Een AUX aansluiting in (laten) bouwen

jemi

Lid
Goedemorgen,
Vanmorgen voor de 2e maal mijn ruit eruit geslagen en mijn Amundsen systeem compleet verwijderd :( ben nu zover dat ik overstap naar de Swing radio helaas heeft deze niet de AUX optie. Wat is de makkelijkste / beste manier om deze toch te verkrijgen mag ook iets met een SD / USB optie zijn??? mocht er iemand een betere vervanger weten dan de Swing hoor ik het ook graag :D Alvast bedankt voor de hulp!
 

Zwapp

Forumguru
Hoi jemi, als je je eerst voorsteld in de meet greet ga je meer antwoorden krijgen en weten welke type auto etc je hebt en word je nog beter geholpen!
Voor een andere radio is het namelijk wel handig welk type auto je hebt want je kunt niet zomaar alle typen radios erin zetten!
 

Spierings

Forumguru
Je kunt bij de swing een originele mdi module inbouwen voor USB of i pod aansluiting. Zijn op eBay voor 130 verkrijgbaar. .. Moet wel gecodeerd worden..
 

EdK

Forumguru
mocht er iemand een betere vervanger weten
Andere woonwijk misschien ??

Maar vervelend zulk soort ervaringen en dan druk ik me netjes uit .....

Mbt de Swing en en volgens jou geen AUX optie.
Mijn Yeti werd in 2011 met Swing afgeleverd en in mijn middenconsole zit een AUX aansluiting.
Dus maw zou er op moeten zitten.....

Zelf de Swing voor een Zenec omgeruild en ondanks dat ik parkeer op plekken die zelf god verboden heeft, zit de navi er nog steeds in.
Dus misschien dat dit nog een optie voor je is ??
 

jemi

Lid
Andere woonwijk misschien ??

Maar vervelend zulk soort ervaringen en dan druk ik me netjes uit .....

Mbt de Swing en en volgens jou geen AUX optie.
Mijn Yeti werd in 2011 met Swing afgeleverd en in mijn middenconsole zit een AUX aansluiting.
Dus maw zou er op moeten zitten.....

Zelf de Swing voor een Zenec omgeruild en ondanks dat ik parkeer op plekken die zelf god verboden heeft, zit de navi er nog steeds in.
Dus misschien dat dit nog een optie voor je is ??


Verhuizen staat inderdaad op de lijst maar begreep van de Carglass monteur dat ze er deze week 4 Octavia's hebben gehad. In de armsteun zit nu nog geen AUX had dit bij mijn lease auto wel maar ik zit te denken aan Radio swing en dan in de armsteun of handschoenenvak zoiets http://www.carinterface.nl/skoda/ya...p3-interface-voor-skoda-autoradios_ytm07-vw12 maar zoals Spierings hierboven zegt ook een goede oplossing!
 

Spierings

Forumguru
Van die rommel die als een wisselaar functie werken moet je niet kopen.. Werkt niet zo heel mooi.

Met een originele mdi kun je gewoon mappen maken en erdoor heen scrollen. Alles netjes met namen op de display...
 

jemi

Lid
Van die rommel die als een wisselaar functie werken moet je niet kopen.. Werkt niet zo heel mooi.

Met een originele mdi kun je gewoon mappen maken en erdoor heen scrollen. Alles netjes met namen op de display...

Top antwoord ik was er helemaal niet bekend mee dus bij deze zal ik waarschijnlijk voor de MDI gaan ;)
 

memoscan

Senior Member
Sterkte weet hoe je voelt, je zou er mismoedig van worden en zeker als dit gebeurt voor de tweede keer ik spreek uit ervaring, mischien is een zenec een optie, het is toch te gek voor woorden dat je een simpele radio moet nemen omdat het tuig er niet van af kan blijven, ik spreek de wens uit dat ik er ooit eentje op heterdaad kan betrappen,
Sucses.
 

EdK

Forumguru
ik spreek de wens uit dat ik er ooit eentje op heterdaad kan betrappen
En ik wens dat deze niet in vervulling gaat !!

Motten we hier als forum nog een bezoekersregelingslijst gaan opstellen om je te bezoeken in de nor .......
mwahhhhh dacht t niet he !!!
 

Spierings

Forumguru
Daar hebben ze ook gewoon internet hoor ;)

Dacht eerder aan een bezoekregeling om hem te overtuigen om het niet meer te doen :D
 

GJ M

Forumguru
Van die rommel die als een wisselaar functie werken moet je niet kopen.. Werkt niet zo heel mooi.

