een vreemd geval,

tubbie

Nieuw lid
Hoi, heeft er hier ook iemand problemen met de GL dat als het een beetje hard regent het waarschuwingslampje op het dash gaat branden van gloeilamp defect? alleen als het hard regent, volgens de dealer zou het een softwareprobleem zijn en zou het met een komende update verholpen kunnen zijn, ik vind het wel vreemd dat ie het doet bij veel regen en niet met droog weer ze zijn er al wel achter dat het aan de remlichten ligt, en verder als de automotor warm is maar daarna een tijdje heeft stilgestaan hoor je een vreemd geluid als je van zn 1e naar de 2e schakelt en dan de koppeling op laat komen alleen dan doet ie dat (een soort van tik of rammel )en nog niet eens altijd. verder een kraakvrije (en dat is voor het eerst in mn autoleven) auto, voorheen alleen japans en frans gereden.
 

LenK

Forumguru
Kan toch alleen maar een vochtprobleem zijn dan.
Wordt dmv de software update soms de drempelwaarde voor waarschuwing kapotte lamp veranderd.
(en Japanse auto's zijn tegenwoordig ook kraakvrij hoor)
 

tubbie

Nieuw lid
Kan toch alleen maar een vochtprobleem zijn dan.
Wordt dmv de software update soms de drempelwaarde voor waarschuwing kapotte lamp veranderd.
(en Japanse auto's zijn tegenwoordig ook kraakvrij hoor)
dat van dat vochtprobleem dat denk ik persoonlijk ook, maar mijn dealer wil eerst de update afwachten vervelend voor mij, tja, enne ik bedoelde eigenlijk japans uit de jaran 80 en begin 90, dusse is niet beledigend bedoelt.
 

EdK

Forumguru
wat je zelf kunt doen is dat als het weer voorkomt na een harde regenbui ( of mischien na een wasstraat wasbeurt ) de motorkap eens openen en kijken waar er een vochtprobleem is bij de connectors.
Indien je dit zou kunnen constateren dan even connector losnemen en kijken of er corrosie is.
Zo ja connector schoonmaken en weer verbinden en flink insprayen met bv siliconenspray.

En dan bidden dat het over is !
Dat het een software probleem is lijkt mij eigenlijk onwaarschijnlijk, maar tja you never now
 
Ik verwacht eerder een regensensor die wat teveel stroom trekt bij een warme motor en daardoor een false positive triggert van de verlichtingsmelder. (Of heeft de fabia geen regensensor?)

Ik herken het probleem in de octavia overigens niet.
 
Bovenaan Onderaan