EGR klep en koeler problemen

dat dacht ik ook...voor mij lijkt meer een Pre om EGR dicht te doen en wat ABRUINTJE aangaf om ook af te doppen.

tuning lijkt voorlopig voormij geen prio maar meer een luxe lijkt me.

DPF zegt me eigenlijk niks..nog nooit van gehoord...heb voor het eerst een auto in een VAG group.......voorheen altijd franse auto's gehad.hahaha
 

ABruintje

Senior Member
dat dacht ik ook...voor mij lijkt meer een Pre om EGR dicht te doen en wat ABRUINTJE aangaf om ook af te doppen.

tuning lijkt voorlopig voormij geen prio maar meer een luxe lijkt me.

DPF zegt me eigenlijk niks..nog nooit van gehoord...heb voor het eerst een auto in een VAG group.......voorheen altijd franse auto's gehad.hahaha

DPF is het roetfilter.
 
effe rondneuzen wat een egr wegschrijven en afdoppen gaat kosten....even bij eidereen een mailtje sturen...goedkoopste effe langs gaan.ahhaha
 

CDK

Forumguru
@abdellove, ga niet met iemand in zee die Chinese kloon kabels gebruikt. Er wordt iets hergeprogrammeerd in je voertuigcomputer en daarmee moet je geen risico nemen. Als het fout gaat heb je een probleem en kan het zomaar veel geld kosten.
 
ik kom zelf uit Eindhvoen maar zag wat in de buurt zit is vagtechniek neunen en JP Car Engineering in Veldhoven. beide offertes opgevraagd alleen is vagtechniek Neunen 2 keer zo duur dan in JP Car Engineering in Veldhoven.

was ook op google aan het kijken met ervaring en reviews, maar lees voor beide niks negatiefs.
 

Rosinfield

† In Memoriam
Er zijn gerenommeerde bedrijven als VAG techniek, JD, TVS, Hartog en goedkopere aanbieders. Er is op dit forum het nodige over te lezen; elke waar naar zijn prijs ;)
 

oco1979

Forumguru
normaal bij tuning zit egr-klep dicht zetten inbegrepen.
Bent goedkoper af om het dan zo te doen.
Kan gokje wagen om marktplaza adverteerder te nemen.
Kom dan niet klachen dat er iets is misgegaan.
 
Nee...voordat ik het doe lees ik wel eerst reviews en waar ik werk kan ik relaties op betrouwbaarheid zoeken. ik heb zojuist JP Car Engineering onderzocht op europese CREDITREPORT database en blijkt dat ie geod betrouwbaar is en wat sub bv's onder zijn naam heeft en jaren actief is.

kreeg een offerte en zal een gokje wagen...blijkt inderdaad dat incl. tuning alles inbegrepen zit en goedkoper zit.
bljikt dat ook een kennis daar ook heeft gedaan en tot nu toe ( zijn nu 8 maanden verstreken) geen problemen heeft

zie onderstaand reactie

Beste,

Allereerst bedankt voor uw aanvraag bij ons.

Het uitschakelen van de EGR van uw 1.2TDi is geen probleem.

Met een chip op maat gaat het vermogen van uw Fabia van 75pk naar 98/104pk.
Qua koppel gaat hij standaard van 180Nm naar 229/238Nm.

We geven altijd richtwaarden vanwege ons maatwerk.
De exacte waarden zijn bekend na onze werkzaamheden dit gedocumenteerd met een certificaat.

U kunt nu nog gebruik maken van onze actie weken.
Normale prijs Fabia 1.2TDi + EGR zit op 699 euro incl BTW, nu voor 375 euro incl BTW.
Kiest u ervoor alleen de EGR uit te willen schakelen, zitten de kosten op 199 euro incl BTW.

Hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Heeft u nog overige vragen, stel deze dan gerust.

Met vriendelijke groet,

Jean-Paul Lemmerling
JP Car Engineering
De Run 8233
5504EM Veldhoven
040 - 763 0530
www.jpcarengineering.nl
 
ja daarom.........zal gokje wagen en hopen dat het goed gaat komen.

niemand anders die toevallig daar heeft getuned etc..?
 

Vmax

Lid
Voor dat bedrag leggen ze hem in je dashboardkastje, alleen heb je er dan zo weinig aan.... Demontage en montage kost ook tijd en geld. Voor het bedrag wat je kwijt bent aan zo'n klep kan je beter naar een tuner gaan. Krijg je en een vlottere auto terug én je EGR klep wordt weggeschreven en dus niet meer gebruikt, kan hij je ook niet meer op kosten jagen.

gaat niet op in alle gevallen , bijv. bij mijn O2 2.0TDI 103kw CR dan zou het roetfilter er uit moeten . hij is nu voor 90% dicht
 

Arjann

Forumguru
Bij mijn S2 2.0 tdi cr is de egr helemaal weggeschreven en ik heb geen last met regenereren/roetfilter ofzo hoor. Het enige wat ik af en toe merk is dat ie stationair soms iets meer toeren draait.
 

Frup

Forumguru
Bij regeneratie van het dpf/roetfilter moet de egr-klep wel kunnen openen en sluiten, niet voor elk type motor, maar wel voor sommige.
Dat is inderdaad wat mij ook werd verteld. De filter is wel gebleven. Ik zou die er ook niet uit willen hebben. Mij werd verteld (VVT) dat de software zo was geschreven dat alleen voor regeneratie de EGR klep z'n werk zou doen en verder niet.
 

Frup

Forumguru
Dat is inderdaad wat mij ook werd verteld. De filter is wel gebleven. Ik zou die er ook niet uit willen hebben. Mij werd verteld (VVT) dat de software zo was geschreven dat alleen voor regeneratie de EGR klep z'n werk zou doen en verder niet.
p.s. alleen de EGR wegschrijven heeft me € 100 gekost.
 
Bovenaan Onderaan