Hansapk
Lid
Ik heb de volgende vraag, misschien dat iemand hier ervaring mee heeft.
Ik heb een nieuwe Karoq, sportline business DSG-7 besteld, met een "normale" achterbank, dus niet de Varioflex.
Nu zou ik graag de dubbele/ variabele laadvloer willen. Ik vind dit heel erg handig en heb dit in mijn huidige auto, Seat ook. De optie van variabele laadvloer is in Nederland bij Skoda nog wel te krijgen voor de Scala en de Kamiq, maar helaas niet meer voor de Karoq. Wel in Duitsland (€ 190,-) en België(€ 140.-).
Ik heb bij de dealer geïnformeerd, het kan nog ingebouwd worden want de onderdelen daarvoor zijn nog wel te bestellen. Maar dit kost alleen al aan onderdelen zo'n € 350,-. Dit is zonder arbeidsloon! Men moet kennelijk de hele kofferbak ombouwen. Het probleem schijnt hem in de zijpanelen te zitten, deze moeten namelijk vervangen worden, dus reken ik op minimaal 2 uur arbeidsloon en werkplaatstarief erbij. Nu weet ik wel dat later inbouwen altijd duurder is, maar deze verhouding vind ik wel absurt worden.
Nu vraag ik mij af of de zijpanelen wel daadwerkelijk vervangen moeten worden. De 2e vloer komt op een steun te liggen, die zich dicht bij de rugleuning van de achterbank bevind (zie foto's).
Ik zie op diverse foto's dat daar een soort uitsparing zit (zij die geen variabele vloer hebben), waar deze drager dan bevestigd kan worden. Op foto's van Karoq's met een variabele vloer, zie je dat precies daar de steun geplaatst is. Bij auto's met een Varioflex is de variabele vloer kennelijk niet mogelijk, op foto's zie je dan ook dat de bekleding in de kofferbak inderdaad ook anders is.
Ik weet dat je zelf e.e.a. kunt maken, maar ik wil ook de optie openhouden om iets met OEM onderdelen te realiseren.
Mijn vraag; heeft iemand op dit forum onlangs een Skoda Karoq, sportline business (met "normale" achterbank) uitgeleverd gekregen, en kan hij mij dan vertellen welke kofferbakbekleding dit dan was, met of zonder uitsparing?
Ik heb een nieuwe Karoq, sportline business DSG-7 besteld, met een "normale" achterbank, dus niet de Varioflex.
Nu zou ik graag de dubbele/ variabele laadvloer willen. Ik vind dit heel erg handig en heb dit in mijn huidige auto, Seat ook. De optie van variabele laadvloer is in Nederland bij Skoda nog wel te krijgen voor de Scala en de Kamiq, maar helaas niet meer voor de Karoq. Wel in Duitsland (€ 190,-) en België(€ 140.-).
Ik heb bij de dealer geïnformeerd, het kan nog ingebouwd worden want de onderdelen daarvoor zijn nog wel te bestellen. Maar dit kost alleen al aan onderdelen zo'n € 350,-. Dit is zonder arbeidsloon! Men moet kennelijk de hele kofferbak ombouwen. Het probleem schijnt hem in de zijpanelen te zitten, deze moeten namelijk vervangen worden, dus reken ik op minimaal 2 uur arbeidsloon en werkplaatstarief erbij. Nu weet ik wel dat later inbouwen altijd duurder is, maar deze verhouding vind ik wel absurt worden.
Nu vraag ik mij af of de zijpanelen wel daadwerkelijk vervangen moeten worden. De 2e vloer komt op een steun te liggen, die zich dicht bij de rugleuning van de achterbank bevind (zie foto's).
Ik zie op diverse foto's dat daar een soort uitsparing zit (zij die geen variabele vloer hebben), waar deze drager dan bevestigd kan worden. Op foto's van Karoq's met een variabele vloer, zie je dat precies daar de steun geplaatst is. Bij auto's met een Varioflex is de variabele vloer kennelijk niet mogelijk, op foto's zie je dan ook dat de bekleding in de kofferbak inderdaad ook anders is.
Ik weet dat je zelf e.e.a. kunt maken, maar ik wil ook de optie openhouden om iets met OEM onderdelen te realiseren.
Mijn vraag; heeft iemand op dit forum onlangs een Skoda Karoq, sportline business (met "normale" achterbank) uitgeleverd gekregen, en kan hij mij dan vertellen welke kofferbakbekleding dit dan was, met of zonder uitsparing?