E 10 benzine

Noord26

Forumguru
E10 zit 10% ethanol in.

Euro95 moeten tegenwoordig minimaal 5% ethanol in zitten. Maar er kan ook zo maar 10% in zitten in uitzonderlijke gevallen. ;)

Frank C

Forumguru
Wel zou je een iets hoger verbruik hebben vanwege lagere energie waarde E10 benzine; zo'n 1.5-2 %. Financieel voordeel spreekt voor E10. Tank het ook altijd wanneer ik in Duitsland ben.

Laatst bewerkt:

Frank C

Forumguru
Dealer wil geen enkel risico lopen of degene die je sprak is slecht geinformeerd. Btw er rijden veel Citigo's en VW Up's in Duitsland rond.

CDK

Forumguru
Met de huidige Skoda's is E10 geen probleem, onze Fabia rijdt er ook super op, daar wat goedkopere sprit in, dat compenseert mooi de Competition 102 voor in m'n Superbee, want dat gaat niet goedkomen als ik daar E10 in gooi :)

CDK

Forumguru
@Noord26, nee de brandstof betaal ik zelf :) @Fabi3 woont 1.5km van haar werk, heeft voor haar werk geen auto nodig en werkt bovendien maar 3 dagen per week én last but not least heeft een netto loon afspraak gemaakt en betaald daardoor ook nog eens geen bijtelling, sinds de komst van de Faab is haar bruto loon dus flink omhoog gegaan. Waarbij ze nu in 3 dagen evenveel verdiend als bij haar vorige werkgever in 5 dagen en als je dan for free een auto van 20k ter beschikking krijgt helemaal naar eigen smaak samengesteld dan betaal ik met groot plezier zelf de brandstof hoor :jaja:

Noord26

Forumguru
1,5km van het werk vandaan en dan een lease-auto beschikbaar krijgen, terwijl je die eigenlijk totaal niet nodig hebt voor je werk?

Wel een nette contructie overigens nu op deze manier. Goed over na gedacht.

• Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Het was ook bijna te mooi om waar te zijn, zelfs direct een vast dienstverband voor wat dat waard is tegenwoordig. Maar zo kan het kennelijk ook nog.... Ik dacht eerst zien en dan geloven, maar het bewijs staat (als het goed is nog steeds) voor de deur geparkeerd.

Noord26

Forumguru
Als ik zoiets aangeboden zou krijgen ging de S2 er meteen uit moet ik eerlijk zeggen. Anders staat die er bij voor spek en bonen.. ;)

• Leuk
Waarderingen: CDK

Poetsdoekje

Nieuw lid
Kun je zien hoe dat gaat op een Forum, je stelt een vraag, je krijgt meestal prima antwoorden, maar soms worden de onderwerpen helemaal aangepast naar eigen wensen en gaat de discussie helemaal niet meer over het bevraagde onderwerp

Noord26

Forumguru
Kun je zien hoe dat gaat op een Forum, je stelt een vraag, je krijgt meestal prima antwoorden, maar soms worden de onderwerpen helemaal aangepast naar eigen wensen en gaat de discussie helemaal niet meer over het bevraagde onderwerp
Klopt, op dit forum wel.

Elk forum heeft zijn eigen gebruiken en regeltjes. Daarvan is netjes voorstellen er eentje van. Ongeacht welk forum.

CDK

Forumguru
E10 op een poetsdoekje is overigens niet bevorderlijk voor je autolak om maar weer een soort van ontopic te gaan :tongue:
Mijn oprechte excuses en tevens plaatsvervangende schaamte voor de post van @Noord26 :nailbiting:

Bovenaan Onderaan