Een uitmuntende prestatie van Sebastien Ogier met de Fabia S2000

Hetzer

Forumguru
Een uitmuntende prestatie van Volkswagen Motorsport coureur Sebastien Ogier met de Skoda Fabia S2000. De Fransman wist tijdens de extreem zware rally in Griekenland een zevende plaats algemeen te behalen. Door deze positie weet Ogier 6 WRC punten te scoren en weet hij , voor Volkswagen, voor de zesde keer op rij de S2000klasse overwinning binnen te halen.

axjr5h.jpg

De 22 proeven boden alles wat in een echte klassieker thuishoort: zwaar gravel en stenen zo groot als meloenen, afgewisseld met snelle, stoffige stukken “lichter” gravel. De wedstrijd is onder normale griekse omstandigheden al zwaar genoeg, maar dankzij de steeds wisselende omstandigheden werd het extra listig. Al met al een uitstekende mogelijkheid voor Volkswagen Motorsport om te testen voor 2013, wanneer het Duitse team aan de start van het World Rally Championship zal verschijnen met de Polo R WRC.

Ogier bepaalde gedurende de gehele wedstrijd het tempo in de S2000 klasse en wist een groot aantal veel krachtigere WRC’s achter zich te houden. Hoewel hij een uitmuntende prestatie heeft weten neer te zetten is de Skoda Fabia S2000 niet geheel ongeschonden uit de strijd gekomen. Ogier en Ingrassia hebben gedurende de wedstrijd onder andere een lek in de stuurinrichting zelf weten te repareren.

sos2er.jpg

“We zijn uiteraard erg tevreden met dit resultaat,” geeft de 28-jarige Fransman. “De Acropolis Rally is één van de zwaarste evenementen op de kalender en dit jaar was het extra hard werken door de wisselende weersomstandigheden. Meer zat er niet in met de turboloze Fabia S2000. De wedstrijd is lang, voor zowel ons als het team, we zijn hen erg dankbaar voor hun inzet en willen het team bij deze feliciteren met deze geweldige prestatie.”

Skoda Motorsport rijder Andreas Mikkelsen moest zijn Griekse debuut helaas vroegtijdig beeindigen. De Noor beschadigde de ophanging van zijn Fabia op proef 18 dusdanig dat hij niet verder kon.

“Aan de ene kant ben ik tevreden maar ik baal natuurlijk ook flink van mijn uitval, “geeft de 22-jarige Noor aan. “We hebben veel ervaring op kunnen doen op de voor ons compleet nieuwe proeven. Ondanks dit gebrek aan ervaring konden we het tempo van onze teamgenoot redelijk volgen.”

Volkswagen Motorsport

Bovenaan Onderaan