Eerste Skoda binnen 2 weken.

hey turboturbo

bedankt voor de geruststelling :-) heeft me enkele slaapeloze nachten bezorgd alvorens ik de knoop heb doorgehakt :-)
ik rij weinig autosnelweg (1x per week +/-25km), verder enkel 50km/70km wegen

Gisteren was het dan eindelijk zover!

We hadden een afspraak bij de dealer om 13u, geen regen en enkele wolkjes, de middag kon niet meer stuk.
De wagen stond mooi te blinken in de showroom, alle accessoires meegeleverd en sommige reeds gemonteerd (beschermstrips drempel en koffer waren reeds bevestigd door de garage).

Na overleg heb ik besloten de wecare +2j garantie te nemen, zodat de waarborg in totaal 4 jaar is.
Zodra alle formaliteiten waren afgehandeld een grondige uitleg gekregen van de verkoper. Prima jongen!

Vermits ik enkele VAG-COM aanpassingen had gevraagd, even kort testgereden met de verkoper als bijzit.
Gelukkige maar, want de auto-lock / unlock functie was niet actief. Dit werd echter direct opgelost in de werkplaats.
Needlesweep en Highway-light functie zijn volgens de naverkoop op deze versie niet mogelijk, iemand ervaring mee?
Alles andere (zie voorgaande post) zijn wel actief, of gewoon standaard.
Alsook de brandbusser was niet gemonteerd, maar gewoon geleverd achterin bij het reservewiel... blijkbaar niet verplicht om dit vooraan te hebben?
Verder niets op aan te merken, buiten direct te moeten gaan tanken :-)

De spatborden achteraan heb ik vandaag gemonteerd (20min klungelen, door gebrek aan plaats tussen band en chassis), de voorste volgen deze namiddag. Binnen enkele weken demonteer ik de achterbumper voor parkeersensoren, maar eerst even gewoon rondrijden :cool:

Het aller enigste minpunt :-p ik kan mijn koffer niet openen in mijn garagebox, dan raakt deze bovenlangs de garagepoort :-)

De thuisrit was eng en leuk gelijktijdig... voordien was het een oude rammelbak (fiesta '98) waarmee het niet nauw kwam, maar nu, met mijn grote aankoop :-) was het wel even wennen, alles diende voorzichtig en rustig te gebeuren :-)
Stukje stadsverkeer, even autosnelweg, beetje file, en hopla de eerste 100km waren zo voorbij :-)
Vlotte servo, goede stoelen (beetje weinig plaats tussen sleutel in contact en mijn rechterknie, maar mss met het stuur te verzetten is dit wel op te lossen), zacht motorgeluid, had ik wel beetje bang van (3 cilider angst zoals voordien verteld), en natuurlijk het rustig moeten rijden de eerste 1500km :-)
De verkoper wist nog te vertellen dat ik na de eerste 1500km even op onderhoud dien te komen, gratis, om olie en dergelijke te controleren.
Wat ik wel mis in deze basisversie is de boordcomputer, dus verbruik kan ik niet checken :(

Foto's volgen nog! Eerst spatlappen voor nog monteren!

grts,
Stefan

RayDelft

Forumguru
Van Harte,

Je hebt een mooie en vooral goede auto gekocht. Ik wens je vele plezierige ritten toe.
Het wachten is nu op de foto's en de verdere ervaringen.

Eerste foto van mijn voorgaande wagen, voor de inlevering.

fiesta.jpg

Vervolgens van mijn nieuwe Fabia II Combi
(wel nog foto's zonder spatlappen maar met drempelbeschermers)

fabia.jpg

fabia.jpg

Het verschil met de Fiesta is duidelijk :super:

Update: Gisteren ontdekt dat die ook zonder boordcomputer de schakelhulp weergeeft, cool :cool:

higgy

Forumguru
Het aller enigste minpunt :-p ik kan mijn koffer niet openen in mijn garagebox, dan raakt deze bovenlangs de garagepoort :-)
Allereerst gefeliciteerd met je aankoop. Vwb het bovenstaande: overwogen een stukje schuimrubber tegen het plafond van de garage te maken?

Bedankt voor de felicitaties!
@Higgy, het is niet het plafond, maar de poort zelf die het probleem vormt... meerbepaalt het handvat aan de binnenzijde.

Bovenaan Onderaan