na de aankoop heb ik de eerste lange rit gemaakt naar frankrijk, en terug:grin:
Heerlijk, wat een lekker rijdende auto. De stoelen zitten boven verwachting goed, ook na eigenlijk in 1 keer 850km rijden met 2 pauzes. De motor is heerlijk soepel, ik kan er rustig mee toeren, maar ook versnellen. Onze vorige auto was een C5 met 110pk hdi en automatische 4 bak. Dit is duidelijk een stuk moderner. De C5 was meer gericht op rustig, gedegen en gestaag doortoeren. Op zich is de octavia dat ook, maar vraagt een wat activere rijstijl en wat betrokkener. Misschien ook nog even wennen aan de andere auto. Maar allertere rijstijl vraagt het ook, het is echt een groot verschil om met de C5 een rotonde te nemen en gas te geven bij het afrijden dan met de octavia 2.0TDI. Heerlijk die DSG ook trouwens. Soepel schakelen die bak. Bij constant doortoeren met een 140/150 door Duitsland mis ik de bollenvering van Citroen nog wel wat. Zweeft gewoon iets meer. Ik had de zgn comfortbollen onder de C5. Die zijn iets soepeler dan de standaard bollen.
Maar tot mijn grote verrassing kwam ik niet vermoeider uit de Octavia na de lange rit. Stoel en auto zijn voor mij een goede combinatie.
Verbruik was heenreis 1 op 17.7 en terugreis 1 op 18.7. Ook niks mis mee.
Onze ervaring van rijden in de stad en woon werkverkeer zijn gewoon goed.
De auto stuurt lekker scherp en direct. Eigenlijk meer betrokken bij het rijden dan de C5. Even willen opschieten gaat ook makkelijker.
Zal opletten op d eboetes worden
oo:
Johan
Heerlijk, wat een lekker rijdende auto. De stoelen zitten boven verwachting goed, ook na eigenlijk in 1 keer 850km rijden met 2 pauzes. De motor is heerlijk soepel, ik kan er rustig mee toeren, maar ook versnellen. Onze vorige auto was een C5 met 110pk hdi en automatische 4 bak. Dit is duidelijk een stuk moderner. De C5 was meer gericht op rustig, gedegen en gestaag doortoeren. Op zich is de octavia dat ook, maar vraagt een wat activere rijstijl en wat betrokkener. Misschien ook nog even wennen aan de andere auto. Maar allertere rijstijl vraagt het ook, het is echt een groot verschil om met de C5 een rotonde te nemen en gas te geven bij het afrijden dan met de octavia 2.0TDI. Heerlijk die DSG ook trouwens. Soepel schakelen die bak. Bij constant doortoeren met een 140/150 door Duitsland mis ik de bollenvering van Citroen nog wel wat. Zweeft gewoon iets meer. Ik had de zgn comfortbollen onder de C5. Die zijn iets soepeler dan de standaard bollen.
Maar tot mijn grote verrassing kwam ik niet vermoeider uit de Octavia na de lange rit. Stoel en auto zijn voor mij een goede combinatie.
Verbruik was heenreis 1 op 17.7 en terugreis 1 op 18.7. Ook niks mis mee.
Onze ervaring van rijden in de stad en woon werkverkeer zijn gewoon goed.
De auto stuurt lekker scherp en direct. Eigenlijk meer betrokken bij het rijden dan de C5. Even willen opschieten gaat ook makkelijker.
Zal opletten op d eboetes worden
Johan