Duitse Karoq ?

LucDB

Lid
Hallo,

Ik woon in België, als je daar een Karoq configureert is het 1.6 of 2.0 diesel of 1.0 en 1.5 benzine motor, in Duistland geen dsg op de 1.5 benzine... maar op Autoscout heb je Karoq's in Duitsland sportline met dsg, 2.0 benzine in 4x4. Ook bj 2021 nieuwe te koop zo. Maar geen te configureren. Willen ze het klanten echt moeilijk maken????? In het ene land Clever en Clever+, ander land business,...... pfff
 

Antera

Donateur
Stel je even voor in de Meet & Greet.

Dit is normaal. Landen en importeurs enz bepalen wat er wel en niet geleverd word in combi met enz.

Wen er maar aan
 

LucDB

Lid
dat wel Antera, maar de wereld ligt open, piece-of-cake om vandaag de dag een auto te importeren uit het buitenland. Overigens komt de helft van de Duitse tweedehands zo uit Duitsland in België terecht. Kopen die op zicht wegens de prijs, de opties, het net even anders is dan de "gewone" auto's....
 

leon-cupra

Forumguru
Idd peace of cake om een wagen te importeren uit een andere land maar je moet de extra risico’s er dan ook wel bij te nemen.
 

LucDB

Lid
niemand die mij kan helpen of een antwoord geven? Vraag was: je kan op bv Autoscout een zoekopdracht ingeven voor een Karoq van 190 pk, dus een 2.0 tsi. Maar je kan die niet nieuw configureren op skoda.de.
Waar komen die dan vandaan? Ik zoek een Karoq 2.0, met elektrische zetelverstelling, keyless, pano-dak, verw zetels, en het volledig pakket veiligheid. Ik krijg bijna alles wat ik wil maar geen elektrische zetels. Dus gaan zien om eentje nieuw te configureren in Duitsland maar geen 2.0 te vinden op de Karoq.....
 

haassie

Forumguru
Idd peace of cake om een wagen te importeren uit een andere land maar je moet de extra risico’s er dan ook wel bij te nemen.

Tsja die risico's heb je in het eigen thuisland ook met 2e hands auto's, zelfs van dealers.....echter in D voor aanzienlijk minder geld een beter uitgeruste auto en nog wat financiele speling mocht er echt iets groots aan de hand zijn...
 
Laatst bewerkt:

Frup

Forumguru
Tja, 's lands wijs 's lands ehr zeg maar.
In januari heb ik uit Duitsland een Yeti 2.0 TDI 4x4 geïmporteerd. Er is wel verschil tussen het Nederlandse en Duitse model. Mijn wagen komt bijv. niet overeen met de Outdoor versie van Nederland. Dat is meer het gewone model, maar dan met 4x4 (bijv. de bumper is anders).
 

Rataplan

Forumguru
Tsja die risico's heb je in het eigen thuisland ook met 2e hands auto's, zelfs van dealers.....echter in D voor aanzienlijk minder geld een beter uitgeruste auto en nog wat financiele speling mocht er echt iets groots aan de hand zijn...
Dat ligt iets genuanceerder. Hier in de grensstreek kopen juist velen (met name ondernemers) een nieuwe auto in Nederland omdat deze zonder de BTW en BPM juist iets goedkoper is dan in Duitsland om ‘m vervolgens op Duitse platen te rijden.
 

haassie

Forumguru
@Rataplan ik reageerde op de import van een occasion...de “kale” prijs van een auto is in NL idd lager ivm hoge belastingen...dat klopt.
 

064harry

Forumguru
Hallo,

Ik woon in België, als je daar een Karoq configureert is het 1.6 of 2.0 diesel of 1.0 en 1.5 benzine motor, in Duistland geen dsg op de 1.5 benzine... maar op Autoscout heb je Karoq's in Duitsland sportline met dsg, 2.0 benzine in 4x4. Ook bj 2021 nieuwe te koop zo. Maar geen te configureren. Willen ze het klanten echt moeilijk maken????? In het ene land Clever en Clever+, ander land business,...... pfff

Maar .... wat is je wens nu? een 1.5 dieseltje met DSG?
 

LucDB

Lid
Maar .... wat is je wens nu? een 1.5 dieseltje met DSG?

Bij opsmuksels (ik ben geen autofreak maar liefhebebr van een mooie auto, maar beperkt in budget) is mss mijn oplossing gevallen. Mijn huidige Karoq 1.5 tsi dsg wat opsmukken en chiptunen. En net omdat ik leek ben heb ik dan de vraag waar in Vlaanderen dit correct en goed te laten doen, wat met verzekering, autokeuring, belasting op auto....
Dat je garantie vervalt bij Skoda zal wel zijn, maar mijn Karoq is eerste generatie en 3 jaar oud. garantie toch al weg.
 

064harry

Forumguru
Je hebt toch 4 jaar garantie?
En juist als je beperkt budget heb moet je daar rekening mee houden.
 

LucDB

Lid
2 jaar, en de wagen was bij de eerste in België. December 2017 ingeschreven, ikzelf gekocht als demo in maart 2018. Eigenlijk dus tweedehandse bijna nieuwe, 5.500 km en drie maand oud.
 

leon-cupra

Forumguru
Betreft chiptunen: in BE zit dat in een grijze zone. Je mag wel je wagen chippen maar je moet dit aan alle instanties(overheid, verzekeraar,...) laten weten. Maw tov de overheid zou je een nieuwe homologatie moeten laten uitvoeren (uiteraard niet te doen), jouw verzekeraar dient op de hoogte te zijn maar als jouw verzekeraar op de hoogte is , tja ,zit je met het probleem overheid ...Typisch Belgische situatie. :arghh:
In de praktijk laat niemand dit uiteraard weten aan geen enkele instantie. Weet wel dat het latere risico bij jou zal liggen. Stel je veroorzaakt een ongeval met een snelheid van 230 met een paar doden terwijl de constructeur een Max snelheid van 200 heeft opgegeven en er zit een overijverige wkn van jouw verzekeraar op jouw dossier. hij beslist om jouw wagen van kop tot teen te laten onderzoeken en ze komen uit op de chiptuning ... dan heb je het vlaggen. Trekt de verzekering zich terug en mag jij voor alle schade opdraaien.

Idem dito met allerhande aanpassingen, vb verlagingen die niet volgens de letter van de wet zijn uitgevoerd.

in de praktijk komen dergelijke situatie quasi niet voor maar weet dat het risico bestaat.;)
 
Bovenaan Onderaan