dvd kopsteunen voor skoda superb combi ][

quorumz

Actief lid
All,

Ik heb deze gekocht: http://www.dalocom.nl/Auto-DVD/GPS/...-/-FM-Transmitter-and-Games/product_info.html (samen met de aansteker optie)

Ik had alleen de goede hoop dat ik de draadjes naast de stoel kon laten lopen. Dit kan alleen niet omdat de 2 smalle pennen die in je stoel gaan zo dun zijn dat je de draad er niet doorheen kan trekken. balen dus. De kabel zal door de stoel naar beneden moeten.

Iemand enig idee, zonder de stoel eruit te halen of veel te pielen, ik de draad kan begeleiden zodat hij bij het scharnier links (het ie de passagierstoel) eruit komt

thanks

Rolle

Senior Member
Misschien eens proberen een stijve elektriciteitsdraad (2,5mm) oid als trekdraad te gebruiken, daarmee een soepele geleidingsdraad trekken waaraan je dan de kabeltjes kan vastmaken en zo de boel onderaan uit de zetel te krijgen.

quorumz

Actief lid
goeie idd, daar heb ik nog wel wat rollen van liggen:)

zucht nu me rollen nog vinden, de verkoper zei ook dat je breinaalden kon gebruiken hehe (niet dat ik die heb)

Dit zijn volledige hoofdsteunenn met de dvd/scherm ingebouwd? Nice!
Dus je moet je huidige hoofdsteunenn gewoon vervangen, mooi en gemakkelijk.
De stroom kan alleen via de aansteker? Dus die kabel moet doorheen de hele zetel naar de achterkant van de middenconsole? Maar dan kan je de 2 schermen toch niet tegelijkertijd aansluiten of komen de voedingskabels samen in 1 stekker?

Vind het sowiezo knap ingewerkt en veel mooier dan die opschuifschermen die ver uitsteken.

Br3cht

Actief lid
en je moet ook al hopen dat die 2 pinnen die in de zetel komen op de juiste afstand staan
waarschijnlijk kan je ook de voeding ergens anders afnemen of onder de middenconsole alles wegstoppen

maar wel een mooi gadget voor de reisgenoten

Falcon

Donateur
Bij de versie van TS kan je deze pinnen stellen, dus geen enkel probleem. Ik zou inderdaad ook ervoor kiezen om het draad er door heen "trekken".

Waar je wel gaat tegen aanlopen, is dat het scherm niet kantelbaar is, waardoor kinderen achter altijd iets naar boven moeten kijken.

Volgende keer wil ik daarom kantelbare schermen hebben. Zie link beneden voor foto's van mijn schermpjes

Als iemand er foto's van heeft in de superb mag ie ze latijd posten, een PM mag ook.
Ik ben ook benieuwd of het beige dezelfde kleur is als het beige leder van mijn S2C...

Wasmachineman

Forumguru
Ik heb in mijn nieuwe O2 de dvd hoofdsteunen (zie mijn album) ook in beige leer alleen er zit verschil in met het beige leer affabriek. Ik laat achteraf leer inbouwen en daardoor is precies de juiste kleur meebesteld door de dealer van mij. Anders vloekt het met het beige wat niet dezelfde tint is. Auto moet alleen nog gemaakt worden dus voorlopig maar wachten !

quorumz

Actief lid
nou ik heb lopen pielen tot ik een ons woog met die zwaardere electriciteitsdraden, lukte voor geen meter (lijkt net alsof die achterwand geen opening heeft naar de zijkanten (dat is de zijkant die je voelt wanneer je vanuit het draaischarnier de stoel in gaat) Nu heb ik met deze mazzel en heb ik zo'n verloop staafje nodig zodat hij past, voor de linkerkant heb ik die niet gebruikt en door hetzelfde gat weer naar buiten laten lopen. ik moet nog wel even zorgen dat ze er steviger in gaan zitten.

(kabel loopt daarna dus buitenlangs naar beneden maar dat boeide me toch al niet dus voorlopig even zo tot iemand met briljantere ideeen komt)

Ik heb ze indertijd ook in mijn octavia gezet. was even pielen, maar eigenlijk redelijk eenvoudig. Bekleding was daar onder de stoel los te klikken, één kant drukte ik zo de draden omlaag, aan de andere zijde heb ik een trekveer omhoog gedrukt. Er zat ruimte tussen de schuimdelen van de rugleuning, probleem was alleen een stalen "raster" een soort bedbodem, die in de leuning zit verwerkt. daar moest ik voorbij / bij langs. vanonder de stoelen heb ik vervolgens de aansluitingen van de schermen gecombineerd, zodat alles op één definitieve aansluiting uitkwam. Alles nam wat tijd, maar was goed te doen.
Volgens mij zal het bij de S2 niet veel anders gaan.

Tallguy

Forumguru
[MODERATORBREAK]Een beetje erg laat (topic is aan onze aandacht ontsnapt :) ) maar ik verplaats 'm alsnog naar Car Audio, video, navigatie en andere gadgets.[/MODERATORBREAK]

genemar

Nieuw lid
Ik heb in mijn vorige week afgeleverd SII Combi Ambition Businessline via Hoofdsteun.TV schermen laten inbouwen.. Via alle ander bedrijven werd er verteld dat het niet mogelijk was om in dit type hoofdsteun een 7inch scherm in te bouwen. Echter Hoofdsteun.TV gebruik blijkbaar een type scherm (signat) dat weinige extra ruimte naast het scherm nodig heeft want ze zitter er keurig in. Alleen aan de boven zijde van de schermen zie je iets van een bolling in de belkeding (hoekjes van de schermen) Ook de kijkhoek is geen probleem!

vincefra

Actief lid
iedem bij mij ... dealer dacht de alpine schermen in te kunnen bouwen (versta verdeler beweerde dat dit ging) maar moest constateren dat dat niet mogelijk is in de standaard hoofdsteunen ... uiteindelijk kant en klare hoofdsteunen met scherm en dvd player ingebouwd laten plaatsen van Macrom (700HD) ... ben er (versta zoon) zeer tevreden over ...

Bovenaan Onderaan