Een Oct 4 gebruikt kopen.

64rhfx

Senior Member
Hallo.

Ik zie zowel 1,4 als 1,5 hybride te koop tussen de 35 en 45000 Euro, welke is nou het beste vwb de motor? In mijn Oct 3 ligt een 1,4 waar ik nu na 220.000 nog zeer tevreden mee ben. Geen olieverbruik en gemiddeld 1 op 17. Er staan er veel RS-en te koop en als ik kentekens check heel veel import waar ik toch huiverig voor ben ivm kilometers. Een RS is voor mij niet nodig. Het maakt het er niet makkelijker op.
Wanneer is de upgrade gekomen in 2024?
Zijn er nou werkelijk zo weinig octavia' combi's te koop in die klasse?

Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
Lijkt me dat er daar steeds meer van beschikbaar komen, gezien de O4 nu zo'n 5 jaar oud is en de ex-leasers nu langzamerhand op de markt komen. Of je een vroege O4 wilt kopen is natuurlijk de vraag, ik hou nooit zo van de nieuwste modellen omdat er vaak nog kinderziektes in zitten.

niekz

Actief lid
Let wel: 1.4 is altijd phev, 1.5 is benzine of mhev.

Geen idee wat "beter" is, heb zelf een RS phev , heeft ondertussen 82000 gelopen, wel de nodige issues gehad maar daar dat had niets te maken met de aandrijflijn, die loopt als een ☀️

Jessedew

Forumguru
Hallo.

Ik zie zowel 1,4 als 1,5 hybride te koop tussen de 35 en 45000 Euro, welke is nou het beste vwb de motor? In mijn Oct 3 ligt een 1,4 waar ik nu na 220.000 nog zeer tevreden mee ben. Geen olieverbruik en gemiddeld 1 op 17. Er staan er veel RS-en te koop en als ik kentekens check heel veel import waar ik toch huiverig voor ben ivm kilometers. Een RS is voor mij niet nodig. Het maakt het er niet makkelijker op.
Wanneer is de upgrade gekomen in 2024?
Zijn er nou werkelijk zo weinig octavia' combi's te koop in die klasse?

Ik heb ook een import (PHEV) met relatief weinig km (50.000) had hiervoor ook de O3 naar tevredenheid, met ook meer dan 200.000 km, dan wil je daarna toch niet de O3FL versie. Dat is overigens wel de veiligste keus. Mild hybride O4 is er idd nog vrij weinig te koop.

Als je voor een import versie gaat, kijk dan of die geregistreerd trekgewicht heeft, (valt de helft al af) en alleen hybride kopen als je een oprit en zonnepanelen hebt. (zou ik adviseren)

De hulpsystemen zijn wat mij betreft net iets te aanwezig in de auto, verder is het wel gewoon een prettig rijdende auto, maar zitten nog wel wat kinderziektes in (die overigens na al die jaren toch ook wel aardig zijn opgelost).

de e-tsi is iig duurder dan de PHEV, verhoudingsgewijs, heb ik ontdekt na honderden octavia's bekeken te hebben. Terwijl de PHEV vaak een betere uitrusting heeft en in theorie ook zuiniger in gebruik zou kunnen zijn.

64rhfx

Senior Member
Ik heb een oprit en zonnepanelen ja. Dus denk aan een PHEV inderdaad, vooral voor de korte ritjes. Maar hoe check ik geregistreerd trekgewicht? Wat heb je aan BPM moeten betalen, Jessdew?

Slider

Forumguru
rdw.nl en dat kenteken invullen. Staat er 0Kg of - Kg mag die niets trekken dan een fietsendrager op de kogel.
Dit is lastiger als ze nog niet op kenteken zijn gezet, dan moet het CoC document bij de auto uitsluitsel geven. RDW neemt die CoC info blind over bij invoeren/op kenteken zetten.

Jessedew

Forumguru
Wat heb je aan BPM moeten betalen, Jessdew?
Ovi.rdw.nl inderdaad. Ik heb er zelf 1 bij van der heiden in emmeloord gekocht, maar bijna alle phev aanbod is geïmporteerd, bpm is allemaal al door autobedrijf gedaan. Weet niet welke regio je woonachtig bent?

64rhfx

Senior Member
Aha. Ik ga sowieso voor een met trekhaak. Ik woon in Lelystad. Omdat er in Duitsland veel gesleuteld wordt met de kilometerstanden ben ik beetje huiverig voor import. Zie graag zelf waar hij vandaan komt.

Jessedew

Forumguru
Ah dan moet je zeker eens bij vd heide kijken/oriënteren. (Ik woon zelf helemaal in omgeving Rotterdam haha) Trekhaak kan achteraf er wel op, kon bij mij, behalve bij de RS dacht ik. Zolang die maar trekgewicht op papier heeft. Ik heb via een digitaal certificaat (officieel Skoda) alle onderhoudshistorie dus dat moet wel kloppen. Wat er in de garage gebeurd kan je in NL ook niet controleren. De km stand klopt dan iig.

Laatst bewerkt door een moderator:

Jessedew

Forumguru
Ja 1400 bij mij. (Stond geadverteerd met... bleek er niet onder te zitten) uiteindelijk 1000 bij betaald. Had geen keus en wilde deze uitvoering. Was of niet kopen, of bijbetalen. Trekhaak is afneembaar. Vast trekhaak doen ze niet aan kennelijk. Was overigens ook al ruim 700 bij mijn vorige octavia. Ivm inleren dat complex is, durfde ik het ook niet bij een beunhaas te laten doen.

Bovenaan Onderaan