Eerste ervaring met plastic dip

Merk Plastic dip: zwart blinkend van foliatec
Onderdelen: Front logo + zijspiegels
Het logo vind ik zelf geslaagd spiegels ben ik minder tevreden over.
Door de plasti dip is de kleur van de zwarte pvc aangetast. Weet niet of dit nog kan verholpen worden.
Heb met 1 busje deze onderdelen gedaan voor logo op koffer moet er een nieuw gekocht worden. image-2016-07-13.jpg image-2016-07-13 (1).jpg image-2016-07-13.jpg image-2016-07-13 (1).jpg

Ziet er strak uit. Al is het natuurlijk niet de bedoeling dat het het PVC aantast. Heb je soms de Duitse variant (gele dop) gebruikt? Daar schijnt het vaker mee te gebeuren. De Amerikaanse met blauwe dop heb ik geen problemen mee gehad.

Daar heb ik overigens ooit eens wintervelgen matzwart mee gespoten. Mijn probleem was dat de laag niet dik genoeg was. Toen ik het er na twee jaar weer afhaalde was ik twee dagen bezig om vier velgen schoon te maken... Spuit er dus genoeg lagen op!

DannyG

Forumguru
Ziet er inderdaad goed gelukt uit. Ik ben wel benieuwd naar hoe "vast" die plastidip is. Hoe goed kan ie insecten verdragen wanneer je 120km/u rijdt? Laat zeker je ervaringen naar de toekomst weten. Op het net lees je daar de meest uiteenlopende berichten over: bij de één is het super slijtvast, bij de ander totaal niet enz. Dus jouw ervaringen interesseren me wel ;).

Zelf zie ik graag m'n grillerand in mat of maximaal satijnglanzend zwart. De officiële rand van SKODA is jammer genoeg echt glanzend, dus daar wil ik niet echt voor gaan. En nu zit ik te twijfelen of ik voor een vinylwrap zou gaan, een stickerlint of die plastidip. :pieker:.

(Offtopic: tevreden over de dakdragers?)

Groetjes,

Danny

Wat betreft de insecten en de 120km/u kan ik je begin augustus meer laten over weten. Voor het ogenblik zit alles er nog goed op na een rit van 1300km. Dakdragers niets over te klagen voor het ogenblik!

@wittekabouter: ik zie nu dat het over een ander product gaat. Wellicht heeft het eigenschappen die gelijk zijn aan de Duitse Plastidip.

Ik heb alleen de Amerikaanse Plastidip gebruikt en niet op PVC maar op lichtmetalen velgen.

Los van het verwijderen was ik er erg over te spreken. Het bleef er strak op zitten, ondanks de hitte van de remmen, remstof en af en wassen met een hogedrukspuit.

Na 3 weken Spanje en ongeveer 3000Km autosnelweg moet ik zeggen dat de plastidip er nog steeds hetzelfde uitziet!
Alleen spijtig van de verkleuring op het PVC gedeelte van de spiegel.
Iemand hier een oplossing voor zodat het misschien iets minder opvalt?
Op de foto toont het wel erger dan in werkelijkheid.

Cordoba

Forumguru
Insecten met 120 km/u vangen met plastidip laag moet geen probleem vormen, kiezelsteentjes waarschijnlijk ook niet, maar minder zeker. Om later goed te kunnen verwijderen minimaal 3 en liever 4 lagen aanbrengen. Mocht je ooit beschadigingen aan de plastidip-laag hebben, dan zijn er ook methodes om dat lokaal te repareren, zonder dat je alles opnieuw moet spuiten. Voor reparatie-methode het beste even filmpjes op YouTube zoeken.

DannyG

Forumguru
Ik vraag me af of de chromen grillrand ook goed met deze plastidip te doen is. Langs de ene kant wil ik het wel proberen, maar langs de andere kant vraag ik me dan af of het niet deugdelijker is om een nieuwe, zwarte rand te steken?

Iemand ervaring met die rand (vooral naar duurzaamheid toe)?

DannyG

Forumguru
Die rand heb ik, al 85K kilometers en verkeert nog in nieuwstaat (note: ik ben geen bumperklever dus ervaring met steenslag heb ik niet).

Alles gute !

Miez

Dus toch maar eens proberen, lijkt me dan. En dan voldoende laagjes gebruiken.
Bedankt voor de snelle reaktie.

SileX

Senior Member
Mijn ervaringen met Plasti dip van de afgelopen 5 jaar. Ik gebruik alleen de 'Amerikaanse' versie.

Huidige gril van Octavia ook gespoten - inderdaad, gebruik meerdere lagen ! 4-5 stuks !

Op mijn vorige auto, 2011 RS met 300pk (JD) - vliegen maken geen schijn van kans tegen een dikke laag Plastidip - ook niet rond de 250+ km/u :D

DannyG

Forumguru
Mijn ervaringen met Plasti dip van de afgelopen 5 jaar. Ik gebruik alleen de 'Amerikaanse' versie.

Huidige gril van Octavia ook gespoten - inderdaad, gebruik meerdere lagen ! 4-5 stuks !

Op mijn vorige auto, 2011 RS met 300pk (JD) - vliegen maken geen schijn van kans tegen een dikke laag Plastidip - ook niet rond de 250+ km/u :D

Dan zal ik eens op zoek gaan naar die Amerikaanse versie; aan de 250km/u kom ik toch nooit :laugh:.

Bedankt voor de reactie :thumbsup:

Cordoba

Forumguru
Ik weet dat een paar jaar terug glanzend alleen mogelijk was door bus met glossifier (of zoiets) te combineren met de normale plastidip. Voor mij een no-go: de kans om dat netjes verdeeld te krijgen over een groot oppervlak is naar mijn mening bijna nihil. Voor kleinere delen misschien wel een optie (ik wilde een compleet dak doen)

Bovenaan Onderaan