Dsg

Gorbattjov

Senior Member
Heb haar nu een week en wat een heerlijke auto op de dsg na.
Iedereen is lovend over de DSG ,nou ik niet ik vind het optrekken ronduit waardeloos.
Bij heel rustig optrekken geen probleem maar als ik iets sneller weg wil dan lijkt het wel of de koppeling van zijn twee slipt en bij een hoger toerental ineens opkomt met als resultaat een duw in je rug.
Had al het idee om de DSG te laten aanpassen tezamen met chippen.
Nu een paar offertes aangevraagt en dsg aanpassen word afgeraden ivm garantie.
iemand hier ervaring mee?
 

sg1987

Lid
Dat is toch maar normaal dat de dsg bij volgas (enkele) versnellingen terugschakelt en naar een hoger toerental gaat..
 

Gorbattjov

Senior Member
werk zelf bij een vag garage (alleen de grote variante)weet dus hoe moeilijk PON kan zijn ivm garantie claims.
Dus bij claims worden vaak trend gegevens opgevraagt en dus ook software versies.
 

Gorbattjov

Senior Member
Dat is toch maar normaal dat de dsg bij volgas (enkele) versnellingen terugschakelt en naar een hoger toerental gaat..
Klopt maar dat bedoel ik ,niet ik bedoel vanuit stilstand van 1e naar 2e vesrsnelling en dan nog niet eens bij vol gas.
 

B.Stuurder

Forumguru
Ik vind ook dat de dsg niet lekker schakelt, het programma is afgesteld op zuinig rijden en de sport stand is erg nerveus. Ik denk ook dat de dsg7 zonder aanpassingen niet geschikt is voor de motor die ik heb.
Verder denk ik dat aanpassen juist problemen voorkomen zal, dus de garantie zal dan niet hoeven worden aangesproken.
De software kun je overigens ook weer terug laten zetten naar de originele versie mocht je toch problemen hebben.
 

oco1979

Forumguru
dikwijls al verschil gevoel van schakelgedrag van dsg in verschillende wagens,ondanks idem dsg versie.
De originele afstelling vanuit de fabriek is in vele gevallen :sterretjes:.
Kan wel verstaan ze wat de middenweg moeten kiezen.
Dsg laten aanpassen zal de enigste goeie oplossing zijn.
Garantie,tja wat is garantie nog tegenwoordig.
Als je veel van je kl*ten maakt kan je "soms" het een en ander verkrijgen.

Als je zal wachten tot garantie voorbij is,met alle :sterretjes: vandoen,zal de dsg al goed tegen zen tanden gekregen hebben.

Als je zelf bij vag werkt kan je oemsoftware er terug opzetten.

Ben nu iets aan het denken, dsgregeling is een ecu apart neem ik aan?
Anders bestel je een extra ecu waar je dsgsoftware laat aanpassen en bij problemen ecu verwisselen.

Tis maar een ideeke zene :D.

Ken nu geen gedacht hoeveel deze kost en/of dat wel zonder sporen na laat.:pieker:
 

Gorbattjov

Senior Member
Ik zit in de vag bedrijfswagens VW en MAN wij kunnen helaas niks met skoda ,wij kunnen niet eens alle onderdelen opzoeken in etka doe dat dan maar via partslink 24,maar bestellen gaat dan weer niet.
Dus software terug zetten via vag com gaat volgens mijn ook niet.
ECU ga ik niet voor de lol kopen
 

Rosinfield

† In Memoriam
Aanpassen dsg is zeker aan te bevelen. Heb het bij huidige en vorige auto laten doen. Probleem wat je beschrijft is dan weg want je hebt een echte eerste versnelling ipv dat je zowat in de 2 wegrijdt. Verder is het wat later opschakelen veel prettiger. En je hebt een bruikbare sportstand (schakelt wat sneller op)
 

0ri0n88

Forumguru
Ik was ook sceptisch, maar aanpassen is aan te bevelen!
Schakelt beter en vooral ook logischer en de software kan gewoon weer origineel terug gezet worden.
Heb de mijne ook bij TVS/dsg dokter laten doen.
Prima service en goede uitleg en omdat ik er toch was gelijk een paar paardjes erbij gestopt :D
 
Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
Let wel: ook al laat je de software terug zetten de garage of Pon kan altijd het aantal keren zien dat er software is geschreven naar de DSG.

Je garantie ben je met je garage overeengekomen dus overleg dit met je garage. De meeste VAG garages staan er best welwillend tegenover. Ook mijn dealer was destijds enthousiast over resultaat van de DSG tuning die ik in garantietijd heb laten uitvoeren
 

fanSkoda-VW

Donateur
Tja, ik zit er ook nog steeds over te denken, een DSG aanpassing.
Maar op de F3C heb ik geen probleem en nu [pas] 30.000 bijna gereden.
Ik ben het wel eens dat er weinig verschil is tussen de normale en de sportstand.
Dat zou beter kunnen. De normale iets meer 'normaal' b.v., eerder opschakelen.

Wie o wie geeft mij een adviesje?
dank je wel.
 

fanSkoda-VW

Donateur
oeps, ik ben weer eens professioneel onduidelijk. Er had moeten staan:
De normale iets meer 'normaal' b.v., dus dat je niet zo hoog in toeren komt.
Ik ben een comfortrijder, dus voor mij mag de auto wat rustiger rijden. Minder heftig.
Als ik 'sportief' wil rijden, dus ff inhalen, dan zet ik de bak wel in de sportstand.

Ik hoop dat ik zo wat duidelijker ben. Komt ook door de jetlag, 24 uur onderweg geweest vanuit Indonesië :-) . De auto heeft een maandje in de garage kunnen uitrusten ;) .

grtzzzzzz
 
Bovenaan Onderaan