Duurste tankbeurt ooit

cali05

Forumguru
Na 30 jaar rijden voor eerst verrkeerde brandstof getankt. Drieenhalve liter benzine ipv diesel in onze fabia greenline.
Mobiliteitsservice geldt niet, defect door eigen schuld dus anwb gebeld. Lid worden plus €35,- voor leeghalen van de tank. Hadden we net zo zuinig gereden deze tank:smiley29:
 

turboturbo

Forumguru
Gewoon meteen de rest van de tank volgooien met diesel. Smeert lekker. Mijn broer deed het ook eens met zijn oude Corsa, vlak voor die voor de APK moest; op aanraden van de garagist :tongue:: dit was beter voor de roetmeting :grin:. (hij zit inmiddels bij een betrouwbaarder sujet en heeft dat ding naar de sloop gebracht)

Kan prima toch? Andersom niet (vandaar de verschillen in vulpistool / tankdop grootte. Bezine vulpistool kan wel in een diesel'gat', maar andersom niet. Dat laaste zou ook echt niet goed gaan)
Dit is het advies wat ik altijd heb gehoord en idd zelf ook eens heb moeten toepassen. Was wel een veel oudere diesel (15 jaar oud)
 

Ronnie

Forumguru
Ik denk dat wanneer je er 40 ltr diesel bij had gedaan het weinig uit had gemaakt, de oliemaatschappijen doen dit in de winterdag ook......
 

deusjevo

Forumguru
Had inderdaad een goede optie geweest Ronnie.
Als je dan 10 liter leeggereden hebt weer volgooien met diesel.
 

Fabia

† In Memoriam
Duur tankbeurtje, zeker macht der gewoonte. Daar ben ik als vrachwagenchauffeur ook altijd bang voor dat ik een keer in de fout ga. Werk=diesel, prive RR=benzine.
 

cali05

Forumguru
Ik denk dat wanneer je er 40 ltr diesel bij had gedaan het weinig uit had gemaakt, de oliemaatschappijen doen dit in de winterdag ook......
Risico wilde ik niet nemen met een auto van 8 weken oud. Andere auto is benzine, zakelijke auto ook, moet dus wel een keertje misgaan.
 

turboturbo

Forumguru
Daar ben ik als vrachwagenchauffeur ook altijd bang voor dat ik een keer in de fout ga. Werk=diesel, prive RR=benzine.
Maar een diesel vulpistool past toch niet in je benzine-tankgat? Dus hoef je toch niet echt bang te zijn? Je merkt vanzelf wel dat het niet past, toch? :)
 

joergarms

Senior Member
@Fabia, ik neem aan dat je met je RR ook niet bij de Expresspomp tankt met 130 ltr/m haha. Schiet wel lekker op.
 

Fabia

† In Memoriam
Bij mijn vorige werk reden we ook met busjes en dergelijk en die moesten we ook aftanken. En soms sta ik met mijn vrachtwagen wel eens bij een gewone pomp.
 

joergarms

Senior Member
Haha, als ik met Magnum aan een gewone pomp sta, nou ga er dan maar niet achter staan. Er gaat een kleine 1000 liter in, dat duurt wel eventjes dan. Wel goed voor de zegeltjes:)
 

Fabia

† In Memoriam
Dat had ik met DAF XF, als je daar mee ging tanken was je wel een kwartiertje bezig.
 

Noord26

Forumguru
Kun je toevallig ook andersom hebben ivm de grootte van de aansluiting?

Ik stond zelf te tanken bij Montpellier in Frankrijk en dacht in eerste instantie vlak na het inknijpen van de hendel dat ik te maken zou hebben met een pomp die te snel af sloeg. Dat heb ik wel eens gehad bij andere pompen. Maar toen bleek in die 15-20s de hele tank vol te zitten..

:eek:oo:
 

joergarms

Senior Member
Je kan idd met de snelpomp sommige personenauto,s aftanken. Scheelt enorm veel tijd, maar ga dan echt naast de vulopening staan. Als ie namelijk vol is, vliegt er maar zo 10e liter over je vakantiekleding.
 

Noord26

Forumguru
Dan heb ik gelukkig geen last gehad van die 10 liter bij de snelvulling die er overheen zou komen.

Met dat benzine/diesel tanken moet ik altijd even kijken welke auto ik bij heb. We hebben een diesel GL en een benzine Swift. Daarnaast ook een CBR600RR, dat is natuurlijk benzine.
 

Mark

Banned
Met dat tanken moet ik ook uitkijken;
De moto Dax is euro 98, de Dacia is euro 95 (en lpg) en de Opel van mijn werk rijd op Diesel.
Ik heb bij mijn tankkaarten briefjes gestoken als geheugen steuntje als ik s'ochtens ga tanken.
 

cali05

Forumguru
@cali, je bent niet de enig, ik had het afgelopen jaar ook en dan met wat meet liters :), zie bericht #43 in onderstaande discussie.

De wegenwachter gaf aan dat hij gemiddeld 3 maal per dag meemaakt dat er verkeerde brandstof wordt getankt. Mij is het de afgelopen 30 jaar nog nooit gebeurd, ook niet in het buitenland. Ben nu weer alert
 
Bovenaan Onderaan