DSG automaat schokt bij overgang even versnelling naar oneven, 2 naar 3, 4 naar 5, 6 naar 7

rubo1977

Nieuw lid
Hallo mede skoda'ers,

Sinds een paar week heb ik een skoda fabia combi 1.2 tsi met dsg automaat gekocht, de auto is uit februari 2012 en had 43000 km gelopen bij aankoop.
Nu wil het geval dat de dsg automaat erg schokt bij het schakelen.
Dit schokken gebeurt als er wordt geschakeld van even naar oneven versnelling.
Iemand enig id wat het zou kunnen zijn?
 

rubo1977

Nieuw lid
morgen heb ik een afspraak bij mijn garage, maar kom graag goed beslagen te ijs, zodat ik niet te snel met mijn mond vol tanden sta.
 

Noord26

Forumguru
Je hoeft er zelf geen kennis van te hebben hoe je auto werkt hoor. Als je verteld dat hij schokt tijdens schakelen weten ze perfect waar te zoeken. :D
 
Ik heb dit schokken ook gehad , en bij mij is de dubbele koppeling vervangen door een gemodificeerd exemplaar.
Dat hij alleen schokt van 2 naar 3, 4 naar 5, 6 naar 7 komt waarschijnlijk omdat een van de twee koppelingen niet goed is , dit is een probleem wat bekend is bij Skoda (VAG) .
 

Greggy

Actief lid
Yup, hier dito (bij Golf 1.4TSI DSG7). Bij iets van 63K km schokken gehad. Uiteindelijk is de bak vervangen. De koppeling slipte iets in 4 en de oneven kant van de bak wat 'niet helemaal wat het zou moeten zijn'. Als je garantie hebt blijven net zolang zeuren tot deze weer netjes werkt. Het schokken was (even) verdwenen, het lijkt telkens iets minder te worden. Na de nieuwe bak hoor ik nu een luide klik (met raampje open zeker) bij het schakelen. Pfff.... Maar gelukkig lease.
 

rubo1977

Nieuw lid
Vandaag bij de garage geweest, waarschijnlijk wordt het een bezoekje Pon.
Uiteraard met kostenloos vervangend vervoer, ik hou jullie op de hoogte.
 

rubo1977

Nieuw lid
Vandaag gebeld dat de onderdelen besteld zijn, het gaat om een defect dat bekend is bij Pon.
Binnenkort even auto 2 dagen kwijt, met vervangend vervoer.
 

rubo1977

Nieuw lid
haha, ik heb hem dus nog niet etrug, wel een kostelose leenauto.
Morgern ff bellen over hoe lang het nog duurt.
Volledig nieuwe versnellingsbak moet eronder.
 

ertromp

Forumguru
Dat is een aardige reparatie. De meeste problemen hoor je van de dsg-7 bakken t/m 2011. De tweede koppeling was een probleem in deze bakken. Hopelijk is het echt een toevalstreffer en heb je na reparatie de perfect rijdende auto. Gelukkig dat je garantie hebt. Ik heb nu zelf 43.000km gereden en ondervind (gelukkig) geen enkel probleem.
Wel laat ik in september bij de meeting bij TVS/DSG Dokter de software preventief aanpassen.
 

rubo1977

Nieuw lid
Auto vandaag terug gekregen, met de mededeling dat hij binnenkort weer weg gaat, mijn auto leverancier was nog niet tevreden met de dsg7 automaat, manier van schakelen zinde hem niet.
intussen zijn dus al vervangen:
koppelingshuis 2X a 2000,-
automaat bak a 5000,-
electronische aansturing a ?,-

Dus al 9000 euri aan onderdelen en nog niet goed, pffff, dat gaat skoda veel geld kosten.
Maarja, ik nu een vergelijkbare vervangende auto, dus mij hoor je niet erg klagen.
 

rubo1977

Nieuw lid
haha, ja, dat zou best kunnen, misschien moeten ze me maar gewoon een nieuwe aanbieden, goedkoper voor hun.
Maar alle gekheid op een stokje, dit zou toch gewoon niet moeten mogen.
Ben straks 1 maand mijn auto kwijt voor reparatie.
De importeur en de fabriek zouden toch al lang moeten weten wat het probleem is en dit opgelost hebben.
Of is dit de eerste keer dat dit probleem voorkomt.
 
Bovenaan Onderaan