EGR klep en koeler problemen

heb het even nagevraagd omtrent verplichting " ontsjoemelen" blijkt dat rdw terugroepacties niet verplicht zijn en dat het ook zo zal blijven. ben blij dat ik het nit
et gedaan heb maar wel EGR alvast heb weggeschreven/afdoppen. auto rijdt heerlijk....nu ik het hier weer aan het typen ben....valt me op dat ik dit nu paar keer hier hebt vermeld.hahahahah
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij is de motor nu officieel de noodloop in gegaan. Ze komen niet meer boven de 100 uit, klopt dat icm noodloop?
Ze willen de klep nu alsnog zelf laten vervangen, wat ik natuurlijk niet erg vindt, maar is het wel echt nodig als we 'm ook kunnen wegschrijven en tunen?
 

Kogamyata

Senior Member
Volgens mij is de motor nu officieel de noodloop in gegaan. Ze komen niet meer boven de 100 uit, klopt dat icm noodloop?
Ze willen de klep nu alsnog zelf laten vervangen, wat ik natuurlijk niet erg vindt, maar is het wel echt nodig als we 'm ook kunnen wegschrijven en tunen?

Ik denk dat je 'm beter uit kunt laten schrijven, tenminste indien je zeker weet dat het de EGR is. Zie abdellove!
 
Blijkt het vandaag toch gewoon de gasdruksensor te zijn (was overigens als een keer vervangen voor een (niet origineel) exemplaar). 173 euro ipv 600. Doet je toch ernstig twijfelen aan de intenties van het garagebedrijf wat mijn moeder 1200 euro wilde doorrekenen.... Er was zelfs geen egr melding te vinden in de boordcomputer.

Auto gaat weer als de brandweer, ook onder de 2500 toeren!
 

Kogamyata

Senior Member
Ja maar nu maak je ons wel erg nieuwsgierig.......:jaja::pieker:

Vandaag is komen vaststaan dat zowel de dealer als Skoda NL niets doen. E.e.a. is vogens hen 'Te uit en te na' getest en door iedereen GOED bevonden. Procederen zou jaren kunnen duren om uiteindelijk te verliezen en daar begint RB, medegelet op negatieve gerechtelijke uitspraak, niet aan. Wel heb ik enkele testen die zijn uitgevoerd in 't kader "ontsjoemelen" en op 't forum wil zetten, maar weet nog niet hoe. Even kinderen vragen. Het betreft wel 'n overeenkomstige Polo.
 

oco1979

Forumguru
Skoda Fabia - Uitlaatgasrecirculatiekoeler |
Skoda
Fabia
Bouwjaar: 2010 - 2014
Motor: 1,6 TDI
Uitlaatgasrecirculatiekoeler
Het motorcontrolelampje gaat branden

Wanneer het foutgeheugen bij bovengenoemde voertuigen aanwijzingen met betrekking tot de uitlaatgasrecirculatie toont, komt als oorzaak een defecte uitlaatgasrecirculatiekoeler in aanmerking.

De eenheid van de uitlaatgasrecirculatiekoeler (EGR-koeler) beschikt over een vacüumdoos en een elektrische servomotor (afbeelding1). De controle van de EGR-koeler dient volgens de volgende criteria plaats te vinden:

· Interne carbonisatie

· Functie vacuümdoos

· Functie en besturing elektrische servomotor

· Externe en interne lekkages

Daarnaast moet het mechanische gedeelte van de servomotor (afbeelding 2) en van de vacuümdoos op een soepele werking worden gecontroleerd. Vaak is dit stroef, klemt en leidt tot storingen.

bi_nl_airco_skoda_fabia_agrkuehler001.jpg
bi_nl_airco_skoda_fabia_agrkuehler002.jpg
Afbeelding 1
Afbeelding 2
 

surow

Senior Member
Here we go again! Helaas na 120.000 km probleemloos rijden jawel gvd EGR klep weer!!!
Nu 190.000 op de teller dus ook tijd voor een nieuwe distributie.
Dus misschien doe ik alles in een klus.
 
Tja het is allemaal mooi voor het milieu dit soort systemen maar eigenlijk geeft het alléén maar gezeik.
Directe inspuiting, EGR (of andere vormen van uitlaatgas circulatie), carter ventilatie etc..

Mijn advies; het systeem eruit laten halen; het spul laten afdoppen en laten wegschrijven met VCDS. klaar.
voor het millieu minder, maar voor je blok een heel stuk fijner.
 
Bovenaan Onderaan