DSG alarm meldingen uitschakelen mogelijk?

Snitser

Actief lid
Over de DSG niks dan lof, maar al die alarmen als je een keer achteruit rijd met de deur open, al kijkend of alles goed gaat, of al weg rijd terwijl je passagier de deur dicht doet hoeven van mij niet. Het automatisch op de handrem gaan in de R ook niet trouwens.

Iemand een idee of dit aan te passen is?

Grt
Marc
 

Antera

Donateur
In de R gaat die niet vanzelf op de rem en omtrent weg rijden met deur nog open van de bijrijder lijkt me ook niet de bedoeling. En uit te zetten ? Nee helaas.
 

Snitser

Actief lid
Ok, misschien had ik het wat anders moeten omschrijven. Mn passagier stapt uit, staat naast de auto en doet de deur dicht. Maar voor het slot de slotvanger raakt rij ik weg, gevolg, alarm melding.

En mijn Superb. gaat echt op de handrem als ik een stukje achteruit wil rijden met de deur open. Als ik de handrem er weer afhaal dan kan het overigens alsnog.

En wat geduld betreft, ik ben een heel geduldig mens
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik doe vrijwel alle achterwaartse manoevres op de spiegels, ook met de caravan. Maar soms, als het echt om de laatste centimeter gaat, is het toch wel handig om ook even de deur te openen en vanaf een lager standpunt te kunnen kijken dan spiegelhoogte.
 

Antera

Donateur
Er is al een topic over geschreven en hebben ook al de nodige auto's nageplozen voor de optie deur open en achteruit rijden met electronische handrem maar daarvoor nog niet de oplossing gevonden. Er is tot op heden nog geen oplossing voor helaas
 
Bovenaan Onderaan