Eerste keer kennis gemaakt met de gracht

Gisteren op een donkere weg op een vrij domme manier in de gracht gesukkeld. Ik wou op een stukje naast de weg gaan draaien. Dus ik rij op en wil al draaiend achteruit rijden maar had de gracht naast de auto niet gezien. Gevolg rechter voorwiel in gracht en linkersachter een halve meter boven de grond. Andere wielen netjes op de grond. En daar sta je dan in the middle of f***** nowhere. Vrij snel stopte er een man die direct een bevriende boer met tractor belde. Dan heb ik nog even naar mijn trekhaak /forum/images/graemlins/crazy.gif moeten zoeken. Maar na die gevonden te hebben stond hij op 3 seconden terug op de 4 wielen.

Schade: hoegenaamd niks. Het was allemaal gras rond de gracht en ben er denkelijk op zo een manier ingeschoven dat ik niks heb geraakt. Echt bizar. Zat een grasbaard achter de bumper, gelijk uitgetrokken en that's it.

Totaal kostenplaatje: 25 € voor de boer.

Nadat ze vorige maand mijn achterbumper hebben stukgereden hoop ik dat het hierbij blijft qua ongelukjes voor de 3000000 km die ik er nog mee wil doen.

Greets

Olaf

Lid
Laat voor de zekerheid de dealer even de trekhaak nakijken.

Een tractor kan namenlijk een enorme kracht uitoefenen op een dergelijk onderdeel en je trekhaak mag max. 1400kg trekken.

@Olaf, de O2 weegt minder dan 1400 kg en dat is het gewicht dat de trekhaak getrokken heeft op dat moment lijkt me.

VEEJAY

Forumguru
Ik zou toch ff laten nakijken, bij mijn berm ervaring in september ging ook op een later moment opeens de radiotor lekken er bleek sowieso meer aan de hand te zijn dan met het blote oog te zien was.

Olaf

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
@Olaf, de O2 weegt minder dan 1400 kg en dat is het gewicht dat de trekhaak getrokken heeft op dat moment lijkt me.

[/ QUOTE ]
Dat snap ik, maar meet het trekgewicht maar op het moment van aanspannen van de kabel.

Mijn ervaring is dat een boer dit niet zo geleidelijk doet als een medewerker van een sleepbedrijf. En zo'n piek kan veel meer zijn dan het gewicht van de auto. Vandaar.

Ik krijg meteen de reclame op me netvlies: "nu rechtsaf slaan"

Gelukkig geen schade.... zonde van de auto. Maar nog belangrijker, geen letsel, het had natuurlijk vervelender af kunnen lopen...

[/ QUOTE ]
Dat snap ik, maar meet het trekgewicht maar op het moment van aanspannen van de kabel.

Mijn ervaring is dat een boer dit niet zo geleidelijk doet als een medewerker van een sleepbedrijf. En zo'n piek kan veel meer zijn dan het gewicht van de auto. Vandaar.

[/ QUOTE ]

True, je stond er neem ik aan naast dus je kan goed inschatten hoe "hard" het ging. Misschien toch even langs de garage om het na te laten kijken?

Nadat ze vorige maand mijn achterbumper hebben stukgereden hoop ik dat het hierbij blijft qua ongelukjes voor de 3000000 km die ik er nog mee wil doen.

Greets

[/ QUOTE ]

Hopelijk mag je er iets minder in rijden dan de genoemde 3.000.000 km /forum/images/graemlins/680.gif
Anders moet je wel heel voorzichtig gaan doen met je auto. Gelukkig, is het deze keer al goed afgelopen.

Fabia

† In Memoriam
Je hebt toch mazzel gehad. Volgende keer toch iets beter uit je doppen kijken /forum/images/graemlins/2133.gif

Octaviarijder

Actief lid
Ik hoop voor je dat 3 maal geen scheepsrecht is, anders zou ik hem voorlopig ff laten staan. /forum/images/graemlins/wink.gif

Bovenaan Onderaan