Dynamic knipperlichten buitenspiegels

Topic in 'Octavia III' gestart door lsp, 12-04-2019.

1. lsp

lsp Senior Member

Goedemiddag,

Wie heeft er voor de octavia 3FL ervaring met vervangen van de knipperlichten in de buitenspiegels door dynamische?

Ik verwacht niet dat het te programmeren is.

2. Rallye

Rallye Forumguru

Zoiets dus:

Volgens mij heb je daar een hele strip met LEDs voor nodig. Zit die al in de spiegel van Octavia?

lsp vindt dit leuk.
  3. lsp

lsp Senior Member

Er zijn setjes voor verkrijgbaar ter vervanging van de knipperlichten. VAG kennende moet het wel passen in de elektrische-elektronische aansturing. Er zijn al video's online te vinden met deze dynamische knipperlichten

4. Bakkertje

Bakkertje Forumguru

5. chriss

chriss Lid

6. Antera

Antera Forumguru Donateur VCDS support

Voor skoda niet origineel te krijgen wel via kibowear misschien

7. Rofffel

Rofffel Forumguru Donateur

lsp, Antera en Mill88 vinden dit leuk.
  8. GJS

GJS Senior Member Donateur

Ik heb ze gisteren ook geïnstalleerd, past allemaal perfect en zijn i.d.d. veel beter zichtbaar als de originele knipperlichten.
    Ik kreeg iets andere units, bij mij geen externe draden met contrastekker maar de aansluiting zit nu in de unit zelf op dezelfde plek als bij de originele.

Gelijk deze ook geïnstalleerd: https://nl.aliexpress.com/item/32902927761.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.5c954c4d7tBDZm
    Geven een stuk meer licht dan de originele lampjes.

@lsp Je hoeft dus verder niets aan te passen of te programmeren.

In deze post in het ali express topic kan je een installatiefilmpje vinden: https://www.skodaforum.nl/forum/i/het-grote-aliexpress-forum.30098/page-40#post-825077

9. HarrieSkoda

HarrieSkoda Forumguru

Kun je foto’s plaatsen van de aangepaste dynamische RAW’s @GJS ?

Is weer mooi naslagwerk voor degene die de ombouw ook overwegen.

10. GJS

@HarrieSkoda ,
    Ik heb wat foto's gemaakt, zijn niet allemaal van geweldige kwaliteit maar je ziet wel redelijk hoe het er uitziet.

Het linkerknipperlicht zoals hij eruit zag, moest dus sowieso al vervangen worden
    Spiegel_links_origineel.jpg

Zoals het er nu uitziet:
    Spiegel_links_led_knipperlicht.jpg
    en van de zijkant:
    Spiegel_links_led_knipperlicht2.jpg
    Indicator in de spiegelrand:
    Spiegel_links_led_knipperlicht_rand.jpg

Verlichting onderzijde spiegel:
    Spiegel_links_led_onderzijde1.jpg
    Als hij brand:
    Spiegel_links_led_onderzijde2.jpg
    Ook in het schemerdonker genomen, de 4 knipperfasen:
    Knipper1.jpg
    Knipper2.jpg
    Knipper3.jpg
    Knipper4.jpg

En nog de rechterkant:
    Spiegel_rechts_led_knipperlicht.jpg

11. Rofffel

Rofffel Forumguru Donateur

Ik moet er overigens wel bij vermelden dat de indicator welke aan de binnenkant van de spiegelkap zit, een stuk minder goed zichtbaar is.
    Als je dit dus een must vind, is deze upgrade misschien niet voor je.

12. GJS

Dat klopt dat die minder zichtbaar is, ik vind dat juist een voordeel.
    Van de voorkant is het echt een wereld van verschil, ik had na alleen de linkerkant vervangen te hebben de alarmlichten aangezet en ik vroeg me toch echt even af of de rechterkant het überhaupt wel deed.
    Auto stond met de voorkant richting volle zon en je moest echt goed kijken voor je zag dat de rechterzijde toch wel werkte.

Rofffel vindt dit leuk.
  13. robzie

robzie Actief lid

Ik heb ze er zojuist ingezet.
    Eigenlijk een fluitje van een cent, filmpje dat eerder genoemd wordt volgen en het loopt gladjes ;)
    Inderdaad valt mij dat van die indicator aan de binnenzijde van de spiegelkap ook op, maar tja.....je kunt niet alles hebben, neen flauwekul, daar kan ik ook niet echt mee zitten.
    Ziet er al met al weer netjes en zeker niet Sjonnie uit!
    Dit maal heeft Ali ca. 14 dagen geduurd, qua transport dan, of neen ik heb ze via Ebay. Hebben een paar dagen bij de douane gelegen om in te klaren en helaas geen Nederlandse tracktrace te vinden, maar zonder enige bijkomende factuur vandaag netjes (en ongeopend door de douane) binnen gekregen.

Wat zou de volgende, leuke, kleine, niet al te kostbare upgrade kunnen zijn? Iemand nog mooie ideeën?

Laatst aangepast: 12-08-2019
    De Stip vindt dit leuk.
  14. De Stip

De Stip Forumguru

Ik zou ze wel eens in het echt willen zien. Lijkt me supertof op de Karoq staan straks :D

15. robzie

robzie Actief lid

Ik zou zeggen, gewoon een setje kopen en proberen, kosten nou niet echt de wereld. Bevalt het je niet, haal je ze er toch weer gewoon uit en verkoop je ze aan een ander.
    Maar goed, die keuze is aan jou.

De Stip vindt dit leuk.
  16. Spector

Spector Forumguru

Het verschil in zichtbaarheid tussen de originele blinkers en die van Ali is inderdaad aanzienlijk. Installatie is vrij eenvoudig, ik heb er in ieder geval nog geen spijt van.

Mill88, rcFred, Djmark84 en 4 anderen vinden dit leuk.
  17. mwhite

mwhite Forumguru

voor een superb zie ik ze (nog) nergens.
    zijn de spiegels van een octavia III zelfde als voor een superb III ?

18. GJS

Ondanks dat ze erg op elkaar lijken zijn ze toch net even anders, een paar onderdeelnummers van de verschillende spiegels bekeken en die komen ook niet overeen.

19. Djmark84

Djmark84 Lid

Welke zou je kiezen? Die van Ali of de andere

20. Spector

Spector Forumguru

Ik heb die van Ali gekozen, die werken goed en pasten zonder problemen. Ik weet even niet welke andere je bedoelt.

Deel deze pagina