AdB
Senior Member
Het valt mij steeds meer op hoe de modellen van een bepaald automerk (voor een betrekkelijke leek) zo weinig van elkaar verschillen, behalve dan in omvang. Zie bijvoorbeeld het verschil tussen een Rapid en een Octavia en het verschil tussen een Octavia en een Superb. Het is dat er een typeplaatje op zit, maar anders zou ik het zelf niet eens zo snel zien. Ze hebben zowat allemaal exact dezelfde neus en zien er ook in andere opzichten er nagenoeg hetzelfde uit. Ik snap dat de autofabrikant zich hierdoor duidelijk(er) wil onderscheiden van andere autofabrikanten en misschien de familieband tussen de verschillende Skoda's wil benadrukken, maar is het niet zo dat de bezitters van een bepaald automerk (in dit geval Skoda) zich óók binnen die Skoda-familie willen onderscheiden van bezitters van andere auto's uit dezelfde stal? Ik vraag me daarom wel eens af of het getuigt van slimme marketing als je die verschillende Skoda's zó veel op elkaar laat lijken.
Laatst bewerkt: