Hoi allemaal,
Ik ben sinds een kleine 2 weken nieuw op dit forum. Per toeval langsgekomen tijdens het zoeken achter aftermarket parkeersensoren.
Binnen 2 weken, als alles volgens plan verloopt, ontvang ik mijn eerste Skoda.
Na jarenlang rijden met mijn Ford Fiesta (75pk) van '98, werd het tijd voor iets nieuws.
Vermits Skoda deel uitmaakt van de VW-group, en ik de Polo en Golf iets te duur vond, heb ik gekozen voor de Skoda Fabia 5J Combi.
Tijdens de kortingsdagen van het autosalon in België heb ik een Fabia Combi GoPlus Htp 70pk besteld.
Wel moet ik toegeven lang te hebben getwijfeld, omdat een het gaat over een 3-cilinder...
Per telefoon heb ik een leuke prijs kunnen bespreken met de Skoda dealer in Mol, onderdeel van VW Beerens group.
Gezien de afstand (regio Antwerpen) heb ik een testrit gemaakt bij de concurrentie :-) met een Fabia Hatchback 60pk.
De testrit beviel me qua interieur, maar minder qua prestatie... en vermits de combi toch iets zwaarder is dan de hatchback heb ik uiteindelijk gekozen voor 70pk versie. (hopelijk is deze wat vinniger) Een Diesel-versie was voor mijn geringe km's/jaar geen optie.
Als stelregel wenste ik een auto onder de 10.000€ (alle kortingen af, btw in), dus de turbo versies vielen reeds uit de selectie.
Op mijn oude wagen had ik geen airco, nooit gemist, en ik wilde ik dus absoluut niet voor mijn nieuwe. De verkoper heeft echt alles gedaan om mij te overtuigen, helaas ik ben koppig :-)
Wat ik wel heb genomen:
- combi versie
- goplus pakket (belangrijkste eigenschappen: dakrails, cv, radie voorbereiding, elektr. ramen voorraan )
- 12v/70pk ipv 6v/60pk
- metaalkleur (cappuccino beige)
- afstandsbediening cv
- radio cd
- matten set
- rubberen koffer mat
Na besteld via de webshop van de invoerder, en dus zelf te installeren bij ontvangst van de auto:
- bescherming deurdrempels - KDA700001
- bescherming koffer/bumper - KDA 720 001
- Acoustic parking system met 4 sensoren (niet via canbus) - MSE857EASYPARK
Nog te bestellen deze zomer:
- alu velgen voor de zomerbanden (nog geen keuze gemaakt)
- winter banden, gemonteerd op standaad stalen velgen
Wanneer ik de auto mag afhalen zal ik volgende correcties laten uitvoeren:
- auto-lock vanaf 15km/h
- comfortsluiting (ramen via afstandsbediening)
- knipperen pinkers bij vergrendelen wagen (indien niet standaard)
- singaal gordels (indien niet standaard)
Zo, dit zou een beeld moeten scheppen over de toekomstige eigenaar en zijn nieuwe wagen :-)
PS: Weet iemand of de buitenspiegels kunnen worden ingeklapt? (manueel)
Mvg,
Stefan
Ik ben sinds een kleine 2 weken nieuw op dit forum. Per toeval langsgekomen tijdens het zoeken achter aftermarket parkeersensoren.
Binnen 2 weken, als alles volgens plan verloopt, ontvang ik mijn eerste Skoda.
Na jarenlang rijden met mijn Ford Fiesta (75pk) van '98, werd het tijd voor iets nieuws.
Vermits Skoda deel uitmaakt van de VW-group, en ik de Polo en Golf iets te duur vond, heb ik gekozen voor de Skoda Fabia 5J Combi.
Tijdens de kortingsdagen van het autosalon in België heb ik een Fabia Combi GoPlus Htp 70pk besteld.
Wel moet ik toegeven lang te hebben getwijfeld, omdat een het gaat over een 3-cilinder...
Per telefoon heb ik een leuke prijs kunnen bespreken met de Skoda dealer in Mol, onderdeel van VW Beerens group.
Gezien de afstand (regio Antwerpen) heb ik een testrit gemaakt bij de concurrentie :-) met een Fabia Hatchback 60pk.
De testrit beviel me qua interieur, maar minder qua prestatie... en vermits de combi toch iets zwaarder is dan de hatchback heb ik uiteindelijk gekozen voor 70pk versie. (hopelijk is deze wat vinniger) Een Diesel-versie was voor mijn geringe km's/jaar geen optie.
Als stelregel wenste ik een auto onder de 10.000€ (alle kortingen af, btw in), dus de turbo versies vielen reeds uit de selectie.
Op mijn oude wagen had ik geen airco, nooit gemist, en ik wilde ik dus absoluut niet voor mijn nieuwe. De verkoper heeft echt alles gedaan om mij te overtuigen, helaas ik ben koppig :-)
Wat ik wel heb genomen:
- combi versie
- goplus pakket (belangrijkste eigenschappen: dakrails, cv, radie voorbereiding, elektr. ramen voorraan )
- 12v/70pk ipv 6v/60pk
- metaalkleur (cappuccino beige)
- afstandsbediening cv
- radio cd
- matten set
- rubberen koffer mat
Na besteld via de webshop van de invoerder, en dus zelf te installeren bij ontvangst van de auto:
- bescherming deurdrempels - KDA700001
- bescherming koffer/bumper - KDA 720 001
- Acoustic parking system met 4 sensoren (niet via canbus) - MSE857EASYPARK
Nog te bestellen deze zomer:
- alu velgen voor de zomerbanden (nog geen keuze gemaakt)
- winter banden, gemonteerd op standaad stalen velgen
Wanneer ik de auto mag afhalen zal ik volgende correcties laten uitvoeren:
- auto-lock vanaf 15km/h
- comfortsluiting (ramen via afstandsbediening)
- knipperen pinkers bij vergrendelen wagen (indien niet standaard)
- singaal gordels (indien niet standaard)
Zo, dit zou een beeld moeten scheppen over de toekomstige eigenaar en zijn nieuwe wagen :-)
PS: Weet iemand of de buitenspiegels kunnen worden ingeklapt? (manueel)
Mvg,
Stefan