Edwin's Superb 3V, hatchback 2017

EdjeB

Actief lid
Hoi allemaal,

Na een maand in mijn nieuwe (en eerste) Skoda Superb III gereden te hebben leek het mij wel tijd om een draadje te maken over mijn Superb. Tot nu toe echt ontzettend onder de indruk van deze auto en kijk er iedere keer weer uit naar het moment dat ik hem nodig ben. Foto van vanochtend:

1706528610917.jpeg

Weinig tot geen zaken waar ik negatief over kan zijn. Afgezien van het feit dat de ruimte in de Superb zo gigantisch is dat ik moet nadenken hoe ik mijn bagage steeds moet vastzetten, om te voorkomen dat het verspreid over de kofferbak of achterbank ligt (luxe probleem!). Daarentegen heb ik gisteren al een luxe stoel achtin weten te krijgen, die echt niet had gepast in mijn oude Astratje, dus hierover heb ik niets te klagen.

Inmiddels heb ik de meeste buitenverlichting al aangepast naar LED, zoals de mistlampen voor, en knipperlichten/achteruitrijverlichting achter. Zonder hier ook maar enige storingsmeldingen over te ontvangen. Wel twee dingen die ik jammer vind: mijn koplampen ondersteunen de zogenoemde wimpers niet, die vind ik heel gaaf namelijk. :) Daarnaast ben ik er achter gekomen dat er iets rechtvoor tegen de bumper heeft gezeten, het kapje die eruit kan voor de mistverlichting zit er aardig los in, omdat de bevestiging van de bumper verbogen is. Verder zie je er op het oog vrij weinig van...

1706529125855.jpeg

Wat ik nog graag zou willen doen aan mijn Superb:
- Activeren grootlicht assistent;
- Mooie velgensets vinden, zowel winter als zomer;
- Dashcam installeren, had ik al uit mijn oude Astra gehaald, maar ik moet nog even goed onderzoeken hoe ik deze in de Superb installeer (of het laten doen);
- Wellicht Stage 1 chiptuning bij VAGtechniek, ik dan wel met een 'skodaforum korting'. Of ik dit echt wil denk ik nog over na;
- (Nieuwe telefoon zoeken! Samsung S9 ondersteund Android Auto niet en was toch al aan vervanging toe)

Wordt vervolgd!
 

DiVini76

Forumguru
Stage 1 chiptuning bij VAGtechniek; niet over twijfelen en gewoon doen!
De Superb gaat er zoveel fijner van rijden en (bij zelfde rijstijl) ook nog eens een stukje zuiniger.

Nieuwe telefoon ben je net 1 week te laat mee; afgelopen week een mooie S22 gescoord voor 438 euro tijdens Mediamarkt's 'BTW-weg ermee'-actie. Nu weer flink stuk duurder.
 

EdjeB

Actief lid
Oof helemaal gemist, ik was aan het kijken naar de S23 of de Oneplus 11, omdat ik tegenwoordig veel waarde hecht aan de duur van de softwareondersteuning... De S9 software is nu zo oud dat ik mijn bankapp en tikkie niet meer kan gebruiken ivm de veiligheid... Ook is net vorige week de S24 uitgekomen, dus ik had gehoopt dat de S23 wat goedkoper zou worden. Volgende week ook de Oneplus 12...

Chiptuning komt er vast wel! : D
 

EdjeB

Actief lid
Vorige week ruim 2100 km gereden (naar Zwitserland en terug). Samen met mijn vriendin en een vriendin van haar. Kofferbakruimte was hier ook weer erg fijn, deze keer geen aanhanger nodig gehad voor alle baggage, scheelt weer een tolvignet... : )

Aanvullend op mijn 1e post zou ik ook nog wel eens willen kijken of mijn automatische dimlicht afstelling werkt zoals het moet werken. Ik vind dat deze namelijk aardig laag staat afgesteld, ook bij hogere snelheden...
1707920238190.jpeg
 

Antera

Donateur
Je dimlicht past zich niet aan aan de snelheid dus daar kan je niks aan veranderen dan de hoogte anders af laten stellen
 
Netjes! Mooie auto
Welke lampjes heb je gekocht als achteruitrijd verlichting?
Kofferruimte verlichting wil ik ook nog vervangen voor led. Heb je die ook vervangen toevallig? Misschien dat je daar het type ook van weet? Thnx
 

EdjeB

Actief lid
Dankje! Achteruitrij verlichting is 2x P21w Led 6000K. De link is niet meer online zag ik, dus die kan ik niet delen.

Volgens mij is alle interieurverlichting 5w5 T10, maar dat weet ik niet zeker. Interieurverlichting heb ik namelijk nog niet gedaan, omdat deze dimbaar zijn en dit met LED vaak niet goed werkt.
 

EdjeB

Actief lid
Laat ik maar voorop stellen dat ik er niets meer van begrijp. :) Ik heb trouwens nog niet de moeite genomen om te kijken of er een inbus te vinden is op mijn Xenon units om ze handmatig af te stellen.

Waar het uiteindelijk op neer komt is dat ik een beter lichtbeeld wil (en dus hogere afstelling van dimlicht). Ik merk dat bij sneller rijden het lichtbeeld niet beter wordt. Ofwel mijn S3 heeft geen automatische afstelling, of werkt niet zoals ik zou willen. Vandaag alleen maar regen in Zwolle, dus ik kijk morgen wel :koffie:
 
Bovenaan Onderaan