DSG schakeling

Sins kort in het bezit van de Superb 1.9 TDI met een DSG bak. Wat mijn opvalt is dat het schakelen in D snel gaat, maar met het terug schakelen blijft hij lang in de hoge versnelling ( lage toeren) ik vind dat niet prettig in bv een 60/30 km zone of in de bebouwde kom. Maakt dan te weinig toeren. In de S versnelling gaat het weer met te veel toeren naar mijn gevoel. Wie herkent dit. Wat is er aan te doen. Is er trouwens al wat aan te doen ?

RobPG

Lid
dit staat er op de site: [h=4]Overname fabrieksgarantie[/h]Wij kunnen bij het chippen van uw nieuwe auto, de fabrieksgarantie over nemen. U kunt dus bij uw nieuwe auto uw motormanagement of DSG software zorgeloos door ons laten optimaliseren.Neem contact op voor de mogelijkheden en voorwaarden.[h=3][/h]

hemi24

Forumguru
Nare eigenschap van de DSG-bak. In mijn optiek zou de bak veel (diesel)rijders beter bevallen als deze standaard zou opschakelen zoals nu in de "D" gebeurt en daarbij zou terugschakelen zoals dit onder "S" gaat.
Dan krijg je in elk geval een auto die ook nog een enigszins op de motor afremt bij het gas loslaten en is de motor/bak ook beter bij de les bij het uitrijden van een bocht of het verlaten van een rotonde...

jalex_h

Forumguru
@Hemi24: Helemaal mee eens, en laat dat (diesel) maar weg. Rij nu een jaar rond in een DSG-met-benzine en denk er net zo over (maar zou hem toch zo weer nemen).
Echter, gezien het feit dat automaten en automaatachtigen van VAG al sinds jaar en dag zo schakelen, vrees ik dat er weinig ten goede zal veranderen...

Even een berichtje over de DSG versn. bak 6 traps.

Heb de software laten aanpassen. Schakelt nu geweldig, zowel in de D als S.
Onbegrijpelijk dat men dit niet af fabriek doet. Blijkbaar ivm milieu eisen.
Aanpassen is kostbaar.Voor mij was het bedrijfsmatig, dus dan valt het nog mee.
Echt aan te bevelen. Eventueel verder info bij mij.

Captain Hook

Forumguru
Grappig.
Ik doe dat zelf regelmatig. Gewoon rijden in [D] stand. En als ik ergens aan kom rijden en de auto laat uitrollen, zit ik 'm in zodat 'ie idd bij 2000rpm iedere keer een standje lager schakelt. Dan wordt er in ieder geval nog een beetje geremd op de motor.

octavia-gek

Actief lid
de DSG7 bak is deze week bij 92700 km. volledig onder garantie vervangen.
reden: vanuit bijna stilstand optrekken uit de 2e versnelling en/of 3e versnelling ging gepaard met flinke resonantie en trillingen door de gehele auto en gepaard met een enorme dreun vanuit de versnellingsbak en sloeg regelmatig een versnelling over.
alles netjes opgelost door mijn dealer van Loon te gouda.
de auto heeft nooit zo lekker geschakeld als voorheen.
mijn volgende auto wordt weer een Octavia met DSG maar dan wel met een 2.0 diesel i.p.v. 1.6 diesel

octavia-gek

Actief lid
vanwege de 1.6
ik rij gemiddeld 350km per dag met gemiddeld 400kg tot 500kg lading
ik kom dan af en toe tekort aan motor vermogen.
2.0 diesel met DSG6 levert 70NMm meer aan koppel en dat past bij mij beter in me straatje

hemi24

Forumguru
:ot: @Octavia-gek: dan mag jij blij zijn dat je nog een DSG hebt, de 1.6 TDI i.c.m. handbak is nog zwakker en wat mij betreft zeker geen ideale combinatie..!

DSG6 kent ook minder "kinderziektes" dan de DSG7, waarbij de slijtage van de DSG6 ook na 100k nog nagenoeg nihil (tot onmeetbaar) is begreep ik uit een duurtest van AutoBILD!!!

Bovenaan Onderaan