Effe Voorstellen.

Joctavia48

Nieuw lid
Hoi Hallo,

Mijn naam is Brebels Johan(Joctavia48) 48Jaar
Ik ben woonachtig in Peer (Belgié)
En zal op 9/4/18 mijn eerste Skoda Octavia Combi Ambition 1.6 (2dehands) in mijn bezit hebben.
Mijn vorige auto was een Hyundai IX35 1.7 CRDI SUV met 115PK BJ 2010 203.000km
Fijne auto,maar toch veel problemen met gehad vooral na het ongeval dat mijn vrouw ermee gehad heeft :-).
De gehele rechter zijkant was van voor tot achteren totaal kapot.En toch werd de auto niet helemaal total loss verklaard bij de dealer.Totaal plaatje 7800€(voor de verzekering) van de herstellingen.
We hebben er dan toch nog een paar jaren mee kunnen rijden.zoeen 2,5 jaar.
Maar ik zeg altijd,als je eenmaal een zwaar ongeval hebt gehad dan blijf je toch na de herstelling toch veel kleine problemen hebben.
Vanaf de winter 2018 begon de motor raar te klinken.een tikkend geluid kwam van onder de motorkap vandaan.En dat vooral als de motor koud was of effe stil gestaan had.Toen het geluid harder en harder begon te klinken ben ik toch maar naar de garage gereden om dit effe te laten checken.Blijkbaar was de distributieketting versleten.Toen hebben mijn vrouw en ik effe de koppen bij elkaar gestoken en we zijn tot de beslissing gekomen om een 2dehands wagen aan te schaffen.En omdat ik weg was van de nieuwe Skoda Octavia Combi 2018 hebben we beslist om eens te gaan kijken bij een lokale dealer.We kregen een behoorlijk bedrag terug voor de Hyundai mits we een nieuwe wagen kochten.We zijn eerst eens met de bank gaan praten,maar we hadden nog een kleine lening lopen en konden dus nog geen andere lening aanvragen.
Dan maar eens kijken op het net bij de 2dehands wagens.na veel zoeken kwamen we bij autoscoot24 uit en daar aan het zoeken bij Skoda Octavia Combi en daar kwamen we bij een dealer terecht die ons wel bekend in de oren klonk.Het was een neef van mij die in het brusselse en 2dehands garage had.3 jaar niks meer van gehoord of gezien.
Dus zijn we daar maar eens naartoe gereden om eens te kijken wat hij allemaal op het wagenpark had staan.
Alle wagens die hij had staan waren Directiewagens van Collruyt Anderlecht.En daar hebben we toen onze keuzen kunnen maken.Hij gaf ons een keurige prijs voor onze Hyundai en we kregen nog een behoorlijke korting op de Skoda Octavia Combi 1.6 Ambition die we kochten.Alleen we moesten nog een weekje of 3 wachten,want meneer vertrok voor 2weken op vakantie :-) :-) .Dus nog een weekje wachten en we zijn de fiere eigenaars van onze 1ste Skoda en hopelijk niet de laatste :-) .
Als jullie nog iets willen weten vraag het gerust.

MVG Joctavia48
 

Hakar

Donateur
@Joctavia48 Welkom op dit mooie leerzame en soms hilarische forum.

Wachten op een andere wagen duurt soms lang, maar verveelt u niet, hier is genoeg te lezen.
En daarmee bent u beter op de toekomst voorbereid. :jaja:
 

Cordoba

Forumguru
Welkom Johan, dat weekje wachten is toch wel te doen? Er zijn mensen die een klein jaar op hun Skoda (Kodiaq) moeten wachten.
 

Cordoba

Forumguru
@Cordoba,

Ja,dan is 1weekje wachten niks als jij 1jaar moet wachten.

Ik wil geen Kodiaq (te groot) dus ik heb dat probleem niet, en ik ga bij voorkeur voor een jonge occasion. Vanmiddag bij een handvol garages in de regio wezen kijken, en eigenlijk maar één auto die eventueel in aanmerking komt. Ik ben er tot mijn verbazing wel achter gekomen dat de kofferbak van een Fabia III hatchback iets kleiner is dan van een Ibiza SC.
 
Bovenaan Onderaan