Eerste Skoda aangeschaft dus even voorstellen hier :)

Hallo,

Na jaren in diverse VAG modellen te hebben gereden en kortstondig een BMW nu weer terug naar de vetrouwde omgeving een Skoda Octavia Combi 1Z uit 2012.
Het betreft een 1.8 TSI Elegance Business Line met de fijne DSG7 die ik al eerder heb gehad in mijn Audi A3 8P en dat beviel zeer goed.

Ik ga er wel het e.a. op aanpassen puur voor het comfort en eventueel de looks maar ik heb uiteraard ook wat hulp vragen en daarom meld ik me hier :)
Er zijn wat kleine gebreken aan de auto die ik graag wil oplossen dus hopelijk kom ik daar gezamelijk met wat forumleden uit en zoniet zoeken we uiteraard de specalist op.

Kan/mag ik die vragen hier alvast vermelden of moet ik die in de juiste diverse subforums plaatsen?

Canon-Eye

Forumguru
Welkom!
Beter per onderwerp eens in het betreffende subforum spieken, goeie kans dat je daar al oplossingen tegenkomt en zo niet, dan is dat de meest geschikte plek om je vraag te plaatsen.
Tip: een beknopte omschrijving van je auto (zoals hierboven) in je signature maakt het anderen makkelijker om gericht te antwoorden.

hemi24

Forumguru
Welkom!

Een 1.8 TSI uit 2012 mét DSG, dat is een fijne combinatie, maar gezien reputatie van beide moet je ook een gokje durven wagen…!

Welkom!

Een 1.8 TSI uit 2012 mét DSG, dat is een fijne combinatie, maar gezien reputatie van beide moet je ook een gokje durven wagen…!
Klopt de CDAA heeft wat aandachtspunten maar welke TFSI/TSI uit die periode niet en de DQ200 ben ik ook bekend mee het valt en staat met onderhoud en denk ook wat mazzel. Heb wel meteen een DSG beurt ingepland waarbij ze uiteraard ook kijken naar de platen en mechatronic.

De BMW die ik dus kort heb gehad heeft me ook behoorlijk wat geld gekost en daar leek van te voren alles te kloppen kwa onderhouds interval en de facturen die erbij zaten maar alsnog liet hij me in de steek. Auto's het blijft een leuke maar soms ook dure hobby ;)

Tees

Donateur
Welkom hier!

Anders TSIs uit de EA211 familie hebben idd ook zo hun aandachtspuntjes, maar de 1.8 spant wel echt de kroon. Maar zolang je geregeld olie bijvullen niet erg vindt... ;)

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan