EGR klep en koeler problemen

Dat is een flink bedrag voor die EGR klep als ik kijk naar die van mij dan is die klep in 5 min uit te bouwen. Lijkt me toch niet dat er zoveel verschil in zit tussen de motoren qua opbouw?
 

cortrans

Forumguru
even een vraagje....hoe is het te herkennen oftewel de symptomen dat de EGR KLEP verstopt begint te aken of tijd is om het te laten vervangen en wat gebeurt het bji het negeren van de symptomen etc.. dus de egr klep niet te laten maken en gewoon door te rijden?

ben een leek , kan zijn dat het een stomme vraag zal zijn :)
Stomme vragen, bestaan niet, wel domme antwoorden:maakmegek:
 

Eddyn

Nieuw lid
Ik zie dat een nieuwe klep online tossen de 150 en 200 euro kosten, vanwaar dan de hoge reparatiekosten bij een garage? Heeft iemand een idee? Kosten om het te laten vervangen is rond de 700 euro.
Ik heb hem laten tunen ! Rijd beter en zuiniger ! En ben van het gedonder af , als je hem laat vervangen heb je over 2 jaar of eerder het zelfde gedonder , mijn aito kwam zonder problemen door de APK. http://www.unlimitedtuning.nl/egr.html
 

Quick009

Nieuw lid
Als je een EGR klep wegschrijft, krijg je toch problemen met de technische keuring van je wagen?
Daar checken ze toch je uitstoot (stikstof) en vermits de EGR klep niet meer werkt, zal die uitstoot aanzienlijk vervuilender zijn?
 

oco1979

Forumguru
EGR is kostelijk door werkuren.
Moeilijk bereikbaar.

Merk je dat deze begint te vervuilen,neen voor leek,ja voor niet leek.
Verder rijden zal niet gaan,noodloopprogramma,zeer beperkt vermogen
Als het enkel vervuiling is kan je deze soms via diagnosetoestel los krijgen,aansturen van klep dicht open dicht enz.
Los rijden ook al gedaan.
Klep inwendig afgebroken ist gedaan of dan wegschrijven nog helpt ? Ja indien je kanaal afdopt want je weet niet in welke positie die sta als afgebroken is.

Slecht werkende egr kan dpfwerking verstoren
 
hoi ..hoor zo vaak negatieve verhalen en natuurlijk dat het een te hoge onderhoudskosten met zich mee brengt bij EGR klep vervangen of schoonmaken, waardoor ik nu twijfel om het te laten wegschrjiven maar dan zonder tuning......meer pk is voor mij geen must. ik heb wat gevonden op MP voor maX 150 euro ...heb er alleen geen ervaring mee en zou ook graag tips/ feedback om EGR wel te laten wegschrijven of gewoon te laten totdat ik een melding krijg of bij de periodieke onderhoud te laten nakijken en eventueel schoon te maken?

Skoda 1.2 TDI Greenline EGR/Roetfilter verwijderen
Op aanvraag
http://link.marktplaats.nl/m1157778...al&utm_content=vip&utm_campaign=socialbuttons
 
Laatst bewerkt:

ABruintje

Senior Member
Als je een EGR klep wegschrijft, krijg je toch problemen met de technische keuring van je wagen?
Daar checken ze toch je uitstoot (stikstof) en vermits de EGR klep niet meer werkt, zal die uitstoot aanzienlijk vervuilender zijn?

Met weggeschreven EGR komt je lachend door de APK.
Er word niet op NOx gecontroleerd dus je zit veilig.

Maar ze zitten er wel over na te denken om dat in de keuring te doen :cry:




EGR wegschrijven kan je gewoon laten doen. Heb ik ook gedaan en geen enkel probleem bij de APK.
Ik heb hem ook laten afdoppen, mijn EGR was niet 100% meer en die sloot niet goed.
Dus afdoppen is wel verstandig.

