Dubbele laadvloer Combi

Ik heb m erbij besteld maar ik moet nog even wachten...
Voornaamste reden was voor mij dat je mt deze laadvloer een vlakke laadruimte hebt als je de bank omklapt. Hij zit (voor de Combi) in het Simply clever pakket. Dat kun je ook nabestellen begrijp ik, kost 200€.
 

Skoda-MAN

Forumguru
Ik heb de dubbele laadvloer voornamelijk om het uit en inladen van de rolstoel makkelijk te maken. Daarnaast is het wel handig om diverse spullen onder op te bergen zoals fietspomp, dakdragers.
Het is een slim systeem en erg variabel in te stellen met een simpele handbeweging.
Bij de dubbele bodem hoort een oprolbaar scheidingsnet die aan de achterbankleuning is gemonteerd en kan gebruikt worden in normale en neergeklapte stand van de leuning. (het kan ook van de bank verwijderd worden.
Ook een bagage hangmat hoort er bij. (onder de vloer gelegd)

Mijn meerprijs was € 320,-- Is het dat waard : voor de een wel en voor de ander niet.
 

nisuthai

Forumguru
Je zou hem ook zelf kunnen maken van een plaat triplex, multiplex, mdf of andere houtsoort als plaatmateriaal die stevig genoeg is en in twee delen er in te leggen met een stevige pianoscharnier desnoods verbonden en bekleed, denk dat het een stuk goedkoper is en net zo gemakkelijk. Is maar een idee!
 
Laatst bewerkt:

Mogas

Forumguru
Je zou hem ook zelf kunnen maken van een plaat triplex, multiplex, mdf of andere houtsoort als plaatmateriaal die stevig genoeg is en in twee delen er in te leggen met een stevige pianoscharnier desnoods verbonden en bekleed, denk dat het een stuk goedkoper is en net zo gemakkelijk. Is maar een idee!


Das nou precies mijn idee ,Het gaat mij erom dat de losse rotzooi achterin onder die plaat opgeruimd is en moe d'r boodschapjes achterin kwijt kan ,Stukkie MDF laten zagen bij de bouwmarkt hier ,Stukkie vilt tapijt erover en het ziet er gelikt uit ,Ga wel eens meten en shoppen binnenkort
 

Mogas

Forumguru
Net effe staan meten maar de foto bij die advertentie is dus niet de fabia
Die loopt iets anders en er zit ook geen steun randje aan de beide zijkanten
Word nog effe verder puzzelen
 

nisuthai

Forumguru
Ik ga er ook naar kijken want bij de achterbank zit wel een steun met aanslag aan beide kanten, dus halverwege zal ergens toch ook wel een steunpunt zijn en tegen het achterschot moet er ook richel zijn lijkt mij waar hij op steunt of het een moet een laadvloer zijn die in een stuk is.
 

Mogas

Forumguru
Ik ga er ook naar kijken want bij de achterbank zit wel een steun met aanslag aan beide kanten, dus halverwege zal ergens toch ook wel een steunpunt zijn en tegen het achterschot moet er ook richel zijn lijkt mij waar hij op steunt of het een moet een laadvloer zijn die in een stuk is.


Klopt achterkant zit een ongeveer cm brede richel ,De plaat loopt rond aan de achterkant en das effe precies uitmeten
Denk zelfs dat ik met karton effe een mal maak :pieker: In het midden zit niks wat ik zo gauw zag
Dat zou inhouden dat ik hem of uit 1 stuk moet maken of dat ik er een soort steun blokje in de midden moet maken zodat ie in twee stukken deelbaar is zoals boven op de foto maar in de midden wel ergens op steunt
 

nisuthai

Forumguru
Je kan halverwege natuurlijk ook aan de zijkanten een kunststof steunblokje monteren waarop de vloer dan rust dan hoef je in het midden tussen de balken in geen steunpunt te maken dan hou je die ruimte vrij en kan je ook andere dingen daar neer leggen. In feite zou je originele vloer moeten zien hoe zij dat bij Skoda opgelost hebben.
 

Mogas

Forumguru
Je kan halverwege natuurlijk ook aan de zijkanten een kunststof steunblokje monteren waarop de vloer dan rust dan hoef je in het midden tussen de balken in geen steunpunt te maken dan hou je die ruimte vrij en kan je ook andere dingen daar neer leggen. In feite zou je originele vloer moeten zien hoe zij dat bij Skoda opgelost hebben.

Daar zat ik ook aan te denken ,Die steun blokjes maak ik dan vast met plakbaar klitteband (heb ik nog over van die voetsteun bij de pedaaltjes) Gaat goed komen ,Denk dat ik dit weekend maar eens aan de slag ga
 

nisuthai

Forumguru
Hou mij maar op de hoogte hoe je het hebt opgelost desnoods met wat foto's erbij misschien gelijk ook een idee voor andere forumbezoekers om het op deze manier te doen.
 

Mogas

Forumguru
Net effe wat plaatjes met de foon geschoten



Je ziet de richel in de drempel van de achterklep en rechts het scharnierpunt waar de bodem op zou moeten steunen





Het scharnier punt achter de achterbank ,Ik heb hem opgemeten tot de achterbank ,Gewoon een klein hoekje eruit zagen bij het scharnier punt



Hier kun je zien dat die drempel dus in een bocht loopt
Grof gemeten steekt het midden 5 cm verder naar achteren als de twee zijkanten
 

nisuthai

Forumguru
In ieder geval bij de achterbank en het achterschot is het geen probleem, alleen laat je hem vouwen dan moet bij het scharnier ondersteund worden aan de zijkanten, maar zeg je maakt de plaat in 1 stuk is dat dan niet nodig. Als een bezemsteel de dikte heeft op het scharnierpunt bij de achterbank dan kan je hem daar op laten draaien anders moet je hem vanuit de plaat maken. Is natuurlijk waar je voor kiest.
 

nisuthai

Forumguru
Vloer Kofferbak.jpg
Zo ziet hij er uit op de foto van de site uit de UK, het scharnier zit in de lengterichting van de wagen.
 

Machiel

Nieuw lid
Ik heb gisteren de fabia combi uitgeleverd gekregen met de variabele laadvloer. Laadvloer bestaat uit 1 beklede (houten) plaat zoals op bovenstaande afbeelding is aangegeven. Zal vanavond of morgen eens een paar foto's maken van de kofferruimte.
 

nisuthai

Forumguru
@Machiel, als je dat wilt doen graag, ik weet niet of je kan zien van welke houtsoort het is gemaakt i.v.m. het gewicht, dus als het kan zo veel mogelijk info!
 
Bovenaan Onderaan