Het is een accu, die kan minder worden over tijd. Je kunt niet zien wat de kwaliteit hiervan is. Je kunt ook geen afgeleide maken vanuit bijv. snelheid van laden of elektrisch of elektrische ondersteuning in stadskilometers.
Ik neem even aan dat wat
@Antera zegt correct is, MHEV van Skoda (e-TEC om specifiek te zijn) helpt dus enkel met het op gang brengen van de auto. Andere merken bijv. Toyota heeft met hun MHEV de mogelijkheid om EV-only te rijden als je niet harder rijdt dan 30 km/u. Je kunt de straat of de wijk uitrijden puur op elektrisch. Je ziet verbruik van de batterij, laadpercentage en kun hier (als ik het mij goed herinner) zelfs nog een beetje mee spelen qua instellingen. Of dit een noodzaak is voor Skoda-rijders even daar gelaten.
PS @Antera volgens kenteken is het een 9,4 kW accu wat op 12,6 PK komt alle kleine beetjes helpen
Als je over een jaar of 7 à 8 e-TECs op de tweedehands markt koopt kun jij als consument niet zien wat de status is van zo'n accu. Sterker nog anders dan kijken onder de bijrijdersstoel weet je niet eens of die volledig verwijderd is. Ik neem aan dat er een foutcode gegeven wordt, maar die uitschakelen moet ook kunnen. In je dashboard / cockpit wordt nergens duidelijk dat er gebruik gemaakt wordt van de MHEV-accu. Je weet ook niet of je een accu hebt die uit een 250k km auto komt en die in een 40k km gezet is. Degradatie is op geen manier in te zien.
Dat Skoda (wellicht strategisch) kiest om de rijder niet te vermoeien met advies en feedback over hybride rijden is een keuze, dat de rijder niets kan zijn over de mate van werking van dit deel vind ik een tekortkoming. Behalve als ik dus iets over het hoofd zie