Wat de roetfilter betreft, niet aan beginnen met weghalen.
Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dan de plannen rond zijn om dit bij de APK te controleren.
Dus je bent de sjaak als je geen roetfilter meer hebt.
 
oke...dus als ik het zo hoor is het juist raadzaam om EGR te laten wegschrijven en of afdoppen. heeft het geen nadelen om het te laten wegschrijven ...want ik hoor volgens advertentie alleen maar voordelen:

Mogelijke problemen van een slecht werkend EGR /DPF systeem.
Slechte warme start
Beperkt vermogen
Hoog verbruik
Vervuiling wervelklep
defect DPF systeem
Storingslampje
Stotterende motor
Slecht stationair lopen

is het dan ook raadzaam om beide te doen zowel wegschrjiven en afdoppen?
 
Laatst bewerkt:

ABruintje

Senior Member
oke...dus als ik het zo hoor is het juist raadzaam om EGR te laten wegschrijven. heeft het geen nadelen om het te laten wegschrijven ...want ik hoor volgens advertentie alleen maar voordelen:

Mogelijke problemen van een slecht werkend EGR /DPF systeem.
Slechte warme start
Beperkt vermogen
Hoog verbruik
Vervuiling wervelklep
defect DPF systeem
Storingslampje
Stotterende motor
Slecht stationair lopen

Ik ben geen nadelen tegengekomen.
Juist voordelen. Een EGR zorgt voor MEER roet, komt dus je DPF alleen maar te goede.
Door de extra verbranding van je uitlaatgassen ontstaat er meer roet.
Tevens kan je inlaatsysteem vervuild raken door de uitlaatgassen die terug je verbranding in gaat.

En het grote pluspunt, geen hoge onderhoudskosten meer aan de EGR als deze kapot is. :thumbsup:
 

ABruintje

Senior Member
oke....is het dan ook verstanding om beide te doen dus het wegschrjiven en ook het afdoppen?

Ja, bij wegschrijven doen ze dit software matig en word de EGR klep eerst dicht gezet.
Daarna word hij uit de software gehaald zodat de software denkt dat er geen EGR in zit.

Gevaar is dat als de EGR niet meer 100% sluit hij toch nog uitlaatgassen doorlaat.
Resultaat, hoge verbruik en minder vermogen. Dit laatste heb ik dus gehad en is nu netjes afgedopt.

Dus ook laten afdoppen, is een kleine moeite en duurt maar 15 min.
 
ABruintje:
hartelijk dan voor je info, dan ga ik het zeker doen voordat ik problemen krijg met EGR KLEP...heb nu al 189.000 op de teller maar tot nu toe nog geen problemen met alles gehad.

twijfel nu ook nu ik sommige reacties lees om toch erbij te gaan tuning..meer PK.hahahah
 

ABruintje

Senior Member
ABruintje:
hartelijk dan voor je info, dan ga ik het zeker doen voordat ik problemen krijg met EGR KLEP...heb nu al 189.000 op de teller maar tot nu toe nog geen problemen met alles gehad.

twijfel nu ook nu ik sommige reacties lees om toch erbij te gaan tuning..meer PK.hahahah

Lol, daar kan ik je ook info over geven.

Heb ik gedaan en ben er 100% tevreden mee.
Iets meer vermogen en soepeler in laag toerental.

Vermogen is lekker op de snelweg en soepeler in laag toerental is lekkerder bij bochten en file's.
Tevens had ik het probleem dat het blok bij laag toeren begon te stotteren/bokken, daar heb ik nu geen last meer van.
Hij pakt dus lekker rustig op bij laag toeren.
 
denk ivm hoge totaalplaatje dat ik eerst egr laat wegschrijven en dan sparen voor tuning.hahaha. vragen hier alleen voor EGR wegscrhijven en afdoppen € 150 euro

had het veel geodkoper verwacht...omdat het zo gedaan zo worden.ahhaha
 

Canon-Eye

Forumguru
Het is efficiënter om in één keer door te sparen en beide operaties te koppelen. Spaart je een boel tijd en heen-en-weer gerij...
 
Laatst bewerkt:

oco1979

Forumguru
Egr dicht doen is plus punt.
Tuning daarbij moet je zelf weten.
Dpf zou ik even laten zitten, want er zit iets in de pijp van controle in de toekomst......
 
Bovenaan Onderaan