DSG-automaat

Baphi

Forumguru
Met dat verschil dat mijn auto, een tdi, gaat kruipen bij het loslaten van de rem...
In maxidot zie je overigens niets van het ontkoppelen want laat gewoon "1" zien bij stilstand en rempedaal ingetrapt.
Het zou nog verschil uit kunnen maken of je een diesel of benzine rijdt.
Bij een handgeschakelde diesel kun je (voorzichtig) de koppeling op laten komen zonder gas te geven en kruipt hij ook.
Da's bij een benzinemotor wat anders, die heeft meestal de neiging om af te slaan (tenzij je koppelsterke v6, v8 of v10 hebt)...
 

ertromp

Forumguru
Dat afslaan gebeurt echt niet bij de benzine modellen als je de rem los laat en geen gas geeft. Werkt perfect die techniek
 

Canon-Eye

Forumguru
Van mijn benzine-F1 uit 2002 herinner ik me dat het wel degelijk mogelijk was om op stationair toerental zonder gas bijgeven weg te rijden en vervolgens zelfs op te schakelen naar de 2e versnelling.
Dat kwam nog wel eens van pas in de ochtendspits bij het aanschuiven tussen de Groene Kruisweg en de brug over het Brielse Meer, waar ik destijds in de buurt woonde.
 

togtog

Lid
Bij een aantal motoren met DSG-transmissie is optioneel de nieuwe ‘vrijloop’ functie beschikbaar. Daarmee schakelt de motor van uw Passat automatisch over naar stationair als u uw voet van het gaspedaal haalt. Als u het gaspedaal weer indrukt, wordt de motor weer gekoppeld. Dit leidt tot een verdere verlaging van het brandstofverbruik.

gevonden op volkswagensite
 

ertromp

Forumguru
Vrijloop functie is sinds 2012 een extra optie op Volkswagen bedrijfswagens : 103 kW/140 pk TDI-motor, BlueMotionTechnologies, DSG en de aanduiding “Plus”
Sinds 2013 is het een optie op de Passat.
Het is zeker geen standaard of optie geweest voor Skoda c.q. de modellen die in dit topic besproken worden
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

stereo

Lid
vrijloop is nu wel op de skoda leverbaar in combinatie met de greentech motor,evenals start stop is nu standaard.
 
Laatst bewerkt:

ertromp

Forumguru
Vanaf wanneer zou vrijloop leverbaar zijn en op welke typen als extra?
Start stop is toch al langer standaard?!
 
Bovenaan Onderaan