Dynamic stoel electrische verstelling mogelijk?

Beste forum leden,

Ik heb een van de eerste O3 Combi's uit juli 2013. De auto bevalt prima. De stoel/zit vind ik echter een groot minpunt. Weet iemand of de stoelen uit het Dynamic pakket ook electrisch verstelbaar leverbaar zijn of gaan worden? Een kantelbaar zitvlak is namelijk een vereiste voor mijn volgende auto / stoel.

Alvast bedankt voor de reactie(s).

Hartelijke groeten, Gerben
 

B.Stuurder

Forumguru
@Rallye De stoelen van de RS en het Dynamic pakket zijn volgens mij hetzelfde, eventuele verschillen heb ik nog niet gemerkt, alleen zijn in Nederland zowel de Dynamic stoelen als de RS stoelen niet elektrisch verstelbaar te bestellen.
Ik denk dat het verschil tussen de twee in andere landen vooral is, dat de RS stoelen dan wel elektrisch verstelbaar kunnen zijn en de Dynamic stoelen niet.

Maar omdat bij de Dynamic stoelen de zitting langer is, de ondersteuning beter en toch de stoel breed genoeg voor mijn postuur, heb ik deze stoelen besteld in plaats van de elektrisch verstelbare Style standaard stoelen. Ik heb onder meer een proefrit in een RS gemaakt om deze stoelen te proberen, vooral ook met leer bekleed. Ik vind de bekleding die op de Dynamic stoelen zit namelijk verschrikkelijk qua structuur. Ik houd helemaal niet van stof, het schuurt en glijdt niet en ik vind het niet prettig aanvoelen, te warm als je er een tijdje op zit, terwijl leer zich beter lijkt aan te passen. Maar daarover verschillen de meningen natuurlijk.
In elk geval heb ik daarom in de laatste 5 auto's altijd vol lederen bekleding gehad.
 

Rallye

Forumguru
Zou een onderstel van een RS-stoel (evt. alleen aan de bestuurderszijde) niet onder een gewone Dynamic-stoel te zetten zijn?

Octavia-RS-230-einstiegsleiste-1.jpg
 

B.Stuurder

Forumguru
@Rallye Ik ben bang dat de elektrisch verstelbare stoel een iets ander frame heeft, vanwege de verstelmogelijkheden die een gewone stoel niet heeft.
 
Bovenaan Onderaan