het afkloppen, maar mijn FGL is van juni 2010, heeft nu ca 90.000 km gelopen en alles is nog heel....geluk?.....eerste serie FGL wel goede materialen?....maar vindt het een bijzonder goed initiatief..
 

janaltelaar

Nieuw lid
Ondanks dat mijn dealer het probleem met de EGR klep super heeft opgelost. (1 maand uit garantie, 100% coulance) hebben jullie mijn steun. Zou me namelijk niets verbazen als ik over 2 jaar weer bij de dealer sta met hetzelfde probleem als er dezelfde EGR klep in is gegaan.
Weet iemand of de huidige EGR kleppen beter zijn dan die van een GL uit 01-2011?
 

Lexris

Lid
Hier lopen nu meerder draadjes van. Maar van mijn greenline 22000 km ook een kapotte EGR, die vervangen moet worden. Net buiten de garantie, maar gelukkig een verlengde verzekering. Als de klep vernieuwd is. Hoe lang gaat deze dan weer mee. Ik denk inderdaad, dat de kwaliteit van deze klep of methodiek vervangen moet gaan worden middels een totale terugroep actie van alle daarmee uitgeruste VAG auto's. Komt daar volgens mij ook voor
 

Octavia32

Forumguru
Jullie hebben gelijk dit hoort niet en goed dat jullie de krachten bundelen en een vuist aken richting PON maar.


Wat dachten jullie van afblinden.....
Geen problemen meer met dicht koeken of vastzitten. En motor loopt lekkerder "meer adem".
En wat betreft de temperatuur van de motor zal bij een 1.2 lijkt mij sneller op temperatuur zijn dan een 2.0TDI
 

Chatslet

Forumguru
Ik denk dat het sowieso handig is dat Pon met een officieel standpunt gaat komen. Bij de ene gaat het 90 dkm goed en de ander heeft het gezeur naar 20dkm. Zou het dan een slechte serie zijn? In dat geval is het makkelijk een terugroepactie op touw te zetten. Misschien is het sowieso handig om Tros Radar massaal aan te schrijven om dit daar onder de aandacht te brengen. Komen we met ons forumpje op tv :) maken we ook weer wat mee :laugh:
 

MacManiac78

Forumguru
:koffie: Off-Topic; @Octavia32: Afblinden kan (NOG!) niet. Hardwarematig dicht zetten zorgt voor een motorstoring en dan loopt de motor in noodloop. Softwarematig is de Delphi ECU nog niet te chippen en is de EGR dus ook nog niet softwarematig dicht te zetten. (Anders had ik dat al laten doen.) BACK on topic.

http://www.consuwijzer.nl/thema/garantie
Deze website kan wel mooi als basis dienen voor de aanschrijving. Ik ben ervoor om zowel PON als Tros Radar aan te schrijven. Als we nu eens soort van standaard opstellen, kan iedereen deze personaliseren en opsturen naar beiden. Dan hebben we in ieder geval de aandacht van PON en de Tros. Ditzelfde zal ik bij de buren opperen. Wie er connecties heeft bij andere fora (TDIclub, TDIforum, Seat, VW, Audi) wordt verzocht dit draadje daar te posten, zodat onze groep van belanghebbenden toeneemt.
 

Chatslet

Forumguru
Ik kan eventueel ook wel even een website in de lucht gooien als dat helpt. Gooien we er iets van een wordpress blog op ofzo. Hosting en .nl domeinen registreren is voor mij toch gratis.
 
Eventueel zou ik kunnen zorgen voor een (snelle) verspreiding onder de pers, ik heb goede contacten met de PR-afdeling hier op het bedrijf - ook in de automotive.
 

Chatslet

Forumguru
Kijk zo komen we ergens. Ik ga morgen even een brief opstellen en kan voor domein en website zorgen. Nu nog iemand die handig is met een CMS pakket als wordpres oid en er voor kan zorgen dat het in Google komt want dat is dan weer niet echt mijn vak. Vrijwilligers om de site te runnen graag hier aanmelden. Of is dit iets wat we aan de mods van hier kunnen over laten?
 
Ik heb wel wat Wordpress-kennis, echter, vrij weinig tijd. Dus het opzetten, installeren, thema, visuals etc. wil ik best doen, maar copydeck en toekomstige content updates mag iemand anders dan doen :)
 
Voor de overzichtelijkheid, zal ik even een lijstje maken wie wat wilt en kan doen.

MacManiac78 - Initiatiefnemer
Chatslet - Hosting & domeinnaam, brief opstellen
MichelSchreurs - Public relations, Wordpress website opzetten, SEO
Bastiaanvandergeest - Visuals e.d.

Wie wilt de coördinatie op zich nemen? Ik ben bang dat we anders een ongeregeld zootje gaan krijgen. Ik wil het best doen, maar zoals ik al zei - ik ben wel drukbezet :)

Als je denkt dat je ook iets kan betekenen, laat het even in het topic weten tot we een coördinator hebben.

@EdK je had helemaal gelijk!
 

EdK

Forumguru
vergeten jullie Mac Maniac niet in jullie lijstje op te nemen, lijkt me toch de drijfveer van dit geheel.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan