DSG versnellingspook

rampie

Senior Member
Heren,

Weet er iemand hoelang de garantie loopt op een versnellingspook?

Ik merk op dat het Chromé gedeelte van de versnellingspook aan het afbladderen is, waardoor er kleine scherpe kantjes opzitten. Nu is mijn vraag, valt dit onder garantie en hoelang loopt deze?
 

Canon-Eye

Forumguru
Lijkt mij onder de normale garantie op de auto als geheel te moeten vallen, dus zal bij Skoda wel gewoon 2 jaar zijn?
Zit je daarbinnen, dan gewoon melden bij de dealer...
 

rampie

Senior Member
Ok us 3,5 jaar dus zal er niet onder vallen. Dan kijk ik eens na hoe ik dit best oplos...
 

Canon-Eye

Forumguru
Als er niet toevallig verlengde garantie op zit?
Op mijn Seat zit van huis uit 4 jaar en ik meen dat dit standaard is, maar weet dat ook niet helemaal zeker.

Ik zou trouwens sowieso bij de dealer navragen hoe zij dit zien, want 3,5 jaar is toch best snel voor een mankement dat echter hinderlijk is. Zou toch langer moeten meegaan.
 

rampie

Senior Member
Zal maandag eens bellen naar dealer waar hij aangekocht is. Is 2dehands gekocht maar dealer zit op 15km van mijn deur dus valt nog mee.
 

rampie

Senior Member
Via garage te verkrijgen voor ong 150€ met korting, iemand idee waar je deze nog kan vinden?
 

oco1979

Forumguru
ook gehad in het begin,onder garantie vervangen 2x, hadden bij het plaatsen stuk gemaak en zonder te zeggen,kan het direct gezien op de parking van gge
 

eriktv

Forumguru
Zie hem zo niet voor de SII, maar zal de O3 heel anders zijn? Hier staan er een paar, ook net niet de juiste, maar wel een variant met RS-logo.. http://www.superskoda.com/Skoda/OCTAVIA-III/LHD/ - mooiste zou zijn als je alleen het plaatje kunt vervangen, scheelt een hoop geld. Kijk ook nog even bij de andere modellen, als je iets vindt en ze mailt of het plaatje/de pook ook past in jouw auto hebben ze vast het antwoord.
 

Duijzer

Donateur
Het is een kwaaltje bij VAG poken. Als je er snel bij bent kun je het nog oplossen met een beetje blanke lak uit het flesje bij een lakstift. Dan gaat het niet verder en is het scherpe randje afgedekt. Als het verder gaat is vervangen de enige optie. Sloperij kan, maar de kans dat je een pook vindt die het niet heeft is niet groot. En dat weten demontagebedrijven ook, wat je dan weer terug ziet in de prijzen....
 
Bovenaan Onderaan