Dubbele/ variabele laadvloer in Karoq

Ik heb de volgende vraag, misschien dat iemand hier ervaring mee heeft.
Ik heb een nieuwe Karoq, sportline business DSG-7 besteld, met een "normale" achterbank, dus niet de Varioflex.
Nu zou ik graag de dubbele/ variabele laadvloer willen. Ik vind dit heel erg handig en heb dit in mijn huidige auto, Seat ook. De optie van variabele laadvloer is in Nederland bij Skoda nog wel te krijgen voor de Scala en de Kamiq, maar helaas niet meer voor de Karoq. Wel in Duitsland (€ 190,-) en België(€ 140.-).
Ik heb bij de dealer geïnformeerd, het kan nog ingebouwd worden want de onderdelen daarvoor zijn nog wel te bestellen. Maar dit kost alleen al aan onderdelen zo'n € 350,-. Dit is zonder arbeidsloon! Men moet kennelijk de hele kofferbak ombouwen. Het probleem schijnt hem in de zijpanelen te zitten, deze moeten namelijk vervangen worden, dus reken ik op minimaal 2 uur arbeidsloon en werkplaatstarief erbij. Nu weet ik wel dat later inbouwen altijd duurder is, maar deze verhouding vind ik wel absurt worden.

Nu vraag ik mij af of de zijpanelen wel daadwerkelijk vervangen moeten worden. De 2e vloer komt op een steun te liggen, die zich dicht bij de rugleuning van de achterbank bevind (zie foto's).
Ik zie op diverse foto's dat daar een soort uitsparing zit (zij die geen variabele vloer hebben), waar deze drager dan bevestigd kan worden. Op foto's van Karoq's met een variabele vloer, zie je dat precies daar de steun geplaatst is. Bij auto's met een Varioflex is de variabele vloer kennelijk niet mogelijk, op foto's zie je dan ook dat de bekleding in de kofferbak inderdaad ook anders is.

Ik weet dat je zelf e.e.a. kunt maken, maar ik wil ook de optie openhouden om iets met OEM onderdelen te realiseren.

Mijn vraag; heeft iemand op dit forum onlangs een Skoda Karoq, sportline business (met "normale" achterbank) uitgeleverd gekregen, en kan hij mij dan vertellen welke kofferbakbekleding dit dan was, met of zonder uitsparing?
 

Bijlagen

  • Karoq kofferbak met uitsparing.jpg
    Karoq kofferbak met uitsparing.jpg
    22,2 KB · Weergaven: 302
  • kofferbak scala.jpg
    kofferbak scala.jpg
    100,6 KB · Weergaven: 272
Hoi Ertrop,
Bedankt voor de tip, ik had deze ook al gezien. De originele constructie is minder "zwaar", die leunt op de steunen bij de rugleuning en op de rand bij de klep. Persoonlijk vind ik dat mooier.
 

EdK

Forumguru
En als je zoekt naar een donorwagen bij een sloopbedrijf en indien er één is die ook nog zonder schade is , dan kun je die toch inbouwen ?
Zijn zat wagens die in puin worden gereden waar jij je voordeel uit kan doen.....:pardon:
 
Hoi EdK,

Mooie optie, neem ik mee!
Zie er nu 3 met schade staan, waarvan er 2 de achterkant in elkaar hebben :bloos:
 
Ronduit belachelijk bedrag. Vreemd genoeg bepaald de importeur welke opties er mogelijk zijn, want voor de Karoq is deze optie in Nederland niet meer leverbaar.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

EdK

Forumguru
Ik heb geïnformeerd voor de Skoda Kamiq. Als optie 150 euro. Achteraf 1700 euro.

Ronduit belachelijk bedrag

Ach belachlijk ??
Koop een huis en je hebt een standaard installatie, wil je er wat extra bij hebben aan bv licht of stopcontacten dan betaal je ook de hoofdprijs.
En met dit is het net zo !
En tsja je bent niet verplicht om het te doen ....
En wil je het echt hebben dan had je op moeten letten met de bestelling toendertijd ..
 

wittekat

Nieuw lid
Zoals ik nu lees is het alleen mogelijk om na afloop te (laten) monteren met originele onderdelen als je GEEN functie pakket en/of Canton speakers hebt (subwoofer in kofferbak) en/of reservewiel.

Mocht je dat wel hebben dan ben je volgens mij overgeleverd aan zelfbouw of bij de sites die eerder in dit forum werd genoemd.
 
Laatst bewerkt:
De optie van een dubbele laadvloer optie is Nederland niet meer leverbaar, zover nu kan nagaan (was wel).
Toen ik navraag deed was dit wel later te plaatsen, maar voor een, in mijn ogen, onredelijk bedrag. Meer dan € 300.- alleen voor het materiaal, zou nog een paar uur arbeidsloon bij komen.
Ben zelf aan de gang gegaan en heb voor iets meer dan € 100.- een gemaakt.
Bevalt mij super, heb wel diverse spullen bij mij, die niet meer over de laadvloer glijden.
 

Garfield62

Actief lid
Zo'n dubbele laadvloer kan best handig zijn. In mijn vorige auto, Gof7 station, had ik het ook.

In mijn Karoq heb ik nu er een zelf gemaakt. Je moet toch wat in de avondklok.

Daarvoor heb ik bij een autodemontage bedrijf de varabele laadvloer van een vw Golf 7 Variant gekocht, tientjes werk. Deze is wel iets te lang, een cm of 10. Ik heb wel varioflex achterstoelen en weet zo niet of een vaste achterbank andere afmetingen heeft, maar meten is weten.
Het voordeel van de Golf laadvloer is dat het qua breedte en ronding achterklep perfect past, alleen dus wat te lang. Kwestie van tapijt lostornen en het kunststof op maat zagen. Tapijt op maat knippen en terug vastlijmen.
Voor de zijsteunen heb ik twee houten plankjes van 600x80x15 gezaagd en met klittenband tegen de zijkanten bevestigd. Past uitstekend, rammelt niet en de kofferruimte ziet er opgeruimd uit. Ik ben er tevreden mee.
 

Couma052

Nieuw lid
Hallo Garfield62,

Dat klinkt als een perfecte oplossing! Ik heb zelf sinds een maand een nieuwe Karoq Sportline Business en loop ook tegen het probleem aan dat ik de kofferbak vrij diep vind.
Heb je misschien een foto van het eindresultaat en de houten plankjes waar je over spreekt? Ik ga ervan uit dat je de laadvloer aan de kant van de achterbank hebt ingekort?
 

Garfield62

Actief lid
IMG_0110.JPG image.jpg Dag Couma052,
Klopt, het inkorten bij de kant van de achterbank. Als je plankjes van 80mm gebruikt rust het deel bij het slot op de richel aldaar. Ik ben er erg tevreden over. En het ziet er uit als komt het uit de fabriek
Qua werk valt het erg mee.
Enig nadeel, als je bij het reservewiel moet zijn moet alles er even uit...
 

Bijlagen

  • IMG_0109.JPG
    IMG_0109.JPG
    936,8 KB · Weergaven: 51
Bovenaan Onderaan