Eerste ervaringen met de O2

Ik heb geen turanza's maar michelins, en die waren keurig conform de skoda-standaard opgepompt: 2,1 voor en 2,0 achter. Nu dus 2,5 om 2,4.
 

Maus

Nieuw lid
Ik heb nu ongeveer 3000 km op de teller. Helaas went het nog steeds niet.
In een eerdere post heb ik gezien dat Junglemeister bij de dealer een setting heeft laten veranderen mbt keuze van het onderstel in de computer. Ik ben wel benieuwd naar de verdere ervaringen hiermee.
De grote vraag blijft : kan de dealer hier iets aan doen of moet ik er maar aan gaan wennen ? /forum/images/graemlins/407.gif
 
Het sturen leek iets lichter te gaan, maar het heeft niet gebracht wat ik hoopte.

Ik krijg dinsdag een dagje een andere O2 mee, en dan ga ik eens testen. Ik breng verslag uit.
 

otwee

Nieuw lid
Na wat rondgoogelen lijkt me dat het zwabberige gedrag misschien wel niet zozeer met de electrische stuurbekrachtiging te maken heeft maar met de uitlijning. Mijn octavia is gewoon niet stabiel bij het rechtuitrijden en dan blijf je corrigeren. Ik wen inmiddels aan de mate van corrigeren, het gaat meer als vanzelf maar het blijfterg irritant en je bent op de snelweg toch veel nadrukkelijker aan het bijsturen dan met mijn eerdere auto's (2 x saab 9-3, Golf IV). Iets meer toespoor op de voorwielen leidt volgens mij tot stabieler rechtuitrijden ten kosten van wat stabiliteit in bochten. Aangezien ik eigenlijk alleen snelwegkilometers rij overweeg ik om de uitlijning aan te laten passen misschien net iets over de randjes van de fabrieksinstelling wat betreft toespoor. Of heeft iemand dat al geprobeert?
 
Bovenaan Onderaan