Ecu edc16u34

Hallo gasten
ik heb een probleem met mijn ecu
ik ben een beetje dieper gaan kijken op mijn ecu en denk dat ik mijn fout gevonden heb ik ben een stukje kwijt van op mijn printplaat weet iemand welk het is heb 2 foto bijgezet 1met stukje en ander zonder
ik hoop dat er iemand is die mij kan zeggen welk het is zo kan ik eerst een nieuw kopen voor ik ander ecu koop vriendelijke groeten serge
 

Bijlagen

  • picture with piece.jpg
    picture with piece.jpg
    438,5 KB · Weergaven: 26
  • picture without piece.jpg
    picture without piece.jpg
    95,2 KB · Weergaven: 27
Yep heb ik net gedaan en terug te komen op de zaak ze hadden mij verteld dat ik mijn ecu immo off moest doen dat heb ik dus geprobeerd en ik krijg nu mijn auto niet meer aan de praat maar ik heb gezien dat een stukje weg is van de printplaat dus de vraag was of iemand mij kon vertellen welk stukje het is dat ik kon proberen met nieuw stukje voir ik ander ecu koop grts serge
 

ertromp

Forumguru
Wat ontbreekt is zo te zien een weerstandje. Maar nog even voor mij: De auto heeft gereden, je haalt de ecu eruit (waarom?) en ziet nu dat er een onderdeel mist waardoor de auto niet meer start :sterretjes: :sterretjes: Ik mag toch wel hopen dat je verstand hebt van elektronica aangezien je aangeeft in je voorsteltopic dat je geen autotechnische kennis hebt.
 
Voor wat het waard is: het omcirkelde ding is waarschijnlijk een (SMD) condensator, die zwarte dingen met getallen er op zijn weerstanden. Als het goed is kunnen die niet zomaar losraken. In ieder geval niet zonder soldeerspullen.
 
Hoi Frank
Voor wat het waard is heb nooit gezegd dat het vanzelf er is gegaan hoor ik denk dat ik gedacht heb op dat moment dat ik het los heb gedaan dat er veel soldeertin op dit plekje aanwezig was en heb zonder kijken die weerstand weg gedaan ik had dat moment geen vergroot glas nu wel en nu heb ik mijn fout gezien ik kom er eerlijk voor uit
 

Tees

Donateur
Wat ik nog niet helemaal snap: je ging solderen, ik neem aan een weerstand ertussen om de startonderbreker te kunnen uitlezen/uitzetten. Hoe raak je dan opeens een condensator kwijt, 'omdat er wat veel soldeertin zat'?
Ondertussen heb je al allerlei stappen ondernomen, die steeds verder gaan, en als ik me niet vergis is dit begonnen omdat je je mistlampen als dagrijlampen wil gebruiken? Zijn dure DRLs aan t worden dan ;).

Volgens mij had je beter meteen naar Breda kunnen rijden en dit laten fixen door @Antera...
 
Nee tees je verstaat het verkeer ik ging eerst mijn eeprom desolderen maar toen zag ik het pruts werk dat da was ben ik er mee gestopt en toen zag ik soldeertin dicht bij de eeprom en ik dacht dat ik dat gedaan had en zonder vergroot glas zie je dat niet goed dus ben ik mijn soldeerbout dat plekje beginnen kuisen ma ja da is dus niet goed afgelopen pfff
 

hemi24

Forumguru
Maar dan weet je toch ook wat er op die plaats heeft gezeten?!?
Of is het weggevallen en kun je het niet meer terug vinden?
 

Timmer

Donateur
Op mhh auto en digitaal koas
als je digital kaos bedoelt, das een forum dat zich toelegt op verschillende platformen, niet enkel auto's. Je kan mss beter op gerichte auto forums gaan, bvb een 'nefarious motorsports' als het over ecu's gaat.

Maar ik heb je in een ander topic al gezegd, je kan er best eerst kijken voor je gaat sleutelen.
Die dingen zijn nogal onvergeeflijk als het op fouten aankomt.

En wat wil je nu eigenlijk bereiken? Als je in de immobiliser en de ecu gaat knutselen... :shutup:
 

LdN

Forumguru
Als je in complexe elektronica gaat prutsen zonder enige kennis ben je 100% verkeerd bezig, heeft iemand je wel eens verteld dat je een e-prom compleet kan vernielen door hem zonder geschikte apparatuur uit te solderen, en een standaard soldeerbout is zeker geen geschikt gereedschap voor een SMD e-prom.
Als het uitsolderen de e-prom al niet vernietigd heeft is er een goede 2e kans dat je hem met vastpakken alsnog opblaast tgv een statische lading, een menselijk lichaam kan zich zonder dat je het direct merkt wel tot 3000V opladen.
Wat betreft de missende component; dat lijkt sterk op een SMD condensator en in de daar toegepaste afmeting en vorm heb je de keuze uit een groot aantal waardes en werkspanningen. Zonder onderdelenlijst of leesbaar opschrift valt niet te zeggen welke waarde deze condensator moet hebben, iets wat er visueel op lijkt kan er 100% naast zitten.
Helaas eigen schuld dikke bult.
 
Ja ik weet het nu al eigen shuld dikke bult heb een ander ecu besteld hopelijk vind vcds of odis de ecu dan terug toch bedankt voor jullie reacties
Grts serge
 
Bovenaan Onderaan