Een paar vragen.

Klopt het dat je elke keer, nadat de auto is gestart, de limiter moet activeren of kan je deze voorkeur vastleggen?
Ik gebruik namelijk de cruise nooit en ben het na 1.5 dag al zat, dat je moet wisselen naar de limiter.
In de handleiding kan ik niks vinden.

Android Auto doet het vaker niet dan wel.

Regelmatig koppelt de telefoon via Bluetooth niet automatisch.

Is er al iemand die achteraf een achteruitrijcamera heeft ingebouwd?

mmarkvoort

Actief lid
Goedemorgen,

Het issue met het niet automatisch koppelen van de bluetooth heb ik ook al een paar keer gemerkt.
Android auto 2x gebruikt nu zonder problemen.

Ik zal dat van de cruise/limiter eens proberen. Maak daar zelf nooit zo veel gebruik van.
Gisteren de Adaptive Cruise getest en dat werkt wel mooi.

Groet Matthijs

Met adaptieve cruise zal je de limiter minder gebruiken, maar ik vind het reuze handig, de max instellen en alleen af en toe gas loslaten bv op de A2
Misschien ben ik ook wat voorbarig, heb de auto pas 2 dagen :D
Hiervoor een 308 gehad, daar zat de cruise en limiter optie op de bediening zelf met een schakelaar.

jongetje

Forumguru
Wat betreft android auto. Ik zie nergens de optie om deze wireless te gebruiken. Iemand dit wel voor elkaar gekregen? Dan zou ik graag de juiste stappen zien. Via usb werkt het prima voor zover ik het gebruikt heb in de 3 dagen dagen dat ik de auto heb.

Als het werkt bij mij, dan alleen bedraad, maar als je ook een usb stick aangesloten hebt, gaat het sowieso mis

mmarkvoort

Actief lid
Ik heb net nog weer getest met Wireless Android Auto.
Ik krijg het niet voor elkaar. Heb de auto met Wifi verbonden maar dat biedt niks extra's.

Vervolgens heb ik alle verbindingen (bluetooth en koppeling in Android Auto) verwijderd met als gevolg dat Android Auto nu zelfs via USB niet meer wil verbinden.

Heb nu alles maar ff uitgezet. Kijk later ff weer wat het doet.
Maar feilloos werkt het nog niet.

Edit: na een half uurtje teruggegaan naar de auto en nu werkt Android Auto via USB wel weer.

Benieuwd of iemand de gouden tip heeft om het Wireless aan de praat te krijgen.

Laatst bewerkt:
Android auto is intussen opgelost. De usb debug modus stond aan, dat heb Ik soms voor het werk nodig.
Het lijkt erop dat telefoons met android11 meer mogelijkheden hebben, bv ook TomTom ipv Google maps.
Wireless heeft wel wat haken en ogen, Google er maar eens op

mmarkvoort

Actief lid
Ik heb debugging ook aanstaan toevallig en het werkt daarmee prima.
Ik heb inderdaad ook wel gegoogled naar Wireless. Maar ik wordt er nog niet veel wijzer van.

jongetje

Forumguru
Ik heb contact gehad met SkodaNL en die zeggen dat Android Auto wireless niet in Nederland is vrijgegeven omdat Android auto officieel niet beschikbaar is in Nederland. Oftewel Skoda bepaald dat wij het niet mogen gebruiken.

Nu zou het moeten zijn dat in de komende maanden Android Auto officieel beschikbaar komt, dus dan maar weer eens contact opnemen. Mocht je het wel werkend hebben dan hoor ik natuurlijk graag hoe dat moet.

Ik begrijp nog steeds niet waarom de officiele vrijgave van Android Auto zo lang op zich laat wachten in de Benelux.

Ik ben vorig jaar overgestapt naar iPhone en gelukkig werkt Carplay draadloos zonder probleem in de Octavia.

Android loopt op kleine markten wel vaker achter, omdat ze niet de volledige functionaliteit kunnen garanderen zoals in andere landen.
Ik heb hetzelfde met Google tv, die is niet bij ons verkrijgbaar, maar werkt wel, alleen met veel minder functies dan in de usa.
Wel jammer dat wij niet alvast aan die beperkte functies kunnen en mogen wennen.

jongetje

Forumguru
In dit geval wil Skoda het niet vrijgeven, zou al moeten werken maar Skoda wil pas vrijgeven als Google het officieel ondersteund in Nederland.

MRNX

Forumguru
Dan is het toch gek dat sommigen Android auto wel aan de praat krijgen?

Ik heb ooit ook wel eens via een enorme omweg Android auto geïnstalleerd, maar het zou (binnenkort of nu al?) eenvoudiger zijn?

Ik krijg in maart m'n O4 BEP en ik heb een Samsung S20. Hoop van harte dat dit allemaal goed werkt, inclusief de MySkoda app, waar ik ook nogal wisselende geluiden hoor!

Antera

Donateur
Helaas heeft de MIB3 nog zijn problemen en beperkingen. Er zullen vermoedelijk nog wel wat updates volgen om dit de wereld uit te helpen.

De limiter is niet standaard te activeren de CC heeft altijd de voorkeur. Dit omdat de CC meer gebruikt word dan de limiter verwacht ik.

De limiter is niet standaard te activeren de CC heeft altijd de voorkeur. Dit omdat de CC meer gebruikt word dan de limiter verwacht ik.
Na het zien van jouw handtekening durf ik de vraag wel aan?

Kan dit aangepast worden in VCDS of met OBDeleven?

Is er al een achteraf inbouw en activatie van de achteruitrijcamera mogelijk?

iRob1984

Senior Member
Alle instellingen worden op 'standaard' gezet na het uitzetten van de motor
Rijd je altijd op 'Eco', dan wordt ie standaard teruggezet naar 'Normal'
Rijd je altijd op de limiter, dan wordt deze uitgezet na het uitzetten van de motor
Lane assist staat standaard aan, als je deze uitzet tijdens het rijden, staat ie de eerst volgende keer met starten gewoon weer aan.
Dit zijn wel kleine irritaties aan de software van Skoda. Waarom niet gewoon de instellingen onthouden die de bestuurder prettig vind?
En het zou ook top zijn als je de acc kon veranderen in de gewone cc
Acc remt uit zichzelf, niet het gas los, nee gewoon echt remmen, heel irritant

Bovenaan Onderaan