duopenotti
Senior Member
IK heb nu zo'n 1000 km gereden met de GL en dat was geen straf!
Allereerst het motorblok. Het is geen sprinter maar kan het beste vergeleken worden met een buffel en daarmee bedoel ik de sterke rug oftewel de koppel. Die is meer dan voldoende aanwezig. Alleen tussen 2 en 3 valt hij ver terug in de toeren en zeker als hij nog koud en je nog niet ver wilt doortrekken moet je even geduld hebben. Een gevolg van de lange overbrengingsverhoudingen. Je kan prima mee komen in het verkeer.
Door het sportonderstel ligt hij als een blok op de weg en stuurt messcherp zonder oncomfortabel te zijn, een goed uitgebalanceerd onderstel dus.
Het interieur is mooi afgewerkt, alleen onder de kofferbakmat ziet het er goedkoop uit. Een gemis is het ontbreken van plafondverlichting achterin.
Voor de rest is de GL standaard al erg compleet. Tijdens het rijden met de cruise control aan en de armen leunend op de deursteun resp. de middenarmsteun rijdt je vorstelijk.
Binnen is het aangenaam stil, zeker gezien de prijsklasse.
De verlichting van de tellers vind ik erg mooi. Het ziet er allemaal dan heel fris uit. Zeker met MaxiDot, een absolute aanrader.
De auto wordt relatief veel voor korte afstanden gebruikt en zuinigheidsrecords zitten er dan ook niet in. Na de eerste keer tanken was het gemm.verbruik 18,3 km/l. Het is overigens een prive auto en dus geen leasebak. Of er verschillen in gebruik/verbruik tussen prive en lease rijders zijn is wellicht een leuke discussie...
Onze vorige auto, een ford mondeo uit 1999 met 2 l. automaat kwam tijdens de korte ritten vaak niet verder dan 7 km/l dus er wordt flink gespaard!
Nog even iets over het imago. De vrekkenauto wordtie genoemd. Je zou je bijna schamen dat je een GL rijdt. Nu dat interesseerd me geen r..t.
Voor mij is een auto noodzakelijk kwaad en om daar meer geld aan uit te geven om comfortabel en veilig te rijden dan nodig is daar pas ik dus voor.
Al met al zijn we erg tevreden en hopen we vele jaren met onze faab rond te tuffen.
Tot zover maar even,
Groetjes,
Eric
Allereerst het motorblok. Het is geen sprinter maar kan het beste vergeleken worden met een buffel en daarmee bedoel ik de sterke rug oftewel de koppel. Die is meer dan voldoende aanwezig. Alleen tussen 2 en 3 valt hij ver terug in de toeren en zeker als hij nog koud en je nog niet ver wilt doortrekken moet je even geduld hebben. Een gevolg van de lange overbrengingsverhoudingen. Je kan prima mee komen in het verkeer.
Door het sportonderstel ligt hij als een blok op de weg en stuurt messcherp zonder oncomfortabel te zijn, een goed uitgebalanceerd onderstel dus.
Het interieur is mooi afgewerkt, alleen onder de kofferbakmat ziet het er goedkoop uit. Een gemis is het ontbreken van plafondverlichting achterin.
Voor de rest is de GL standaard al erg compleet. Tijdens het rijden met de cruise control aan en de armen leunend op de deursteun resp. de middenarmsteun rijdt je vorstelijk.
Binnen is het aangenaam stil, zeker gezien de prijsklasse.
De verlichting van de tellers vind ik erg mooi. Het ziet er allemaal dan heel fris uit. Zeker met MaxiDot, een absolute aanrader.
De auto wordt relatief veel voor korte afstanden gebruikt en zuinigheidsrecords zitten er dan ook niet in. Na de eerste keer tanken was het gemm.verbruik 18,3 km/l. Het is overigens een prive auto en dus geen leasebak. Of er verschillen in gebruik/verbruik tussen prive en lease rijders zijn is wellicht een leuke discussie...
Onze vorige auto, een ford mondeo uit 1999 met 2 l. automaat kwam tijdens de korte ritten vaak niet verder dan 7 km/l dus er wordt flink gespaard!
Nog even iets over het imago. De vrekkenauto wordtie genoemd. Je zou je bijna schamen dat je een GL rijdt. Nu dat interesseerd me geen r..t.
Voor mij is een auto noodzakelijk kwaad en om daar meer geld aan uit te geven om comfortabel en veilig te rijden dan nodig is daar pas ik dus voor.
Al met al zijn we erg tevreden en hopen we vele jaren met onze faab rond te tuffen.
Tot zover maar even,
Groetjes,
Eric