Een O2 of toch wat anders

AGTon

Forumguru
Collega's

In huize Ton komt er eind oktober een 2e telg bij. Alles leuk en aardig, maar dit gaat niet passen in de huidige Faab Combi (2003 1.4, 169000 km).

Hoezo niet? hoor ik jullie al vragen. Nou mijn vrouw is 3 turfjes hoog, maar ik wel 7 en misschien wel 8 (204 cm) met als gevolg dat als ik rij, er geen kinderen achter mij plaats kunnen nemen in kinderstoeltjes etc. En ik wil toch echt wel ook eens zelf kunnen rijden.

We zijn ons aan het orienteren naar een andere auto, hoewel de Faab het nog perfect doet. Natuurlijk een O2 combi is dan het eerste waar wij aan dachten. Mijn vraag is echter, hoe is de ervaring van lange bestuurders en kinderstoeltjes/maxi cosi's met de O2?

Daarnaast sta ik open voor suggesties mbt andere merken. De S2 combi zal nog niet betaalbaar zijn als occassion en het is balen dat Skoda nog geen MPV heeft in het sigment Scenic, Touran etc.
Zelf kwam ik uit op een Mazda 5, ruim en 2e hands relatief goedkoop vergeleken met andere mpv's.

Alvast bedankt.

Tallguy

Forumguru
[MODERATORBREAK]Topic verplaatst naar Mijn Auto omdat het daar, qua onderwerp, toch wat beter thuis hoort.[/MODERATORBREAK]

Rallye

Forumguru
Mijn ervaring met kinderstoeltjes is goed. Het enige punt is dat de wat grotere kinderstoelen tegen de hoofdsteun aankomen. Die heb ik dus verwijderd.

Falcon

Donateur
Omdat de stand van je stoel echt iets persoonlijks is, zou ik je aanraden om eens naar de Skoda Dealer te gaan (incl. kinderstoelen etcetra). De huidige Octacia Facelift verschilt niks met de pre-facelift in het interieur kwa maten.

Bakkertje

Forumguru
Gefeliciteerd!!

Ik ben zelf zo'n 1 meter 90 en bij ons gaat het prima. De maxi-cosi (de baby stoel zeg maar) is de lastigste, maar die kun je achter de bijrijder plaatsen.
Als er niemand achter me zit gaat de stoel nog wel een tandje verder naar achteren overigens en als we op vakantie gaan rijd ik op m'n sokken, dat scheelt toch weer de dikte van je zolen. Maar wat Falcon al aangeeft, passen is het enige remedie. Zo ben ik erachter gekomen dat je met 3 kinderen beter een sedan of hatchback kunt hebben dan een combi ;)
Mocht je nog verdere plannen hebben voor gezinsuitbreiding dan zou ik voor een hatchback gaan ipv een station.

Figaro75

Senior Member
Ik ben zelf 1,86 en mijn stoel staat nog niet helemaal naar achter (2 tandjes over) maar een Maxi-Cosi past niet achter mijn stoel met die instelling.
Mijn vriendin is wat kleiner en haar stoel staat dus wat verder naar voren (en hoger) waardoor de Maxi-Cosi daar wel past.

Blijft toch jammer dat al die rommel verplicht is al snap ik wel dat het voor de veiligheid is. Maar het neemt zoveel ruimte in.........
Maar wij pastten vroeger gewoon in een Mini en daar had mijn vader zelf gordels achterin laten monteren (was toen nog niet verplicht:winkie:)

AGTon

Forumguru
Gefeliciteerd!!

Zo ben ik erachter gekomen dat je met 3 kinderen beter een sedan of hatchback kunt hebben dan een combi ;)
Mocht je nog verdere plannen hebben voor gezinsuitbreiding dan zou ik voor een hatchback gaan ipv een station.

En waarom dan ? Lijkt mij dat bij een station de daklijn verder doorloopt en je iig meer hoofdruimte hebt. In de breedte maakt het toch niks uit ??

Bakkertje

Forumguru
Dat heeft te maken met de de C-stijl. Bij een combi loopt deze recht naar beneden, bij een sedan / hatchback loopt deze schuin naar achteren.
Door de vorm van de C-stijl passen de stoelen op oor-hoogte moeilijker in een combi dan in een hatchback.
Ik heb getracht het te knippen en plakken in 1 plaatje..

achterdeuren.jpg

TL@

Forumguru
In mijn O2 was het toch krap om een kind van 3 achter mij te zetten (ik ben 1.87m), maxi-cosi gaat al helemaal niet. Voor even was het doenbaar (nichtje zat achter mij in een gewone autostoel en mijn dochter achter mijn vrouw in een gewone autostoel), het gaat dus wel maar je krijgt geregeld een stomp in je rug. Ik had wel meer plaats over in de handgeschakelde O2 dan in de DSG omdat ik de DSG de stoel een extra klik naar achter ging (beter voor mijn rotslechte knieën en geen koppeling die tot de vloer moet).

Ik zou zeggen, probeer het eens bij een dealer.

Oh ja, een busje is geen garantie op meer plaats, had overlaatst een B-klasse mee en daar kon helemaal niemand achter mij zitten. Met een 407 break had ik hetzelfde probleem, echt om te wenen.
Heb nu een V50 en deze is ook heel krap, krapper dan de O2.

Bovenaan Onderaan