DSG triptronic

bert

Lid
Ik ben voornemens een nieuwe Octavia 5 drs te bestellen. Het moet een 1.9 tdi elegance worden met een DSG automaat. Wie heeft hier ervaring mee en kan er iets over zeggen. En dan vooral over de combinatie 1.9 tdi en DSG. Heb proef gereden met een 2.0 tdi DSG. Deze vond ik persoonlijk er zenuwachtig. De 1.9 tdi was toen reeds uitgeleend.

Gaarne een reactie
 

VEEJAY

Forumguru
Hoi Ik heb in Leusden een 1.9 DSG gereden. Rijdt leuk comfortabel en zeker niet nerveus.

Het is niet meer dan een soepele automaat, het handmatig schakelen zal je denk ik niet zo gauw gebruiken. Zeker niet vanwege het lage vermogen, echt sportief rijden zit er niet in.

Met een 2.0 TDI kan je lekker lui schakelen en bespaar je 2000 euro. Maar als je dat er voor over hebt zou ik het zeker doen! Ideaal filerijden!
 
Toch een proefrit aanvragen in een 1.9TDI. Iedereen ervaart het anders en je zal spijt krijgen als je het niet doet.
 
Ik snap alleen niet wat je met zenuwachtig bedoeld?
Geen turbo gewend?
Want dat had ik ook de 1e keer dat ik ermee reed, ik was gewend om het pedaal te vloeren tot de gewenste snelheid, om 'm daarna in stand te houden.
Maar dat is met een turbo direkt raak natuurlijk /forum/images/graemlins/smile.gif
 

ozzy

Lid
Voor het eerst ga ik in een auto met Tiptronic rijden. Kan iemand mij vertellen of je deze tijdens het rijden kan gebruiken (als je in automaat rijdt natuurlijk /forum/images/graemlins/smile.gif )En hoe werkt dat dan? Als ik de ttr eenmaal gebruikt heb, hoe gaat ie dan terug in automaat?

P.S. het ding heet een Tiptronic dus zonder (r) (sprak hij bijdehand /forum/images/graemlins/smirk.gif)
 
Vandaag in een 1.6 fsi gereden met tiptronic. Vanuit drive (D) kun je ook direct over naar handschakelen of naar de sportstand. Werkt perfect. Vanuit drive(D) kun je ook doorschakelen naar de sportstand(S). Hierin trekt hij pittiger door en gaat hij niet verder dan de 5-de versnelling. IN drive gaat hij tot de 6-de versnelling. Bij 120 km per uur staat er 3000 toeren op de teller en is het verbruik 7.0 liter per 100 kilometer. Door de gaspendaal helemaal in te trappen ontstaat er een terugschakeling en kan je versnellen, zolang je hem goed ingedrukt houdt. Ik ga de diesel versie nog proberen. Ik heb ook in een 2.0 fsi gereden met sportonderstel en 17 Inch banden en deze rijd duidelijk vlotter. Door de banden is er veel meer bandgeluiden te horen.

Ik ben in het bezit van een vw passat en overweeg nu een skoda octavia combi elegance aan te schaffen. type motor is mij nog niet duidelijk. Wordt nog een aantal proefritjes.
Nieuwe Passat 1.6 fsi heeft wel mooi 6 versnellingen en schakeld als 6 bak prettig en beter dan de 6 bak van skoda, maar er is ook veel motorgeluid en windgeruis te horen.

groet
Passat
 

VEEJAY

Forumguru
grappig dat hij in sportstand niet naar de 6 gaat, ik had al een vermoedde dat je in zen 5 sportiever rijdt. In zijn zes gaat hij alleen op de top wel wat harder, maar tot de 180 kun je hem beter in zijn 5 rijden. Heb ik het idee
 
Bovenaan Onderaan