Eerste schade Octavia IV

Status
Niet open voor verdere reacties.

iRob1984

Senior Member
Ik ben denk ik de eerste die schade heeft :cry:
Er klapte gister iemand achterop bij mij, in de file bij Rotterdam, met een km of 30/40 per uur
Ik kan je zeggen dat de Front Assist harder remt dan dat ik kan remmen.
Ik stond op tijd stil, maar de meneer achter mij zat niet op te letten zei hij eerlijk
Dan ben ik wel blij dat ik geen Smart rijd. Waarschijnlijk had ik dan een voorbumper in m'n nek gehad

Schade: Achterbumper gescheurd, hier zal een nieuwe voor moeten komen waarschijnlijk en de achterklep precies bij de vouw gedeukt. Wel vervelend, nu rijd ik straks zonder bestickering... :D

hemi24

Forumguru
Ik kan je zeggen dat de Front Assist harder remt dan dat ik kan remmen.
Ik stond op tijd stil, maar de meneer achter mij zat niet op te letten zei hij eerlijk

Zaten jullie beide niet goed op te letten dan, aangezien je aangeeft dat Front Assist een remingreep uitvoerde?

Wel heel erg balen, ben je trots op je nieuwe wagen en dan krijg je schade... :cry:

Belangrijkste is dat jezelf er goed bent afgekomen!!!

:bloemen:

Duijzer

Donateur
Tja, iemand moet de eerste zijn... Wel jammer, heb je een nieuwe auto en knalt er iemand achterop. Helaas zijn er heel veel mensen die niet op zitten te letten. Bij 40km/uur en bij 100 km/uur. Je zou eens moeten vragen of ze met een blinddoek op door een dichtbegroeid bos willen rennen. Dat doen ze niet. Maar met 100 km/uur op een telefoon gaan zitten kijken vinden ze dan weer geen probleem....
En door zo iemand heb jij nu de eerste met schade....

De eerste schade is altijd zuur, helemaal als de auto nog zo nieuw is. Ik heb ooit eens welgeteld een halve dag kunnen genieten van een gloednieuwe Volkswagen Golf V (zakelijke lease). 's Middags opgehaald bij de dealer en voor de deur geparkeerd, 's avonds een bestelbus van een aannemer die de macht over het stuur verloor en mijn auto (en die van mijn buurman) sloopte. De auto werd de volgende afgesleept en ik heb hem nooit meer terug gezien. Kon weer een nieuwe bestellen en het wachten begon weer van voor af aan...

leon-cupra

Forumguru
Schade is nooit leuk.

heb ooit eens serieuze schade gehad met mijn Superb. Reed daar zo graag mee en reed zo fantastisch maar na het ongeval .... mmm beetje trilling , van het accident? Mmm trekt precies een beetje, van het accident? Regelmatig zo puntjes (die ervoor er wss ook waren) waarvan ik dacht ‘van het accident’. Jaartje later de weg ingeruild en weg accidentje-gevoel.

iRob1984

Senior Member
Zaten jullie beide niet goed op te letten dan, aangezien je aangeeft dat Front Assist een remingreep uitvoerde?

Wel heel erg balen, ben je trots op je nieuwe wagen en dan krijg je schade... :cry:

Belangrijkste is dat jezelf er goed bent afgekomen!!!

:bloemen:
Alles remde ineens heel hard, ook de auto's voor mij.
Waarschijnlijk weer zo'n muts (kunnen ook mannen zijn) die vanuit stilstaande positie zijn auto even tussen de 40 km/h rijden horde wilde proppen. Tja dan moeten mensen op de rem staan

EdK

Forumguru
maar als Front Assist ingrijpt heb jezelf ook niet genoeg afstand gehouden lijkt mij.
Tsja weer zo'n aanname ....
Heb ook zo'n radarkop in het front zitten die ingrijpt.
Maar mijn ervaring is dat hij ook vaak veel te vroeg ingrijpt !
Is geen pijl op te trekken soms...

Één ding is zeker, degene die achter hem zat, hield zeker geen afstand !
Was dat wel gebeurt dan had de Octavia er nu niet zo uitgezien....:koffie:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan