Eerste ervaring met de Elroq en vraag

Jannes

Actief lid
Hallo mede Elroq rijders.
Ik ben de gelukkige bestuurder van een Zwarte Sportline Elroq met de grote accu en warmtepomp.
En wat pakketten die erom zitten met licht en openen en sluiten en het speciale onderstel.
Kom vanaf een Kia Nero en nu terug naar Skoda.

Wat zijn mijn ervaringen:
Supermooie auto en mooie accenten.
Berg aan ruimte op meerdere plaatsen.
Super verlichting echt wauw met die led verlichting.
Geweldig geluid uit de speakers,
Stil tijdens het rijden in de auto.
Veel in te stellen parameters over de meeste dingen.
Stoelen zitten trouwens ook prima.
App aanmelder was even een ding en wat traag maar gelukt.
Te hard of over de lijn een zacht acceptabel geluidje (niet irritant)
Line assist gebruik ik verder niet.
Voldoende power voor deze auto.
Een stoere vette brute auto en in het zwart geweldig (voor mij dan).

Heb alleen een beetje dat het stoompedaal (gaspedaal) wat heftig reageert en er een zwaar stuk in het begin lijkt te zitten.
Wat is jullie ervaring daarmee.

Jannes

Actief lid
Goedemiddag,

De eerste met de Elroq dat zal toch niet .
Neem aan dat er toch al meer rondrijden
Ter info,
Mijn vorige auto was een Skoda Octavia Station. Daarna 5 jaar de Kia eNero.
En nu weer terug naar Skoda vanwege deze mooie en brute auto en actieradius.
Wel bij veel andere wezen kijken.
Die vielen allen af om meerdere redenen.
Erg Krap
Laag dak
Verschrikkelijke instap
Irritante toontjes
Plastic look
Niet lekker rijden
Te futuristisch
Beperkte opties
Etc

hemi24

Donateur
Wat is bij j jou “het begin”?
Logischerwijs zou ik dan verwachten het eerste stuk vanaf het intrappen van het pedaal…?!?
Normaal zou je daar geen extra weerstand mogen voelen; dit in tegenstelling tot het laatste stuk van de slag bij het intrappen.
Dat zou je nog zo moeten kennen van je vorige Skoda…

Laatst bewerkt:

Jannes

Actief lid
Ja als je de voet op het pedaal zet.
Dan moet je best wel drukken, maar druk je best wel te snel zodat de auto wegschiet.
Het doseren is wat minder gevoelig als wat ik gewent was zeg maar.

hemi24

Donateur
Ik denk dat je even terug moet langs de dealer; dit klinkt niet zoals het hoort te zijn…

ertromp

Forumguru
Leuk om te lezen je stuk @Jannes.
Bepaalde zaken zijn subjectief natuurlijk zoals "supermooi" en "mooie accenten".
Grappig om te lezen is dat je andere merken liet afvallen vanwege plastic look. Dat was voor mij de afknapper bij de Elroq juist want ze hebben al het grijze ongespoten plastic wat ze maar op de schappen konden vinden toegepast op het exterieur van de auto.
En irritante toontjes genoeg ook bij de Elroq want die hebben ze helaas vanuit Brussel opgelegd.
Ook interieur en vooral deuren vond ik het hard plastic geheel hoog.
Exterieur had van mij persoonlijk wat extremer mogen zijn. Vind ik te behouden. Zo zie je maar hoe beleving een persoonlijke kwestie is.

Frenkie

Forumguru
Ik heb sinds gisteren ook mijn Elroq in ontvangst mogen nemen en herken jouw probleem niet. Enige dat ik zo snel kan bedenken is mogelijk dat de (electronische) handrem er nog op staat, daar moet je dan even "doorheen". Ik heb een 85 BE, die rijdt zeer soepel en vlotjes.

(ps, ja, ik moet mijn profiel en foto nog aanpassen)

33l

Lid
Dag Jannes, wat bedoel je met een zwaar stuk? Ik kom vanaf een Kia Niro EV MY2019 en vind wel dat het gaspedaal erg gevoelig is in vergelijking met de Niro.

Ik heb vandaag mijn Elroq 85 in ontvangst mogen nemen. Erg fijne auto tot nu toe alleen gelijk al problemen met koppeling van android auto :(

Tinus78

Forumguru
Ik herken dit probleem met gaspedaal niet. Maar ik heb een 60 model.
heb wel een probleem overigens dat ik sterk het idee heb dat mijn stuur scheef staat. Morgen maar contact opnemen met de dealer.

sador

Donateur
Heb er nu 2000 km er op staan, het stroompedaal is goed te doseren. Ben over de Elroq goed tevreden, Over 1,5 week mijn eerste lange rit naar Denemarken (in totaal 1600 km). Kijken hoe het opladen onderweg gaat met de snelladers.

Nu, na een aantal weken in m'n Elroq gereden te hebben moet ik zeggen dat het me heel goed bevalt.
Het "gaspedaal" vind ik persoonlijk prima te doseren. Was wel even wennen vanuit een geschakelde benzine auto komende.
Ik gebruik niet de B optie (dat de auto automatisch remt als je het pedaal los laat. Toen ik de auto op standje "sport modus" zette (toch even proberen allemaal) schrok ik me rot toen ik het pedaal los liet, want opeens ging ie vol in de rem. Blijkbaar zet de sport modus de auto automatisch in de B versnelling.

Het enige echt irritante aan de wagen vind ik dat je niet kunt instellen dat bepaalde hulp-rij-systemen automatisch uit staan, en je dus iedere keer weer handmatig dit moet doen. Maar ik begrijp dat dit een wettelijke kwestie is, waar Skoda niets aan kan doen.

Mocht er iemand zijn die daar een truckje voor heeft ...

Tinus78

Forumguru
Net terug van de dealer. Idd, mijn stuur staat iets scheef tov de wielen. Nu een afspraak maken om dit te laten corrigeren.
ik vermoed dat ze, ivm genoemde protocollen, dit melden aan de fabriek.

Bovenaan Onderaan