Met een originele mdi kun je gewoon mappen maken en erdoor heen scrollen. Alles netjes met namen op de display...
Zorg dat je dan wel een swing uit pak m beet 2010 of later koopt. Ik heb 1 uit 2009, en de menufunctie (om nummers te zoeken/makkelijk bladeren) ontbreekt op die van mij...
 

Rallye

Forumguru
Inderdaad zou de Swing technisch gezien gewoon een Aux moeten hebben; jij hebt (omdat je voor zeer kort een Amundsen had) de kabel naar de armsteun (bij mijn Octavia zit de ingang daar) niet.

Voorzover ik kan zien gebruikt de MDI dezelfde ingang op de radio als de MDI; ik kan de AUX niet gebruiken als er nog een USB-stick in de MDI zit.

Handleiding voor inbouw (in het Duits): http://www.loaditup.de/files/744476_3uskzcz346.pdf

Onderdelen wellicht via: http://www.cars-equipment.com/www/en/?search=on&q=Mdi
 
Laatst bewerkt:

jemi

Lid
Inderdaad zou de Swing technisch gezien gewoon een Aux moeten hebben; jij hebt (omdat je voor zeer kort een Amundsen had) de kabel naar de armsteun (bij mijn Octavia zit de ingang daar) niet.

Voorzover ik kan zien gebruikt de MDI dezelfde ingang op de radio als de MDI; ik kan de AUX niet gebruiken als er nog een USB-stick in de MDI zit.

Handleiding voor inbouw (in het Duits): http://www.loaditup.de/files/744476_3uskzcz346.pdf

Onderdelen wellicht via: http://www.cars-equipment.com/www/en/?search=on&q=Mdi


Bedankt voor de uitleg, net gezocht naar een foto van de achterzijde van de swing en daar zit inderdaad een AUX aansluiting op is het raar gedacht als ik zeg een aux aansluitkabel in achterzijde Swing deze wegwerken en hier mijn telefoon mee verbinden?
 

Rallye

Forumguru
Dat kan inderdaad (hoewel ik zo niet weet welke aansluiting op de Swing zit - gewoon minijack?). Ik weet niet wat voor Skoda je hebt, maar er valt best een plekje te bedenken. Nadeel van het gebruik van de AUX is je je telefoon niet op afstand kunt bedienen - via de radio of de knoppen op het stuur. Het is wel veel goedkoper dan de inbouw van een MDI.
 
Laatst bewerkt:

jemi

Lid
Vandaag de Swing binnen gekregen zal deze laten installeren door een bedrijf de deugniet heeft ook een kabel kapot getrokken tijdens zijn nachtje shoppen :( denk dat de kabel van de Parrot is maar weet het niet zeker ik twijfel nog wat betreft Aux of MDI maar komt vast goed ;)
 

jemi

Lid
Hier even een update vandaag bij het schadeherstel langs geweest duurde allemaal erg lang maar verzekeraars zijn niet heel snel ;) hier legde ik uit dat ik niet de Amundsen terug wil omdat deze er dan weer uit gehaald wordt. Zij vertelden mij dat je nu ook hele goede en mooie aftermarket systemen hebt van bv Pioneer en Kenwood die doordat je het hele scherm kan verwijderen voor diefstal veel minder gevoelig zijn. Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben??
 

EdK

Forumguru
Zij vertelden mij dat je nu ook hele goede en mooie aftermarket systemen hebt van bv Pioneer en Kenwood die doordat je het hele scherm kan verwijderen voor diefstal veel minder gevoelig zijn. Zijn er hier mensen die daar ervaring mee hebben??
Nu ??
Mwahh die zijn er al een tijdje hoor.
Zelf van JVC en Kenwood gehad.
Maar goed loop je op de markt met een hoesje met je 7 inch scherm er in.

En dan zit je nog met punt dat het updaten kaartmateriaal en firmware gebeuren bij JVC en Kenwood ( pioneer weet ik nie ) te wensen overlaten en dan ook nog aardig aan de prijs waren...

Dan zou ik lekker voor een Zenec gaan.
 

Zwapp

Forumguru
Heb nu een kenwood 7260bt met afneembaar scherm, super apparaat maar de bediening van het touchscherm is slecht te noemen, soms hard moeten drukken op het scherm.
Verder zit er alles op en aan wat goed functioneerd.

Verder zijn de door jou genoemde merken er al een tijdje met afneembaar front.

Succes met de keuze!
 
Bovenaan Onderaan