Ik heb nu ruim 170.000km in 4 jaar gereden met m'n Opel Zafira (1.9cdti), 1 keer problemen gehad met het motormanagement, zo rond de 120.000 km. Gele lampje aan, garage gebeld, afspraak gemaak, gele lampje weer uit, bij de derde keer is (als ik het goed begrepen heb, de rekening is direct naar de leasemaatschappij gegaan) is toen de EGR klep vervangen, daarna geen problemen meer gehad.
Inmiddels heb ik een Octavia 1.6TDI in bestelling staan, die niet meer van de leasemij zal zijn maar van mezelf, dus eventuele rekeningen daarvan gaan wel bij mezelf terechtkomen. Vandaar de volgende vraag: MichielOctavia schrijft dat je regelmatig lange stukken moet rijden, in verband met doorlopen van de volledige regeneratiecyclus van het roetfilter. Wat is daarbij "lang". Ik rijd zo'n beetje elke dag s' morgens en 's middags zo'n 65 kilometer, 's ochtends gelukkig altijd filevrij, ik ben een vrij rustige rijder, rustig optrekken en zo, rij wel vrijwel alleen snelweg en dan eigenlijk altijd op de maximumsnelheid dus veelal 120 km/u (echte, niet die op de snelheidsmeter). Heeft iemand dan nog tips om dit soort problemen te voorkomen, of hoef ik me daar zowiezo geen zorgen over te maken?