Dubbele schok bij rijden

Peter77

Nieuw lid
Voor ik dit probleem gepost heb, heb ik uitgebreid gezocht op dit forum en er diverse items over terug gevonden maar niets dat mij eventueel kan helpen:

Heb dus een Superb 2, 2.0Tdi 16v 140pk 2013 , 6v handgeschakeld, probleemloos mee gereden totdat:

70.000 km 1ste injector kapot => vervangen onder garantie
85.000 km => plots zwaar beginnen te schokken na het schakelen.
DMF + koppeling vervangen omdat er (6 tanden) torsiespeling op zat, koppeling zag er voor de rest als nieuw uit. Zwaar schokken gedaan maar toch nog serieuze speling voelbaar, aandrijfassen ed gecontroleerd, zijn als nieuw, versnellingsbak terug verwijderd => prise as axiale speling op dus ruil versnellingsbak (9000km) gestoken, schokken weer minder...
88.000 => 2de injector kapot vervangen onder garantie

Het probleem is tot op heden dus nog niet opgelost.
Iedere keer als ik schakel en gas geef lijkt de auto zich even te verslikken met een dubbel schokje tot gevolg.
Hetgene ik wel opgemerkt heb is dat bij de montage van het nieuwe DMF deze 1 tand torsie speling had en bij het vervangen van de versnellingsbak 2500 km later er 3 tanden torsie speling op zat, is dit normaal?
DMF set heb ik in de winkel gekocht (720€) nu hoor ik anderen zeggen dat je het enkel in een VW garage mag kopen omdat dit andere specs heeft, er zat een LUK in en de nieuwe LUK was identiek als de oude...
Zou het software matig kunnen zijn (ondanks de injectoren bij vervanging zijn ingeleerd)
Slechte LMM of kabelboom....Ik weet het niet meer, de garage heeft er mee gereden en vind deze OK en zegt dat alle VW en Skoda's zo rijden wat ik een raar antwoord vind...Geen overmatig brandstofgebruik en ik heb en normale rijstijl en constant autostrade...

De auto geeft ook geen enkele fout code, ook nooit gedaan...

Ik lees dat veel Octavia's hier last van hebben maar dat zijn 1.9 diesels...
Alles suggesties of oplossingen zijn welkom...

Hebben andere 2.0 Tdi Superb rijders hier ook last van => dus normaal ?

Greetz
Peter
 

Peter77

Nieuw lid
Is idd drive by wire maar nog niet laten naar kijken omdat deze praktisch nooit stuk gaan en ook geen foutmelding op geeft, zelfde als lucht massa meter, raar of zelden deze stuk gaan bij de nieuwere generatie maar het kan natuurlijk...
Zeker omdat de auto het plots gekregen heeft... Zal er volgende week eens naar laten kijken...

Vanmorgen nog eens op gelet, in 1ste en 2de Vitesse schokt hij niet, ook niet als ik het probeer uit te lokken, gas los en vol op het gas, je voelt hem mooi in de veren van het DMF pakken, vanaf 3de en 4de komen de schokken (verslikken), is blijkbaar snelheidsgeralateerd... Ik veronderstel dat hij z'n snelheid meet via het ABS systeem maar ook daar geen fouten op...
 
Bovenaan Onderaan