DTS titels afspelen op Columbus

Hallo.
Mijn nieuwe auto, een Superb, dateert van december 2011.
Ik heb enkele cd's waarop ik muziek in DTS formaat heb staan (ooit es gedownload).
Deze worden niet herkend door de Columbus.

Enig idee waar cd's of dvd's aan moeten voldoen om dit in het systeem geaccepteerd te krijgen? Bepaalde indeling bij het branden wellicht?
Tips zijn welkom, wil graag genieten van DTS.

NB: Mocht je tips hebben hoe ik de 18Gb van de harddisk makkelijk kan vullen, dan hou ik me aanbevolen. De SD kaart heb ik geprobeerd (sd-adapter met microSD van 32Gb) maar die wordt niet herkend.
 
Sowieso fijn om een Nederlandstalige handleiding te hebben, thanks. Net even snel een originele Bower&Wilkins demo DVD met dts erin gedaan, maar nog niet de audio kunnen proberen; menu moeilijk/onmogelijk te navigeren dus kwam niet verder. Nu nog ergens een instructie vinden om zelf titels te branden die werken. Vanaf harddisk blijkbaar alleen mp3 en wma. Als ik het zo bekijk vermoed ik dat die harddisk ongebruikt gaat blijven, net als de sd
 
Hmm. Nog geen enkele info, ik zou niet weten hoe ik deze hoogwaardige muziek zou moeten spelen.
Zo gauw ik ga rijden gaat het scherm van eender welke dvd op zwart (ook muziek dvd's met dus dts). Ook het geluid ben je dan kwijt.
Heb je dus heen ruk aan.. Wie gast er nou in zijn auto zitten en een bioscoopfilm zitten kijken terwijl ie stilstaat?
 
Wat je wil, wordt VIM (video in motion) genoemd, daar is al vaker een topic over geweest voor (oudere?) columbus versies.
Dat moest vrijgeschakeld worden middels VCDS, en staat ivm verkeersveiligheid uit.
Nee, wat ik wil is AIM (audio in motion) . Ik heb DTS-muziekbestanden en daar wil ik tijdens het rijden van genieten. Beeld mag gewoon het simpele menu blijven. Maar geen idee hoe ik dat voor mekaar krijg. Heb zo weinig tot niks aan DVD en harddisk
 
Rippen naar flac kan, maar dan ben ik de surround kwijt, daar gaat het me juist om. Immers, wat heb je an een surround muzieksysteem als je er geen surround muziek op af kunt spelen...

Daarnaast heb ik ontzettend veel 24bit hires muziek, had ook leuk geweest als dat rechtstreeks gestreamed kon worden (wat niet gaat).

Nee, gaat me vooral om de dts die in het systeem zit, maar waar ik niks op af kan spelen tijdens het rijden.
Was juist een van de redenen waarom ik heel lang naar een Lexus IS 250 aan het kijken ben geweest, met Mark Levinson dts surround sound. Is hem uiteindelijk niet geworden omdat de ruimte binnenin voor kabouters bedoeld is (en ons gezin heeft voornamelijk reuzen ;).)
 
Bovenaan Onderaan