Eerste Skoda

turnhout87

Nieuw lid
Goedenavond allen,

Ik heb altijd Seat gereden en was eigenlijk wel eens toe aan iets anders, en zodoende uitgekomen bij een Skoda. Wilde graag een station, en gekozen voor de RS uitvoering met een 2.0 motor met 245 PK. Auto komt oorspronkelijk uit Duitsland, nov 22 uit de fabriek en sinds januari 23 in mijn bezit.

Ik moet zeggen, hij rijdt echt heerlijk, lekker pittig wanneer het moet, en voor de familie is ook de kofferruimte ideaal.

3B54B5E6-03CC-47EF-8A62-785A0BC32F08.jpeg 17D0083F-C35E-4077-A423-B5EEF1AF70C8.jpeg
 

turnhout87

Nieuw lid
Dank! Is voor mij alleen nog even uitvogelen wat de auto qua systeemfunctionaliteiten allemaal heeft, zag hier ook wat voorbij komen over ontdooien in de ochtend, vanochtend dat eens geprobeerd en na enkele minuten was de voorruit helemaal ijsvrij zonder te krabben, daar was ik zelf nog niet achtergekomen. Heb ook gelijk die app maar geinstalleerd, enige minpuntje is dat ik soms de melding krijg Front Assist niet beschikbaar, als het koud is, na warmrijden motor, verdwijnt deze storing wel, maar dat is vgm een kwaaltje van de software als ik dit forum even doorneem.
 

Rallye

Forumguru
Gefeliciteerd! mooie wagen! Heb zelf lang gezocht naar een niet-hybride Octavia RS met leer, standkachel en handgeschakeld. Zo te zien heb jij een automaat. Die standkachel is erg fijn! Die heb ik op mijn GTI (met leer en handgeschakeld) ook - net als de melding over Front Assist trouwens. Nadeel van de RS vind ik wel de beschikbare velgen, erg understated zoals jij hebt of erg opvallend - een tussenweg lijkt er niet te zijn. Veel plezier met je wagen!

We zien graag foto's van het interieur van je RS.
 
Bovenaan Onderaan