Eerst 20.000 km met mijn Fabia.

RemcoF

Nieuw lid
Hallo,

Ik heb een Fabia combi 1.4 TDI equipe in de kleur zwart.

Heb hem nu iets langer dan 2 maanden en de eerste 20k zitten erop en hij gaat morgen voor zijn eerste beurt.

Hiervoor had ik een Astra 1.7cdti station van 2003.

Zal even wat voor- en nadelen opsommen ten opzichte van de astra.

Voordelen:

Perfecte zitpositie.
Toch redelijk vlot ondanks 300cc minder.
Afwerking van binnen.
Boordcomputer (zat niet standaard op de astra).
Lage fiscale bijtelling

Nadelen:

Ruimte achterin, vooral de opening van de achterklep is niet echt groot.
Niet echt stil, vooral bij stationair lopen, lijkt wel een tractor :-)


Maar over het algemeen een hele fijne comfortabele auto voor niet veel geld.

Morgen tijdens de eerste beurt maar eens proefrit maken in een o2 mischien is dat iets voor volgend jaar :-)
 

vdijk

Lid
Hallo,

Heb hem nu iets langer dan 2 maanden en de eerste 20k zitten erop en hij gaat morgen voor zijn eerste beurt.

hoeveel km mak jij per maak ? als je het omrekend is dat 2500 per week en dus ongeveer 400 km der dag (zaterdag en zondag reken ik als 1 dag)

klopt dit wel ?
 

Fabia

† In Memoriam
Bouwjaar 2003??? En morgen gaat íe voor zijn eerste beurt? Maar ik ben ook benieuwd hoe je dat doet 20k in twee maanden.
 

RemcoF

Nieuw lid
Bouwjaar 2003??? En morgen gaat íe voor zijn eerste beurt? Maar ik ben ook benieuwd hoe je dat doet 20k in twee maanden.
Mijn opel (de fab z'n voorganger) was van 2003.
De Fabia is van 23 maart 2007.

En 20k in 2 maand is heel makkelijk, gewoon heel veel rijden.
Ik woon in Enschede maar mijn werkzaamheden zijn voornamelijk in het westen en zuiden v/h land.
 

RemcoF

Nieuw lid
hoeveel km mak jij per maak ? als je het omrekend is dat 2500 per week en dus ongeveer 400 km der dag (zaterdag en zondag reken ik als 1 dag)

klopt dit wel ?

Ja dit klopt.

Vandaag dus voor de beurt geweest, bij Goritzlehner in Hengelo.
Ook zij vonden dat ie veel reed, maar ze hebben nog een klant en die had er na 7 weken 20k op staan.

Met de auto overigens niets aan de hand alleen de olie verversen en dat soort dingen. Begin augustus de volgende beurt.
 

Fabia

† In Memoriam
Mijn opel (de fab z'n voorganger) was van 2003.
De Fabia is van 23 maart 2007.

En 20k in 2 maand is heel makkelijk, gewoon heel veel rijden.
Ik woon in Enschede maar mijn werkzaamheden zijn voornamelijk in het westen en zuiden v/h land.

Dan zal je ook wel heel veel in de files staan mag ik aannemen.
 

neoproject

Actief lid
Ik moet al na 15000 km voor een eerste beurt gaan. Heb mijn auto ook van maart en zit nu rond de 6500km's. (1.4tdi 70pk).

Heb je een service-interval van 20000 gekregen?
 

RemcoF

Nieuw lid
Officieel is de service interval 15000, maar het duurde ca 2 weken voor ik bij Goritzlehner tercht kon.
Maar die 5000 extra zijn geen enkel probleem, het zijn 90% snelweg kilometers en heeft dus weinig te leiden, alleen de olie extra goed in de gaten gehouden.
 

RemcoF

Nieuw lid
Dan zal je ook wel heel veel in de files staan mag ik aannemen.

Op zich valt dat wel, naar Limburg rij ik altijd door duitsland en daar valt het wel mee alleen bij Oberhausen staat het soms even stil.
Is heerlijk rijden daar kun je hem nog ff intrappen zonder de staatskas te spekken.

Moet ik naar het westen dan probeer ik voor de file heen te rijden en voor de file weer terug, maar helemaal ontkom je er niet aan.
 
Bovenaan Onderaan