Dumpvalve Rapid 1.4 TSI DSG?

Heeft er iemand ervaring met het rijden met een dumpvalve op één van de TSI motoren? Ik vind het namelijk wel een leuke toevoeging, niet dat hij moet klinken als een afblazende Subaru Impreza maar toch dat lichte sportieve afblazen lijkt me wel wat. Ik heb de volgende gezien online:

https://www.celtemp-services.nl/ct-motorsport-dumpvalve-blow-off-14-tsi-p-3388.html

Uiteraard is het geen must, dus als iemand nadelen naar voren brengt laat ik het lekker zitten! Persoonlijk denk ik dat het geen kwaad kan. Mocht iemand een andere of betere dumpvalve weten, dan hoor ik dat graag! :)
 

prosier

Forumguru
Jawel, heb nu 2 maanden een fmdv1 op mijn CHPA 1.4tsi.
Met de dsg7 schakelt ie zo snel dat je niks hoort, ook bij rustig rijden hoor je niet veel. Alleen bij flink gas en dan gas los hoor je een fijne ppssstt.

Ik vind het prima, gaat me erop dat de turbo geen opdonder meer krijgt. Mijn motor had geen enkele valve...
 
Wat zou nou het verschil zijn tussen zo'n hele kit die jij dan hebt, zoals onderstaand:

1hbkah.jpg


Of het enkel toevoegen van het onderstaande ventiel, qua werking op de motor en het geluid?

14t3k0g.jpg
 
Bovenaan Onderaan