Dubbele bodem Combi 2020

Onze combi die wij vrijdag halen heeft nog geen dubbele bodem in de kofferbak en dit kan wel als het goed is.
Nu heb ik de dealer gevraagd of dit leverbaar is, maar zijn zeggen dat waar je het normaal in monteert er niet bij zit. misschien andere zijn bekledingen of zo.
Nu hebben we wel de beugels achter in en bij de laadrand heb je een soort van verdiepte rand. Heb je nog meer nodig dan alleen de plaat ?
Kan er zelf wel een balkje onderleggen mocht het doorzakken

Ik ben benieuwd

2023-09-13 10_47_52-Skoda Fabia Combi 1.0 TSI 95pk Ambition _ Supershortlease.jpg

EdK

Forumguru
Als ik webshop van Skoda kijk dan kom ik ze al niet tegen, bij Kopacek.com zie ik ze ook niet.
Maar als je dealer de bodemplaat wel zou kunnen leveren dan moet hij de beugels etc er toch ook bij kunnen leveren lijkt me !?
Maar zou dan wel eerst een prijsopgave vragen voor je achterover slaat als je moet afrekenen......

Maar als je beetje handig bent dan kun je zelf toch ook wel wat in elkaar knutselen met wat MDF plaat en de balkjes die je al hebt ?
Laag vilt / mat erop lijmen en je hebt het precies zoals je het zelf dan wil hebben....
En ben je toch minder handig hierin dan eens wat auto demontage bedrijven langsgaan om te kijken of die wat hebben liggen ...

Zelf heb ik de dubbele ruimte nooit als een pluspunt gezien, maar goed dat is een persoonlijke mening ! Een ander kan juist wel de pluspunten er van inzien...

Canon-Eye

Forumguru
Ik heb de mogelijkheid om de bodemplaat op twee verschillende hoogtes te leggen: plat op de metalen bodem, of op een rand die een cm of 8 à 10 hoger ligt - min of meer gelijk met de onderrand van de achterklep. Eerlijk gezegd heb ik nog nooit de behoefte gehad om iets in die tussenliggende ruimte op te bergen. Zaken als startkabels, sleepkabel, verloopstuk 7/13-polig en gevarendriehoek liggen nog een verdieping lager, rammelvrij weggestuwd bij het reservewiel. De plaat ligt dus standaard in de laagste stand, waarmee ik altijd de maximale vrije hoogte in de kofferbak heb. Wel zo praktisch.

de vraag is even of je alleen de plaat nodig hebt of nog meer aan beugels / bekleding oid. De beugels bij de pijl heb ik wel

Afrit13

Forumguru
@tacotv : ik heb even voor je gekeken in mijn Fabia Combi. De plaat rust op drie onderdelen:
- het beugeltje links
- het beugeltje rechts
- de rand die over de volle breedte langs de dorpel bij de klep loopt

Als je wil kan ik wel foto's maken van hoe de plank eruit ziet.

Laatst bewerkt:

Afrit13

Forumguru
Inderdaad. Ik heb een paar jaar terug ook gewoon via marktplaats alleen de dubbele bodemplaat gekocht. Klep open en erin schuiven.

EdK

Forumguru
Zat net via een link van Hemi de specs even te bekijken van zo'n dubbele bodemplaat.
En zag ook dat het laadvermogen van die plaat maar 75Kg max is.
Maw je beperkt je hierdoor wel erg in je laadvermogen in de ruimte die je uiteindelijk het meest gebruikt.
En zou voor mezelf dus inhouden dat je meerdere keren per jaar de plaat met spullen eronder moet verwijderen om spullen te kunnen laden die kwa gewicht ruim boven de 75Kg uitkomen..... :pieker:
:lezen:

Canon-Eye

Forumguru
Ander in die link genoemd "voordeel": new luggage compartment floor, beneath which is hidden a shallow storage compartment that cannot be seen by outside observers.

Die "outside observers" zien normaal gesproken sowieso al niks vanwege de rollo (c.q. hoedenplank).
In mijn geval heb ik trouwens ook nog jaarrond de Sonniboys erin zitten, die in combinatie met het privacy glass de inkijk ook al blokkeren: heel handig op vakantie als de achterbank plat ligt zodat er plaats is voor de opgeklapte fietsdrager plus een koffer en wat andere spullen die ik niet in de caravan wil hebben, mede vanwege de gewichtsverdeling.

Tees

Donateur
Niet helemaal mee eens @Canon-Eye: als er niets van waarde ligt, heb ik t afdekzeil altijd open staan. Want dan weten snoodaards dat er niets te halen valt. Maar met zo'n dubbele bodem en de rollo open lijkt het alsnog of de boel leeg is en er niets te halen valt, tenzij de desbetreffende snoodaards toevallig weet of er een dubbele bodem in zit of niet (betwijfel ik).
Een dichte rollo is voor dieven juist een indicatie dat er wat interessants te halen kan zijn.

Canon-Eye

Forumguru
Een dichte rollo is voor dieven juist een indicatie dat er wat interessants te halen kan zijn.
Nooit iets van gemerkt, en ik rij toch al sinds 2007 (O2c, F2c & LeonST) met zo'n combinatie van privacy glass, Sonniboys én dichte rollo. Dat laatste mede omdat er dan toch wat minder geluid uit de kofferbak komt. En vóór 2007 had ik geen privacy glass, maar in diverse auto's wel andere zonnegordijntjes waar van buitenaf echt niet doorheen te kijken was.
Nooit een kapot raampje mee opgelopen... :angel:

MarcoO2

Forumguru
Nooit iets van gemerkt... [...} Nooit een kapot raampje mee opgelopen... :angel:
Anekdotisch bewijs is geen bewijs - en al helemaal niet als niet bepaald in een risicogebied woont (gok ik zomaar) ;) Bij mij is meermaals (1x in de O2combi, 1x in de Beetle) een achterraampje ingeslagen, enkel en alleen om de achterbank plat te gooien (en zo in de koffer te kunnen kijken).

Canon-Eye

Forumguru
Ik bewijs niks, vertel alleen mijn ervaring.
Heb véél langer in de drukke Randstad gewoond en gewerkt (en in steden geparkeerd) dan in het relatief rustige noorden.

Bovenaan Onderaan