EGR P0405 Skoda Fabia uit 2011

Ik heb volgens torque een spannings dip in de A sensor van de egr.
Daarbij sprong gisteren een storing van de turbo er ook in en volgens mij heeft de Fabia de laatste tijd wat minder zin om op gang te komen.
Enig idee hoe ik dit "makkelijk" kan verhelpen.
Vandaag de auto uitgelezen.
Uitkomst scan staat op de foto.

Grt, Jack. IMG-20180421-WA0006.jpg

Nog een aanvulling.
Volgens mij "zoemt" het overdruk "ventiel" van de turbo. Dat potje met 3 slangetjes en een stekker, naast het luchtfilter.
 
Laatst bewerkt:

Zwapp

Forumguru
Dat geeft de site dus niet als mogelijke oorzaak, kan altijd natuurlijkaar zou eerst eens gaan kijken richting die sensor...
 
De site niet maar ik wel ;). Zonder gekheid, sensor zit in de egr en is niet los te vervangen.
Wie kan mij vertellen of de egr klep (en koeler) van boven af te vervangen is of moet ik de wagen op een brug zetten en de hele onderzijde los maken? Heb je toevallig documentatie wat ik los moet maken
 

Arjann

Forumguru
Nee moet vanaf de onderkant. Aandrijfas rechts moet weg, motor moet je iets kantelen. Het is best een aardige klus.
 
Na het wegschrijven van de egr en het laten tunen is de P2563 een paar keer terug gekomen. De laatste 2 dagen is desbetreffend code niet meer terug gekomen.
 

Mr_Margucci

Actief lid
Na het wegschrijven van de egr en het laten tunen is de P2563 een paar keer terug gekomen. De laatste 2 dagen is desbetreffend code niet meer terug gekomen.
Wat heeft dat geintje je gekost en wat is je rijervaring na het tunen ?

Weet zelf zeker dat ik die egr wil laten wegschrijven maar ben aan het twijfelen of ik tunen erbij neem..
 
Dat geintje, de egr wegschrijven en het tunen, heeft mij totaal €275 gekost. Rij prestaties zijn nu Stukken beter je zou niet verwachten dat je in een 3 cilinder rijd.
Wat heeft dat geintje je gekost en wat is je rijervaring na het tunen ?

Weet zelf zeker dat ik die egr wil laten wegschrijven maar ben aan het twijfelen of ik tunen erbij neem..
 

Mr_Margucci

Actief lid
Dat geintje, de egr wegschrijven en het tunen, heeft mij totaal €275 gekost. Rij prestaties zijn nu Stukken beter je zou niet verwachten dat je in een 3 cilinder rijd.

Dat is goed om te lezen. Maar hoeveel pk heb je nu dan ?

Ik heb mij door een monteur laten vertellen dat je na wegschrijven van egr ook niet te lang moet wachten met wegschrijven van de roetfilter omdat er dan meer roet zou worden geproduceerd.

Waar heb je het trouwens laten doen ?
 

Huibert

Forumguru
Het roeten wordt veroorzaakt/verergerd door een lage verbrandingstemperatuur en dit is net hetgeen de egr veroorzaakt. Door het bijmengen van verbrandingsgassen wordt de temperatuur aan het eind van de verbrandingsslag naar beneden gebracht dit zorgt dan weer dat er minder nox gevormt worden. Lang leve de milieu maatregelen, voorgaande is ook de reden dat de moderne benzine motoren nu meer roet uitstoten dan een diesel met filter.
 

Mr_Margucci

Actief lid
Het roeten wordt veroorzaakt/verergerd door een lage verbrandingstemperatuur en dit is net hetgeen de egr veroorzaakt. Door het bijmengen van verbrandingsgassen wordt de temperatuur aan het eind van de verbrandingsslag naar beneden gebracht dit zorgt dan weer dat er minder nox gevormt worden. Lang leve de milieu maatregelen, voorgaande is ook de reden dat de moderne benzine motoren nu meer roet uitstoten dan een diesel met filter.

Maar als ik dit dus lees is hetgeen mr.automonteur beweert niet correct ? Of begrijp ik het nou verkeerd..
 

Mr_Margucci

Actief lid
Kijk!

Hier kan ik wat mee thnx jongens. Bij mij word het ook hoogste tijd dat ik de knoop doorhak. Moet alleen nog even weten of het alleen egr wegschrijven word of ook icm tunen..

Bij mij ging de gloeispiraal knipperen en motormanagementlampje ging aan bij uitlezen.. egr..

Merk bij cruise controle dat ie soms happert. En bij optrekken is het soms heel irritant want dan houd ie enorm in zodanig dat hij bijna dreigt uit te vallen.

Hoop dat ik dat probleem in ieder geval verhelp met het wegschrijven van de egr.

Heb auto recentelijk nog een grote beurt gegeven maar dat mocht ook niet baten helaas..
 

Arjann

Forumguru
Lang leve de milieu maatregelen, voorgaande is ook de reden dat de moderne benzine motoren nu meer roet uitstoten dan een diesel met filter.

Ook daarom worden benzine motoren binnen niet al te lange tijd ook voorzien van een roetfilter
 
Bovenaan Onderaan